معایب و ایرادات خودروی تویوتا لندکروز

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معایب و ایرادات خودروی تویوتا لندکروز
طرفداران لندکروز همواره بر مزایای آن تأکید کرده و از اشاره به معایب آن خودداری می‌کنند، اما این خودرو نقاط ضعف برجسته و قابل‌توجهی دارد. این معایب از طراحی خودرو تا راحتی سرنشینان در کابین، آپشن‌ها و امکانات رفاهی و معایب فنی را شامل می‌شود. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تویوتا لندکروز (لندکروزر)؛ بدون شک همین یک نام برای نشان دادن تاریخ افتخارآمیز تویوتا کافی است!

زمانی که ارتش ژاپن در سال 1941 در کشور فیلیپین حاضر بود، سربازان ژاپن با یک خودرو شاسی بلند روبه رو شدند که برای استفاده در مسیرهای صعب العبور بهترین گزینه بود. به همین دلیل ارتش ژاپن یک نمونه از این خودرو که ساخت کمپانی جیپ بود را به کشور خود فرستادند و از تویوتا خواستند خودرویی مشابه آن تولید کند.

کمی بعد در همان سال، تویوتا به دستور دولت ژاپن یک خودرو شبیه به محصول جیپ و با استفاده از مهندسی معکوس به تولید رساند و نام AK10 را برای آن انتخاب کرد. اما این پایان کار نبود و جنگ ها و اتفاقات دیگری هم بین سال های 1941 و 1984 رخ داد که رفته رفته محصول تویوتا را به تکامل رساند.

تویوتا لندکروز نسل جدید در سال 2007 معرفی شد و تاکنون با تغییرات اندکی بر روی خط تولید قرار دارد. این مدل از لندکروز از سال 2008 در بازار ایران عرضه شد و تا سال 2013 هم این عرضه توسط ایرتویا ادامه یافت تا اینکه با سخت شدن شرایط واردات خودرو به کشور، واردات رسمی لندکروز هم متوقف شد و پس از آن، تعداد محدودی از آن و توسط وارد کنندگان غیر رسمی وارد کشور شد.

استحکام، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش شرکت تویوتا نسبت به سایر شرکت های فعال در بازار ایران، موجب خوش نامی و محبوبیت محصولات تویوتا در کشور شده است، اما لازم به ذکر است که لندکروز، ضمن مزایای خود، دارای معایبی نیز است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا لندکروز

معایب تویوتا لندکروز

طرفداران لندکروز همواره بر مزایای آن تأکید کرده و از اشاره به معایب آن خودداری می کنند، اما این خودرو نقاط ضعف برجسته و قابل توجهی دارد. این معایب از طراحی خودرو تا راحتی سرنشینان در کابین، آپشن ها و امکانات رفاهی و معایب فنی را شامل می شود.

طراحی ساده و قدیمی

امروزه خودروهای کراس اوور و شاسی بلند اسپرت متنوعی در بازار حضور دارند. از سوی دیگر هم تعداد و تنوع خودروها همواره رو به افزایش است. تنوع خودروها و رقابت میان آن ها منجر به حضور طراحی های مدرن گوناگونی شده است. از آن جایی که تمرکز اصلی خودروسازان بر جلب نظر نسل جوان است، روش های طراحی ظاهری و داخلی جوان پسند مختلفی را هم برای جلب رضایت آن ها به کار می گیرند. متاسفانه باید گفت که شرکت تویوتا نتوانسته ظاهر لندکروز را به نحو شایسته ای با معیارهای نسل جوان کنونی تطبیق دهد؛ در نتیجه در میان خودروهای متنوع موجود در بازار، طراحی و ظاهر تویوتا لندکروز از مد افتاده و قدیمی به نظر می رسد. به همین دلیل می توانیم طراحی ضعیف را در میان معایب لندکروز قرار دهیم. البته ناگفته نماند که مدل های آخر تویوتا لندکروز به دلایل سیاست های گمرکی و سایر قوانین ملی باتوجه به حجم موتور آن ها هرگز وارد کشور نشده است و کاربر ناچار به خرید مدل های پایین تر این خودرو خواهد بود.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا لندکروز

ورودی های اتصال محدود برای وسایل هوشمند

یکی دیگر از معایب لندکروز این است که نیازهای کاربران برای اتصال گوشی های همراه هوشمند را برآورده نمی سازد. در جلو داشبورد لندکروز تنها یک ورودی USB تعبیه شده است و برای اتصال بیشتر باید از طریق بلوتوث اقدام کنید. همچنین برای کارایی مطلوب تمام بخش ها، باید نرم افزار مدیریت آن دانلود و نصب شود. هر دو نرم افزار Apple Carplay و Android Auto کمیاب هستند. لازم به ذکر است که این معایب برای هر خودروی مدرنی ایراد بزرگی محسوب می شود و امروزه اکثر خودروسازان در تلاش اند تا چنین کمبودهایی در خودروهای کراس اوور و شاسی بلند وجود نداشته باشد.

مصرف سوخت بالا

اکثر کراس اوورهای اسپرت و شاسی بلندهای موجود در بازار مصرف سوخت بالایی دارند. این خودروها شهرت چندانی برای مصرف سوخت پایین ندارند، بلکه بیشتر به عنوان فضای مناسب برای سرنشینان و همچنین فضای بار شناخته شده اند.

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد قلب تپنده تویوتا لندکروز یک پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر است که از توان 240 اسب بخار قدرت و 376 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. همچنین این شاسی بلند 2460 کیلوگرمی به زمانی در حدود 11 ثانیه احتیاج دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت ترکیبی تویوتا لندکروز در حدود 14 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است که مصرف سوخت بالایی برای این شاسی بلند غول پیکر به نظر می رسد. اگرچه این خودرو از قدرت بالایی برای عبور از جاده های ناهموار و گشت وگذار در دل طبیعت برخوردار است، اما باید بدانید که لندکروز در کنار چنین قدرت تحسین برانگیزی از تمایل فراوانی برای مصرف بنزین برخوردار است. چنین موضوعی در کنار ابعاد بسیار بزرگ بدنه خودرو و همچنین عدم برخورداری از آپشن هایی همچون سیستم تشخیص اشیا متحرک یا دوربین 360 درجه باعث شده است تا تویوتا لندکروز خودروی مناسبی برای رفت وآمدهای روزمره یا استفاده مکرر در فضای شهری نباشد.

دسترسی سخت به صندلی های ردیف سوم

کمتر شاسی بلندی در خیابان ها وجود دارد که 8 صندلی را برای سرنشینان تعبیه کرده باشد. لازم به ذکر است که هر سه ردیف صندلی این خودرو فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهند. به صورتی که سرنشینان احساس راحتی در داخل کابین لندکروز خواهند داشت. اما باید گفت که یکی دیگر از معایب لندکروز در همین بخش است. به صورتی که دسترسی به صندلی های ردیف های عقب این خودرو دشوار است و طراحان روش آسانی برای دسترسی سرنشینان به این ردیف صندلی ها فراهم نکرده اند. به همین دلیل سوار شدن و پیاده شدن از خودرو به راحتی امکان پذیر نیست.

امکانات و آپشن های محدود

در حال حاضر اغلب مدل های تویوتا لندکروز در بازار داخلی از تیپ GXR هستند و به تعداد نسبتا محدودی نیز تیپ VXR وجود دارد. تیپ VXR تویوتا لندکروز که 8 سیلندر و به نوعی تیپ فول این شاسی بلند ژاپنی محسوب می شود، در مقایسه با لندکروز GXR شش سیلندری از امکانات و تجهیزات بیشتری نظیر مانیتور 8 اینچ، 6 عدد ایربگ، سنسور پارک جلو و عقب، کنترل کشش و پایداری، تعلیق KDSS، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی و… برخوردار است.

قیمت بالا تویوتا لندکروز

طی سال های گذشته عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا بازار خودرو کشور ما در تسخیر کراس اوورهای مختلف قرار گیرد. خودروهای جمع وجوری که همگی فاقد قابلیت آفرود بوده و عمدتا از پیشرنه های ضعیفی برخوردار هستند. در این بین حضور انگشت شمار شاسی بلندهای قدرتمندی همچون تویوتا لندکروز باعث شد تا قیمت این خودروها سر به فلک کشیده و بسیار فراتر از ارزش واقعی آن ها در بازار کشور خریدوفروش شوند. گرچه این قیمت بالا نتوانست مانعی بر سر راه طرفداران سینه چاک تویوتا لندکروز باشد و درواقع بازار خریدوفروش این خودرو در حال حاضر نیز بسیار پررونق محسوب می شود، اما به طور کلی می توان قیمت بالای این خودرو را که هم اکنون فراتر از ارزش واقعی آن قرار دارد یکی از معایب تویوتا لندکروز دانست


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (640 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان