معجون زیبایی با گوجه فرنگی

  شنبه، 28 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معجون زیبایی با گوجه فرنگی
اگر به دنبال یک معجون معجزه‌آسا برای پوست خود می‌گردید، بدانید که زیاد از دسترستان دور نیست! گوجه فرنگی را به خوبی می‌شناسید و با خواص گوناگون آن برای سلامت بدن آشنا هستید. یافته‌های محققین نشان داده که گوجه فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است و نقش موثری در جلوگیری از بروز سرطان ایفا می‌کند.

اگر به دنبال یک معجون معجزه آسا برای پوست خود می گردید، بدانید که زیاد از دسترستان دور نیست! گوجه فرنگی را به خوبی می شناسید و با خواص گوناگون آن برای سلامت بدن آشنا هستید. یافته های محققین نشان داده که گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و نقش موثری در جلوگیری از بروز سرطان ایفا می کند. علاوه بر خواص خوراکی گوجه فرنگی، این میوه خوشرنگ برای سلامت و زیبایی پوست شما هم بسیار مفید است. در این گزارش با خواص گوجه برای پوست و روش تهیه چند ماسک خانگی با آن آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

در درجه اول گوجه فرنگی یک ماده آنتی اکسیدان و آنتی تیاروسیناز است که برای روشن شدن پوست و حفاظت از آن در برابر عوامل مخرب موثر عمل می کند. گوجه به عنوان یک ماده ضدپیری هم شناخته می شود و اگر به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد می تواند با ترک های پوستی، چین وچروک ها و لکه های پیری مبارزه کند. رنگدانه های قرمز گوجه با نام علمی لیکوپن سلول های پوست را در برابر پرتو فرابنفش خورشید محافظت می کنند. ویتامین C. موجود در آن باعث افزایش قدرت کلاژن سازی پوست می شود و قدرت ارتجاعی پوست را هم بهبود می بخشد. گوجه فرنگی می تواند به تنظیم چربی پوست کمک کند و با داشتن عملکرد ضدباکتریایی عوامل عفونی و جوش های صورت را نابود کند. عملکرد آن روی پوست موجب از بین رفتن سلول های مرده و کوچک شدن منافذ پوست هم می شود.

معجون طبیعی گوجه فرنگی و آب لیمو

این ماسک به دلیل داشتن خواص روشن کنندگی به عنوان یک ضد لک قوی محسوب می شود، این ماسک به از بین بردن لکه های قهوه ای ناشی از جای جوش ها، لکه های پیری کمک می کند از این رو، دو قاشق عصاره گوجه را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید سپس با استفاده از یک برس تمیز این ترکیب را روی پوست پخش کنید و بعد از زمان ۱۵ دقیقه با آب سرد پوست تان را بشویید به منظور داشتن نتیجه مطلوب به طور مرتب و هفتگی از این ماسک ضد لک استفاده کنید.

تاثیر شگفت انگیز گوجه فرنگی و روغن درخت چای

گوجه فرنگی به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال باعث از بین بردن باکتری های مولد جوش می شود این ماسک از ترشح چربی مازاد جلوگیری و پوست را هیدراته می کند و در نتیجه برای از بین بردن جوش صورت گزینه بسیار مناسبی است، از این رو دو قاشق عصاره گوجه فرنگی، یک قاشق روغن درخت چای و یک قاشق روغن آرگان یا روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید سپس این ترکیب را با استفاده از یک برس نرم روی پوست پخش کنید، بعد از زمان ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از این ماسک گوجه فرنگی دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک گوجه و روغن زیتون یک ماسک بسیار قوی برای درمان خشکی پوست می باشد بنابراین دو قاشق عصاره گوجه را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و با استفاده از برس این ترکیب را بر روی پوست بزنید سپس اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و با آب سرد پوست خود را بشویید به منظور داشتن نتیجه مطلوب می توانید از این ماسک شگفت انگیز یک بار در هفته استفاده کنید.

ماسک معجزه آسای گوجه و زرد چوبه

زرد چوبه غنی از مولکول های آنتی اکسیدان می باشد و عملکرد ضد باکتریایی هم دارد، اگر پوست تان در معرض نور خوشید آسیب دیده است این ماسک می تواند به درمان آفتاب سوختگی و روشن شدن پوست کمک کند بنابراین دو قاشق عصاره گوجه و یک قاشق زرد چوبه را با یک قاشق شیر و یا ماست پرچرب مخلوط کنید ترکیب حاصل را با کمک یک برس تمیز بر روی پوست صورت و گردن پخش کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت باقی بماند سپس با آب بشویید این ماسک گوجه را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

گوجه فرنگی و شکر یک معجون عالی

پوست هر هفته نیاز به لایه برداری خفیف و جزئی دارد گاهی ممکن است سلول های مرده به هر دلیلی از پوست جدا نشوند که در این صورت منافذ پوست مسدود می شود و روی پوست جوش های چرکی و سر سیاه ظاهر می شود این ماسک به عنوان یک لایه بردار قوی محسوب می شود از این رو یک قاشق عصاره گوجه را با یک قاشق شکر مخلوط کنید، در صورت تمایل می توانید مقداری آب لیمو هم به این مخلوط اضافه کنید البته اجازه ندهید ذرات شکر حل شوند سپس این ماسک را روی صورت قرار دهید زمانی که خشک شد پوست تان را با آب ولرم بشویید ( به کمک دست پوست را به خوبی و آرامی و رو به بالا ماساژ دهید سعی کنید نواحی پیشانی، چانه و بینی را کمی بیشتر از نواحی دیگر ماساژ دهید ) به منظور داشتن نتیجه بهتر هفته ای یک بار از این ماسک شگفت انگیز استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای پوست های ترکیبی

مواد لازم:

  • 1 قاشق سوپخوری خمیر گوجه فرنگی
  • 1 قاشق سوپخوری آووکادو له شده

بعد از ترکیب کردن مواد به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت میگذاریم و سپس صورت را با یک حوله نرم خشک می کنیم و این ماسک را دو بار در هفته بر روی صورت می گذاریم.آووکادو به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی و دارای مواد مغذی ،برای افراد سالخورده که پوستشان چروک شده است بسیار مناسب است همچنین دارای ویتامین c و e می باشد.

ماسک گوجه فرنگی برای درمان سیاهی دور چشم

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای خوری عصاره گوجه فرنگی
  • چند قطره ژل آلوورا

مواد را با یکدیگر مخلوط می نماییم و ۱۰ دقیقه در دور چشم می گذاریم سپس دور چشم را آبکشی می نماییم این کار را دوبار در هفته برای گرفتن نتیجه بهتر انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (170 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (97 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (95 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (75 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (21 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت