معایب و ایرادات خودروی رنو کپچر

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معایب و ایرادات خودروی رنو کپچر
افزایش قیمت رنو کپچر همچنین افزایش قیمت نرخ ارز و حضور خودروهای تیمی باقیمت‌های مشابه و پایین‌تر و همچنین آپشن ها و امکانات بیشتر باعث شده است تا خودروی رنو کپچر نتواند بازار چندان مناسبی برای خریدوفروش‌های خود دست‌وپا کند و به‌اصطلاح بسیار بورس کمی دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رنو کپچر کراس اوور کوچکی است که در بدو ورود به بازار کشور چندان مورد پسند مصرف کنندگان قرار نگرفت و دلیل عمده این موضوع علاقه خریداران به کراس اوورهای بزرگ تر با حجم موتورهای بالای 2000 سی سی بوده است. اما اکنون با توجه به رضایت کامل خریداران رنو کپچر از خودرویشان و با توجه به افزایش دانش خریداران ایرانی در ارتباط با پیشرانه های کم حجم مجهز به توربوشارژر عموما این روزها تقاضا برای رنو کپچر افزایش چشمگیر تری داشته است.

در ادامه می خواهیم به برخی از معایبی شاره کنیم که ممکن است نظر شمارا برای خریدن خودروی رنو کپچر به کلی تغییر داده و باعث شود این خودرو را از لیست گزینه های خرید خودروی خود حذف نمایید.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کپچر

رنو کپچر نخریم چون مشخصات فنی ضعیف دارد

یکی از ضعف های بنیادی خودروی رنو کپچر را می توان در پیشرانه آن دانست. در خودروی رنو کپچر یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱۲۰۰ سی سی وجود دارد. انتقال نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچ به چرخ های خودرو می گیرد که پس از بررسی و تست خودرو به این نتیجه می رسیم که خودروی رنو کپچر نیز مانند خودروهای پیش از خود مانند تندر ۹۰ از شتاب چندان خوبی برخوردار نیست چراکه صفرتا صد این خودرو را می توان در مدت زمانی بیش از ۱۰ ثانیه طی کرد.

رنو کپچر نخریم چون جنتلمنی بد غذاست

دقت داشته باشید که به خاطر وجود سیستم توربوشارژ بر روی موتور این خودرو استفاده از بنزین های بی کیفیت می تواند دردسرهای مختلفی را برای شما ایجاد کرده و شمارا روانه خدمات پس از فروش شرکت نماید. بنابر اعلام رسمی شرکت رنو مصرف سوخت ترکیبی خودروی رنو کپچر عددی در حدود ۵.٩ لیتر است ولی بنا به گفته های دارندگان خودروهای رنو کپچر مصرف سوخت این خودرو تا عدد ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز افزایش می یابد پس این هم می تواند دلیلی دیگر برای اینکه رنو کپچر نخریم باشد

دیگر از ایرادهای اساسی خودروی رنو کپچر را می توان در سیستم ترمزهای چرخ های عقب این خودرو دانست که صدای ترمزهای دیسکی خنک شونده از سیستم های ترمز کاسه ای در خودروی رنو کپچر استفاده شده است. این سیستم ترمز به دلیل ضعف ها و ایراداتی که دارد یکی از سیستم های ترمزی است که سالیان زیادی توسط بسیاری از خودروسازهای جهانی برای خودروهای میان رده ی خود نیز استفاده نمی شود.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کپچر

استفاده از متریال نامناسب

در بسیاری از خودروهای چینی رایج در بازار با متریال های کیفیت پایین در داشبورد بعد قسمت های داخلی خودرو روبرو هستیم، اما نکته اینجاست که در سواری خودروی رنو کپچر انتظار استفاده از متریال کیفیت پایین کمی دور از ذهن نبوده و لحظه ی اول می تواند باعث ناراحتی مصرف کننده گردد.

درصورتی که سری به داخل کابین خودروی رنو کپچر بزنید با این مسئله مواجه خواهید شد که مواد استفاده شده برای داشبورد و قسمت های داخلی درب های خودرو از مواد پلاستیکی نامناسب استفاده شده اند و به احتمال زیاد درگذر زمان مشکلات ای با آفتاب خوردگی و همچنین ایجاد سروصدا پس از لرزش های متوالی خواهند داشت. مشکل همچنین در خودروهایی مانند تندر ۹۰ و ساندرو نیز به خوبی مشاهده می شود که متأسفانه علیرغم بالاتر بودن کلاس خودروی رنو کپچر همچنان نیز در این خانواده قابل مشاهده است.

تجربه رانندگی و سواری نامناسب

یکی از مسائلی که در بخش بررسی فنی نیز به آن اشاره شد ضعیف بودن پیشرانه و همچنین ضعف در سیستم ترمزهای خودرو دانست که مستقیماً تجربه رانندگی در خودروی رنو کپچر را تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه خودروی رنو کپچر را نمی توان یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ دانست اما طراحی و پلتفرم این خودرو حضور آن در رده کراس اوور ها می شود تا کمبود یک سیستم چهارچرخ متحرک خودرو به خوبی محسوس باشد.

سواری در رنو کپچر در سرعت های پایین را می توان مناسب دانست ولی به محض افزایش سرعت آن چنان تکان های خودرو زیاد می شود که نظرتان به کلی عوض خواهد شد. با افزایش سرعت در خودروی رنو کپچر دم تعلیق خودرو عملکرد مناسبی از خود نشان نداده و باعث می شود تمام تکان ها و لرزش های جاده به داخل خودرو منتقل شود. یکی از دارندگان خودروی رنو کپچر این تکان ها و لرزش ها را تا حدی زیاد می دانند که اظهار می نمایند برای سواری در رنو کپچر برای سفرهای طولانی مدت و مسیرهای برون شهری بایستی قرص ضد تهوع به همراه داشته باشید.

نکته دیگری که در تجربه سواری در این خودرو شاید جالب به نظر بیاید این است که تا زمانی خودروی رنو کپچر را از بیرون مشاهده می کنید احساس خواهید کرد که در سواری این خودرو نیز بایستی ارتفاع قابل توجهی از سطح جاده داشته باشید و تا حدودی از لذت سواری در خودروهای شاسی بلند برخوردار شوید؛ اما با سوارشدن در ای خودرو متوجه خواهید شد که به خاطر نحوه قرار گرفتن صندلی ها حس سواری کاملاً متفاوت بوده و چندان بهتر از سواری در خودروهایی مانند تندر و ساندرو نیست.

کمبود برخی از آپشن ها

خودروی رنو کپچر از امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسبی برخوردار است ولی وجود برخی از تجهیزات این خودرو بسیار مشهود بوده و می تواند باعث نارضایتی سرنشینان خودرو شود. عدم وجود سانروف و صندلی های برقی و صندلی های مجهز به گرم کن از معایبی است خودروی رنو کپچر را در مقایسه باهم رده های خود از امتیاز بسیار پایین تری برخوردار می نماید.

یکی دیگر از آپشن هایی که عدم وجودش در خودروی رنو کپچر بسیار به چشم می آید را می توان کیسه های هوای پرده ای دانست که امروزه در بسیاری از خودروهای هم رده خودروی رنو کپچر حتی تا محصولات شرکت های کره ای و چینی نیز وجود دارد.

درصورتی که علاقه مند به کیفیت بالای صدا هستید بهتر است به فکر ارتقای سیستم صوتی این خودرو باشید. بنا به برخی از گزارش ها و بررسی های انجام شده صفحه نمایش موجود در خودروی رنو کپچر عرضه شده در بازار ایران با نمونه های عرضه شده در بازار اروپا متفاوت بوده و از نمونه های استفاده شده در محصولات شرکت داچیا است. یک مسئله دیگر در سیستم نمایش تصویری این خودرو جود دوربینی در عقب خودرو است که برای افزایش وسعت دید از یک عدسی محدب در آن استفاده شده است و همین مسئله باعث ایجاد خطای دید درحرکت با دنده عقب و یا پارک کردن به خصوص در فضاهای پارک کوچک خواهد شد.

نکته جلب توجه در حضور برخی از آپشن ها در این خودرو این است که دارندگان خودرو اعلام می کنند که بسیاری از آپشن های اطلاع رسانی شده در دفترچه راهنمای خودروبر روی خودرو ایشان فعال نیست. آپشن ها و امکاناتی مانند سیستم قفل شدن درب ها پس از حرکت، پاور ویندوز برای شیشه ها، تطبیق چراغ های جلو با چرخش فرمان و جی پی اس خودرو ازجمله امکاناتی است که خریداران خودرو در تحقیقات خود آن ها را بر روی خودروی رنو کپچر دیده اند ولی در هنگام سواری در رنو کپچر این امکانات موجود نیست. جالب است بدانید که دارندگان خودروی رنو کپچر با مراجعه به نمایندگی ها اقدام به فعال کردن سیستم جی پی اس این خودرو کرده اند که متأسفانه ظاهراً نقشه های ایران در سیستم ناوبری این خودرو موجود نیست.

عدم وجود بازار مناسب برای فروش خودرو

در طراحی و ساخت خودروی رنو کپچر به نظر می رسد که شرکت خودروسازی رنو از نوعی خصاصت و رفتار اقتصادی بهره برده است. این مسئله در تمامی ابعاد این خودرو به خوبی به چشم می آید. اگرچه رنو کپچر مشتریان خاص و طرفداران زیادی در بازار دارد اما به جرأت می توان گفت که در مقایسه با خودروهای هم رده اش از امکانات و آپشن های مناسبی برخوردار نبوده و همچنین با توجه به قیمت بسیار بالای این خودرو به طورمعمول خریدار چندانی ندارد؛ بنابراین اگر تصمیم به خریدوفروش های دائم خودرو تعویض خودروی خود گرفته اید بهتر است به جای خودروی رنو کپچر از خودروی دیگر و گزینه های دیگری استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (201 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان