لایه‌ برداری لب با ساده ترین روش!

  جمعه، 13 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
لایه‌ برداری لب با ساده ترین روش!
خشکی، ترک و پوسته پوسته شدن لب، وضعیتی ناخوشایند است که علاوه بر تاثیری که در ظاهر صورت دارد، می‌تواند با درد و سوزش هم همراه باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که گاهی لب‌هایتان دچار خشکی و ترک شود. با ما همراه باشید تا روش های لایه برداری لب را آموزش دهیم.

سئوال بسیاری از ما به ویژه در فصل پاییز این است که چرا لب های من انقدر خشک است؟ خشک شدن لب ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله می تواند به تغییر فصل، عادات ناسالمی چون جویدن و مکیدن لب ها و حتی رژیم غذایی که از آن پیروی می کنید باشد.

بسیاری از افراد به داروخانه می روند و برای خشکی لب های خود «چپ استیک» می خرند. اما باز هم احساس می کنند که نرمی مورد نظر را روی لب های شان حس نمی کنند. برخی هم اساسا علاقه چندانی به استفاده از ترکیبات غیر طبیعی ندارند، بنابراین ترجیح می دهند از روش های سنتی و خانگی استفاده کنند.

یک اسکراب بر پایه شکر را امتحان کنید.

برای لایه برداری لب ها روغن زیتون و شکر را به مقدار مساوی در کاسه ای کوچک مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. برای حفظ نظافت و جلوگیری از به هم ریختگی، این کار را در کنار سینک انجام دهید. از یک لیف حمام تمیز و نرم استفاده کنید و با حرکات دایره ای، مخلوط را به آرامی بر روی لب های خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب گرم و نه داغ شویید. دستان خود را از آب پر کنید و آن را بر روی لب های خود بریزید تا تمیز شود. سپس لب ها را به آرامی خشک کنید و برای مرطوب کردن آنها هم از وازلین یا بالم لب استفاده کنید.

  • می توانید از شکر سفید یا قهوه ای استفاده کنید؛ اما دقت کنید که به صورت پودری نباشند.
  • روغن نارگیل یک جایگزین مناسب برای روغن زیتون است.
  • هر چه مخلوط را به مدت طولانی تر و به صورت محکم تر بر روی لب خود بمالید، لایه برداری لب با شدت بیشتری انجام می شود. حداکثر حدود یک دقیقه این کار را انجام دهید. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث زخم و ترک خوردن لب ها شود.
  • اسکراب های بر پایه روغن به دلیل مرطوب کنندگی زیادی که دارند، برای پوست های خشک بسیار عالی هستند.

برای لایه برداری لب از یک اسکراب جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری دانه دار ایجاد شود. ممکن است مجبور شوید نسبت مخلوط این دو ماده را آزمایش کنید. از یک لیف حمام تمیز یا مسواک قدیمی با موهای نرم و صاف استفاده کنید و خمیر را با حرکات ملایم و دایره ای بر روی لب های خود بمالید. سپس آن را با آب گرم بشویید، به آرامی خشک کنید و برای مرطوب کردن از بالم لب یا وازلین استفاده کنید.

  • جوش شیرین و آب به هیچ وجه لب های شما را مرطوب نمی کنند؛ بنابراین بعد از اتمام کار حتماً از بالم لب استفاده کنید.
  • این اسکراب به دلیل چرب نبودن، برای مواقعی که در اطراف دهان پوست چرب وجود دارد، انتخاب خوبی است.

برای لایه برداری لب می توانید از اسکراب شکر عسل استفاده کنید.

عسل و شکر را با نسبت به ترتیب یک سوم و دو سوم در کاسه ای کوچک مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را با حرکت دایره ای بر روی لب خود بمالید. اگر دستان خود را شسته باشید، می توانید برای این کار از انگشت تان استفاده کنید؛ در غیر این صورت از یک مسواک نرم، لیف تمیز یا گوش پاک کن استفاده کنید.

خمیر را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بر روی لب بگذارید. سپس آن را با آب گرم بشویید. عسل چسبنده است؛ بنابراین ممکن است شستشوی آن چند دقیقه طول بکشد. لب های خود را به آرامی با یک دستمال پاک کرده و سپس مرطوب کنید.

همچنین، در صورت تمایل می توانید برای لایه برداری لب هایتان این اسکراب را یک شب بر روی لبتان نگه دارید. بدین منظور پس از اینکه آن را بر روی لب مالیدید، یک نوار از دستمال کاغذی حوله ای را بر روی لب هایتان بگذارید و آن را به آرامی فشار دهید. این کار مانع از پخش شدن اسکراب بر روی بالش و صورت می شود. بهتر است به پشت بخوابید و سرخود را صاف نگه دارید. صبح نوار دستمال کاغذی را برداشته، اسکراب را بشویید و لب های خود را به خوبی مرطوب کنید.

روغن بادام

روغن بادام می تواند به عنوان یک مرطوب کننده مناسب برای خشکی لب ها به شمار آید. همچنین این روغن با دارا بودن ویتامین های گروه «آ» و «ای» می تواند مبارزه گر خوبی برای رادیکال های آزاد به شمار رود. به راحتی آن را روی لب های خود بمالید و دوباره به لب ها آبرسانی کنید. این روغن برای موها هم می تواند مفید باشد.

خیار

خیار می تواند درمان خانگی بسیار مناسبی برای لب های خشکی باشد که گاهی دردناک هم می شوند. خیار را به صورت حلقه های باریکی بریده و به مدت ۵ دقیقه بر روی لب های تان قرا دهید. با این کار آب دست رفته لب های تان را به آن باز می گردانید. سطح صاف تری هم روی فرورفتگی های لب با این مراقبت آسان به وجود خواهد آمد.

آب لیمو

آب لیمو می تواند به عنوان یک ماده مغذی برای لب ها مورد استفاده قرار گیرد و از پیرشدن پوست هم جلوگیری به عمل می آورد. می توانید ماده خمیری از ترکیب یک قاشق خامه و چند قطره لیموترش به وجود آورید. این ترکیب را داخل یخچال گذاشته و یک ساعت قبل از خوابیدن آن را روی لب و نواحی اطراف آن بمالید. این کار باعث خواهد شد که لب ها نرمی خاصی پیدا کنند.

روغن نارگیل

لب ها لایه محافظتی ندارند، بنابراین هر بار که آن ها را دست کاری می کنید یا زبان می زنید، به طور مستقیم در معرض آسیب قرار می گیرند. از انجام کارهایی که خشکی لب هایتان را تشدید می کند، پرهیز کنید.خیس کردن لب ها به وسیله زبان، ممکن است برای چند لحظه آن ها را مرطوب کند، اما وقتی بزاق دهان تبخیر شود، لب ها خشک تر می شوند. آنزیم های بزاق برای بافت لطیف لب بسیار خشن است.با دهان باز نفس نکشید. با عبور هوای خشک از روی لب هایتان، آن ها رطوبت زیادی از دست می دهند.شب ها پیش از رفتن به رختخواب، یک کرم مرطوب کننده با کیفیت روی لب هایتان بزنید و صبح ها با استفاده از یک حوله ی تمیز یا مسواک، پوست های خشک یا مرده آن ها را به آرامی جدا کنید. این کار باعث افزایش گردش خون در این ناحیه می شود.

لایه برداری لب با وازلین

یک مسواک قدیمی که ترجیحاً برس صاف و نرمی داشته باشد را بردارید و کمی وازلین بر روی آن بگذارید. مسواک را با حرکات دایره ای روی لب خود بمالید. اجازه بدهید وازلین روی لب بماند تا کار آبرسانی را انجام دهد. اگر پس از مالیدن، وازلین روی لب از بین رفت، مقدار بیشتری از آن را بر روی لب بمالید.

  • قرار نیست از این مسواک برای دوباره مسواک زدن دندان های خود استفاده کنید؛ بنابراین می توانید آن را در جای خشک و تمیز نگه دارید تا بعدا هم از آن برای لایه برداری استفاده کنید. اما با استفاده از آن برای مقاصد دیگر، آن را آلوده نکنید.
  • برای لایه برداری لب های حساس از مسواک کودک استفاده کنید که معمولاً بسیار نرم هستند.
  • اگر نمی خواهید از مسواک استفاده کنید، می توانید با یک لیف حمام تمیز این کار را انجام بدهید.

لب را با بلغور جو دوسر تغذیه کرده و نرم کنید.

جو دوسر به دلیل بافتی که دارد، به خوبی لایه برداری می کند و می تواند به طور موثر آلودگی و ناخالصی های پوست را جذب کرده و آنها را از بین ببرد. ۱ قاشق غذاخوری جو دوسر (۱۵ میلی لیتر) را با ۳ قاشق غذاخوری (۴۴٫۴ میلی لیتر) آب گرم یا شیر مخلوط کنید و این مخلوط را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه با حرکت دایره ای روی لب های خود بمالید. سپس، لب های خود را با آب گرم، و بعد از آن با آب سرد بشویید.

موم زنبور عسل و نارگیل

یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را روی بخار آب بگذارید. پس از چند دقیقه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و کمی عسل به آن بیفزایید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید و در آخر دو عدد کپسول ویتامین E را ببرید و پودر آن را در مواد بریزید. وقتی مخلوط خنک شد، آن را در یک ظرف مناسب بریزید و هروقت لب ها خشک شد، از آن استفاده کنید.

شکلات نعناع

دو قاشق چای خوری موم را روی بخار آب یا در ماکروفر ذوب کنید. یک قاشق چای خوری پودر کاکائو را به آن افزوده و با هم مخلوط کنید. دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین و چند قطره روغن نعناع تند را به مواد اضافه کنید. وقتی مخلوط خنک شد، آن را در ظرف بریزید و هر زمان که لب ها نیاز به هیدراته شدن داشت، از این نرم کننده لب استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (527 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان