دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی میتسوبیشی ASX مدل 2023 

چهارشنبه، 30 فروردین 1402
کراس‌اور کامپکت میتسوبیشی ASX مدل 2023، با انواع پیشرانه‌های احتراقی، هیبریدی و پلاگین‌هیبرید، برای اولین بار در اروپا به نمایش درآمد. آغاز فروش این خودرو از ماه مارس 2023 خواهد بود.در این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

میتسوبیشی ASX مدل 2023 یک ماشین ژاپنی است که بر اساس محصولی فرانسوی تولید می‌شود. در واقع اگر لوگوی میتسوبیشی را از قسمت جلوی این خودرو برداریم و به جای آن نماد رنو را بگذاریم، می‌بینیم که بین ای اس ایکس 2023 و نسل دوم رنو کپچر تفاوت زیادی دیده نمی‌شود. به هر حال این خودروی کراس اوور کوچک ژاپنی یکی از گزینه‌های احتمالی واردات خودرو به کشورمان است و بنابراین تصممی گرفتیم در یک مطلب اختصاصی به بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2023 بپردازیم.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX مدل 2023

نسل جدید میتسوبیشی ASX علاوه بر طراحی ظاهری، در بخش مشخصات فنی هم چیزی از خود نداشته دقیقا از روی دست همزاد فرانسوی خود تقلید کرده است. نسخه پایه میتسوبیشی ASX 2023 دارای یک موتور 1 لیتری سه سیلندر با 91 اسب بخار قدرت است. نسخه قدرتمندتر میتسوبیشی ASX دارای موتور 1.3 لیتری توربوشارژ بنزینی بوده که با دو سطح قدرت به همراه سیستم هیبریدی ملایم 12 ولتی به بازار عرضه می شود. نسخه ضعیف تر این پیشرانه قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت بوده که به گیربکس شش دنده دستی متصل شده و نسخه قدرتمندتر قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت بوده که به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شده است.

میتسوبیشی ASX 2023 دارای یک مدل هیبریدی هم بوده که متشکل از یک موتور 1.6 لیترب بنزینی و دو موتور برقی و گیربکس اتوماتیک مولتی مد است. این سیستم هیبریدی قادر به تولید 143 اسب بخار است.

در نهایت هم یک مدل پلاگین هیبریدی برای میتسوبیشی ASX 2023 عرضه شده که پرچمدار مدل های این خودرو در زمینه قدرت محسوب مشده و متشکل تاز یک موتور 1.6 لیتری بنزینی، دو موتور برقی و یک باتری 10.5 کیلووات ساعتی بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 49 کیلومتر مسافت بدون نیاز به موتور بنزینی در آن ذخیره می شود. این سیستم پلاگین هیبریدی قادر به تولید 159 اسب بخار قدرت است.لازم به ذکر است که تمامی این پیشرانه عینا روی نسل جدید رنو کپچر هم نصب شده و طراحی آنها توسط رنو انجام شده است.

امکانات میتسوبیشی ASX مدل 2023

میتسوبیشی ASX 2023 به سیستم های ایمنی پیشرفته ای مجهز شده که شامل هشدار برخورد از عقب با قابلیت ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده و موتور سوار، کمکی تثبیت خطوط حرکت فعال و تابلوخوان مسیر به صورت استاندارد است. به صورت آپشنال هم رادار نقطه کور، دنبال کننده خطوط حرکت، هشدار سرعت، کروز کنترل تطبیقی و نور بالای هوشمند به این خودرو اضافه می شوند. مجهزترین نسخه میتسوبیشی ASX دارای سیستم MI-Pilot بوده که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت در مرکز دو خط بوده که به نوعی رانندگی نیمه خودران را به ارمغان می آورد.

طراحی ظاهری میتسوبیشی ASX مدل 2023

اوایل سال 2022 بود که شرکت میتسوبیشی نسل جدید مدل ASX را معرفی کرد. این خودرو گرچه با نسل اول خود تفاوت‌های بسیار زیادی داشت اما شباهت بی‌حدوحصرش با نسل جدید رنو کپچر انتقادهایی را روانه آن کرد. البته با توجه به اتحاد استراتژیک کمپانی رنو نیسان با میتسوبیشی، نمی‌توان چندان هم به این سیاست ایراد گرفت.

نسل جدید میتسوبیشی ای اس ایکس از لحاظ طراحی بیرونی کاملا مشابه رنو کپچر است و البته فرمی زیبا اسپرت و همه‌پسند را به معرض دید می‌گذارد.در نمای روبرو، گرافیک داخلی جلوپنجره نسبت به کپچر تغییر کرده و سایر المان‌ها دقیقا مشابه کراس اوور رنو است. در نمای بغل و قسمت پشت نیز تقریباً همان طرح رنو کپچر را می‌بینم که البته به طور کل در نوع خود کاملا جذاب است و می‌تواند مورد رضایت کاربران کراس اوورهای کوچک خانوادگی قرار بگیرد.

طرح نمای داخل میتسوبیشی ASX 2023 نیز در نوع خود متناسب و زیبا جلوه می‌کند. به‌ویژه در مدل‌های فول آپشن وجود نمایشگر بزرگ عمودی می‌تواند جنبه‌های تکنولوژیک و آینده‌نگرانه این خودرو تأکید کند. غربیلک فرمان خوش‌فرم، صندلی‌های راحت و فضای متوسط ردیف عقب از دیگر ویژگی‌های کابین این محصول جدید ژاپنی فرانسوی به حساب می‌آیند.

طراحی داخلی و کابین میتسوبیشی ASX مدل 2023

کابین میتسوبیشی ASX مصداق بارز ضرب المثل هرچقدر پول دهید همانقدر آش می خورید است! در پشت فرمان مجهزترین نسخه میتسوبیشی ASX یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی نصب شده که دارای رهیاب سه بعدی بوده و کاملا قابلیت شخصی سازی دارد. البته اگر کمتر هزینه کنید یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان خواهید داشت. اگر هم خساست به خرج دهید یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی در بین دو نشانگر آنالوگ در پشت فرمان میتسوبیشی ASX شما نصب می شود.

نمایشگر سیستم مالتی مدیا میتسوبیشی ASX 2023 هم با توجه به بودجه شما تغییر می کند. نسخه پایه دارای نمایشگر 7 اینچی لمسی افقی بوده و نسخه های گران قیمت تر دارای نمایشگر 9.3 اینچی عمودی هستند. این دو نمایشگر امکان اتصال بدون سیم به اپل کار پلی و اندروید اتو را دارند. از این نمایشگر راننده امکان انتخاب مد رانندگی، کنترل سیستم های سرگرمی و نورپردازی کابین در هشت رنگ مختلف را دارد.

میتسوبیشی ASX 2023 کراس اووری بسیار جمع و جور محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4228، 1797 و 1573 میلی متر است. صندلی های ردیف دوم این خودرو قابلیت حرکت به صورت ریلی را دارند که به موجب آن فضای پا و بار این خودرو تغییر می کند. فضای بار میتسوبیشی ASX 2023 بسته به موقعیت صندلی های ردیف دوم بین 332 تا 401 لیتر است.

سخن پایانی

سازندهٔ ژاپنی در این خودرو معنای جدیدی به ری‌بج یا همان مهندسی نشان داده است زیرا ASX جدید عملاً همان رنو کپچر است و تنها تفاوت آن با کراس‌اوور فرانسوی در جلوپنجره دیده می‌شود. حتی رینگ‌های این خودرو هم با کپچر یکسان هستند. همین موضوع زیر کاپوت هم جریان دارد و میتسوبیشی برای نسل جدید ASX از همان پیشرانه‌های کراس‌اوور رنو استفاده کرده است.در این مطلب با مشخصات این خودرو آشنا شدیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب