دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

معمای اسکلت 2200 ساله در مقبره‌ای با نقاشی‌های عجیب 

پنجشنبه، 11 مرداد 1403
کد خبر: 400676
ساعدنیوز: باستان‌شناسان اسکلت کفن‌پوشی پیدا کردند که حدود 2200 سال پیش در مقبره‌ای با نقاشی‌های دیواری عجیب دفن شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، سال گذشته باستان‌شناسان در ایتالیا پس از کشف یک مقبره 2200 ساله که با نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده مزین شده بود، از جمله نقاشی‌های سگ سه‌سر نگهبان دوزخ (سربروس) و ایکتیوسنتورها (سنتورهای دریایی با سر و تنه انسان، پاهای جلویی اسب و دم ماهی) به وجد آمدند.

حالا، باستان‌شناسان این مقبره معروف به آرامگاه سربروس در جولیانو که نزدیک یک گورستان باستانی از دوران روم است را بیشتر تجزیه و تحلیل کرده‌اند. این کاوش‌ها منجر به کشف اسکلت فردی شده که در کفن پوشانده شده و اطراف آن را گورنهاده‌های مختلفی احاطه کرده، از جمله کوزه‌های مرهم و بدن‌ساب (ابزار بهداشت شخصی رومی که افراد قبل از حمام کردن برای زدودن خاک، عرق و روغن از آن استفاده می‌کردند).

بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ ایتالیا، متوفی که در وضعیت حفاظت عالی بوده، روی پشت خود به خاک سپرده شده است. بر اساس این بیانیه، به نظر می‌رسد شرایط اقلیمی خاص اتاقک تدفین، کفن را معدنی کرده و باعث حفظ بقایا شده است.

بر اساس این بیانیه، محققان زمینه‌های مختلف از جمله باستان‌شناسی، شیمی، دیرین‌گیاه‌شناسی و مردم‌شناسی در حال همکاری هستند تا درباره این فرد که احتمالاً جدّ خانواده‌ای بوده که مقبره برای آن‌ها ساخته شده، اطلاعات بیشتری بدست آورند. این تیم بین‌رشته‌ای قصد دارند این کفن را مطالعه کنند تا ببیند می‌توانند محل تولید نخ آن را تعیین کنند.

در همین حال، نمونه‌های گرده باستانی از مقبره نشان می‌دهد که متوفی با کرم‌های حاوی آبسنت و همچنین سلمک (Chenopodium) که سرده‌ای از گیاهان علفی و گلدار که به آن غازپا نیز می‌گویند، درمان شده است.

باستان‌شناسان هنوز در انتظار نتایج DNA متوفی هستند. این نتایج می‌تواند اصل و نسب او و اینکه آیا آن‌ها شرایط ژنتیکی داشته‌اند یا خیر، فاش کند.

ماریانو نوتسو، سرپرست وزارت فرهنگ ایتالیا، در این بیانیه گفته: «مقبره سربروس اطلاعات ارزشمندی را در مورد قلمرو فلگریین به ما خواهد داد. این قلمرو یک میدان آتشفشانی بزرگ نزدیک شهر باستانی لیترنوم است. اطلاعات بدست‌آمده از این مقبره در حال گسترش اطلاعات ما از گذشته و ارائه فرصت‌هایی برای تحقیقات چندرشته‌ای است.»

  برچسب ها: تاریخ عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 11 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به اولین واکنش‌ کاخ سفید و ارتش رژیم‌صهیونیستی به شهادت اسماعیل هنیه در تهران/ شهادت صمیمی‌ترین رفیق حاج قاسم سلیمانی در تهران
تصاویری جگرسوز از نوه‌ی مو طلایی و زیبای اسمائیل هنیه که در حمله‌ی تروریستی رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تصویری دیده نشده از آلین پسر حسین جوهرچی در بغل آقای بازیگر / روحش شاد و یادش گرامی
مسافرتهای لاکچری و خارج از کشور نرگس محمدی و علی اوجی؛ از تایلند و دوبی تا فرانسه و کانادا+عکس/ جایی مونده شما دو تا نرفته باشید؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی