مراحل استفاده از ماسک صورت چگونه است؟

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
مراحل استفاده از ماسک صورت چگونه است؟
ماسک های مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک صورت مرطوب کننده به طور روزانه استفاده کنید.

بسیاری از ما دوست داریم که با استفاده از برخی روش های طبیعی و بد ون صرف هزینه های بالا، پوستی شاداب و زیبا د اشته باشیم به همین دلیل گاهی ممکن است با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل مان انواع ماسک، کِرم و نرم کننده برای پوست خود ساخته و از آنها استفاد ه کنیم د ر حالی که د رباره ترکیب این مواد و عوارض احتمالی و صد ماتی که ممکن است برای پوست به همراه د اشته باشد ، آگاهی چندانی نداریم.از قدیم بسیار شنید ه ایم که اگر ماست را روی پوست مان به صورت ماسک صورت استفاده کنیم یا رنده شده مغز خیار و روغن بادام را روی صورت بگذاریم، می توانیم به جوان سازی و آبرسانی پوست مان کمک کنیم.
ماسک های مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک صورت مرطوب کننده به طور روزانه استفاده کنید.در رابطه با ماسک های روشن کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک صورت حاوی مواد لایه بردار و ملتهب کننده هستند که استفاده بیش از حد از آنها می تواند مُضر باشد. در مورد ماسک های پاک کننده هم باید گفت استفاده بیش از اندازه می تواند به پوست آسیب برساند.

چند وقت یکبار چه ماسکی بزنیم؟

پوستهای خشک بیشترین نیاز را به ماسک دارند و بهتر است حداقل هفته ایی دو بار از ماسکهای مخصوص پوست خشک استفاده کنند. ماسکهای حاوی روغنهای مغذی و اسید هیالورونیک که یک ماده شاداب کننده و آبرسان پوست است بهترین گزینه برای پوست خشک هستند.پوستهای نرمال و معمولی و چرب شاید بیش از یکبار در هفته ماسک نیاز نداشته باشند و از طیف مختلفی از ماسکهای نرمال میتوانند استفاده کنند.بهترین ماسک برای پوستهای چرب ماسکهایی هستند که با شستن چربی اضافه از روی پوست از براقی بیش از حد پوست بکاهد. این ماسکها باید به پوست کمک کنند مات تر به نظر برسد. یادتان باشد حتی پوستهای چرب هم به ماسک های آبرسان نیاز دارند و بهتر است مواد آبرسان حتما در فرمول ماسک پوست چرب موجود باشد. برخی از ماسکهای پوست چرب مواد لایه بردار و مات کننده دارند.بهترین ماسک برای پوستهای دارای چروکهای سطحی یا در معرض پیری ماسکهای حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدانهاست. همچنین موادی چون کیوتن میتوانند به جوانسازی پوست شما کمک کنند و در فرمول برخی از ماسکها موجود هستند.

مراحل استفاده از ماسک صورت

گام اول

خود را برای ریخت و پاش آماده کنید. اگر قصد دارید در حالیکه درون یک وان استراحت می کنید، از ماسک صورت استفاده کنید، پس نباید نگران ریخت و پاش باشید. می توانید صورت و گردنتان را با ماسک بپوشانید و فقط استراحت کنید.

اما اگر برای دوش گرفتن زمان کافی ندارید، پس موهایتان را پشت سرتان جمع کنید. لباسی هم بپوشید که کثیف شدنش برایتان مهم نباشد. به احتمال زیاد هنگام استفاده از ماسک کمی کثیف کاری می شود، اما همین هم جالب است.

گام دوم

من همیشه پیشنهاد می کنم که کارتان را با یک صورت شاداب و تمیز آغاز کنید. پیش از ماسک، از پاک کننده های روزانه تان استفاده کنید تا آلودگی های سطحی، چربی ها و آرایشتان را پاک کند. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که پوستتان ازهمه ی مواد مفیدی که در ماسکتان وجود دارد بهره خواهد برد.

گام سوم

با دستان مرطوبتان ماسک را مستقیما روی پوست مرطوب قراردهید. بیاد داشته باشید که حتما دلیلی وجود دارد که به آن ماسک صورت می گویند. هنگام استفاده از ماسک، باید به گونه ای باشید که انگارواقعا ماسک زده اید.

هرگز مستقیما آنرا روی پوستتان نمالید. اینکار را باید مانند مالیدن خامه روی کیک انجام دهید. از مالیدن آن به اطراف چشم هایتان نیز خودداری کنید. سوراخ های بینی تان را تمیز نگه دارید و ماسک را ازصورت به سمت پایین گردن و گلو امتداد دهید.آیا چیزی بدتراز داشتن پوست صورتی جوان و گردنی پیر و چروکیده وجود دارد؟ من همیشه از گردنم نیز مانند صورتم مراقبت می کنم.

گام چهارم

منتظرباشید! شما می توانید دراین 10 تا 20 دقیقه استراحت کنید، موهایتان را آرایش کنید، ایمیل هایتان را چک کنید و عملا هرکاری که دوست دارید انجام دهید. فقط حواستان به زمان باشد و به دستورالعمل مصرف دقت کنید.

اگر در دستورالعمل خواندید که باید تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند، پس همان کار را بکنید و نگذارید ماسک 20 یا 30 دقیقه روی صورتتان بماند. ماسک زمانی موثرخواهد بود که دستورالعمل مصرفش درست اجرا شود. پس آنها را دقیق انجام دهید.

گام پنجم

حالا وقت پاک کردن ماسک است. ماسک ها به گونه ای طراحی شده اند که به پوستتان می چسبند. لزومی ندارد برای پاک کردنشان خشونت به خرج دهید. از آب فراوان و یک لیف مخصوص صورت استفاده کنید، و به نرمی ماسک را پاک کنید. لیف را روی ماسک قرار دهید و بردارید. آنرا نمالید، سپس پوستتان را با یک حوله خشک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان