معروف ترین برند های ایمپلنت دندان در جهان چیست؟

  پنجشنبه، 05 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معروف ترین برند های ایمپلنت دندان در جهان چیست؟
۵ کارخانه مورد اعتماد و مشهور در زمینه ساخت ایمپلنت در سراسر جهان در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کشور در جهان اجزاء ایمپلنت دندان را تولید می کند اما مشهورترین و پر فروش ترین آنها استرومن و نوبل بیوکر است. دیگر شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان در درجه دوم قرار دارند

معروف ترین برند های ایمپلنت دندان در جهان

۵ کارخانه مورد اعتماد و مشهور در زمینه ساخت ایمپلنت در سراسر جهان در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کشور در جهان اجزاء ایمپلنت دندان را تولید می کند اما مشهورترین و پر فروش ترین آنها استرومن و نوبل بیوکر است. دیگر شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان در درجه دوم قرار دارند. باید توجه داشت که سیستم های ایمپلنت دندان برای شرایط کلینیکی مختلف طراحی شده است و انتخاب بهترین سیستم ایمپلنت دندان باید توسط متخصص انجام گیرد. با این وجود می توان مهمترین و با کیفیت ترین شرکت های تولید کننده ایمپلنت های دندانی را به ترتیب زیر برشمرد:

  • Straumann
  • Nobel Biocare (Danaher)
  • (Dentsply Sirona (Previously Astra Tech
  • Zimmer Biomet
  • BioHorizons

تمام این پنج شرکت بیش از ۳۰ سال که در حال تولید ایمپلنت های دندانی هستند و روی افزایش دوام و طول عمر آن با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ساخت ایمپلنت تحقیقات بسیاری انجام می دهند. به علاوه ایمپلنت ها با کیفیت بسیار بالا در این شرکت و تولید شده و در سراسر جهان توزیع می شوند. تقریباً تمام کشورهای جهان از این ایمپلنت های دندانی استفاده کرده و دسترسی دندانپزشکان برای خرید قطعات و اجزای مختلف ایمپلنت های دندانی از این شرکتها بسیار آسان است.

1. شرکت اشترومن (Straumann )

شرکت استرومن یک شرکت سوئیسی است که ایمپلنت های دندانی مبتکرانه، دقیق و متنوع را برای کاربردهای دندانپزشکی تولید می کند.

2. شرکت نوبل بیوکر Nobel Biocare یا Danaher

دفتر مرکزی شرکت نوبل بیوکر در زوریخ سوئیس قرار دارد که محصولات و خدمات خود را در بیش از 80 کشور جهان عرضه می کند.

3. دنتس پلای سیرونا Dentsply Sirona یا سابق Astra Tech

ایمپلنت های دنتس پلی سیرونا دارای دفاتر فروش متعددی در سراسر جهان است و ایمپلنت های دندانی این شرکت به بیش از 120 کشور جهان صادر می شود.

4. زیمر بیومت Zimmer Biomet

شرکت زیمر بیومت یکی از معروف ترین برند های ایمپلنت دندان در آمریکاست. محصولات با کیفیت و البته گران قیمت این شرکت جزو بهترین ایمپلنت های دندانی تولید شدن در جهان است.

5. بیوهوریزونز BioHorizon

شرکت بیوهوریزون جزو شرکت هایی است که به روزترین و پیشرفته ترین انواع ایمپلنت های دندانی را تولید می کند. از سال 1997 با تاسیس این شرکت در آمریکا توانست با تولید ایمپلنت های مخروطی شکل نام خود را در میان شرکت های سازنده ایمپلنت دندان مشهور در جهان جا بیندازد.

کدام کشور بهترین ایمپلنت دندان را تولید میکند؟

بهترین کشورهای خارجی که ایمپلنت های دندانی را تولید می کنند شامل آمریکا و سوئیس می شوند که محصولاتی با کیفیت بالا به بازارهای جهانی عرضه می کنند اما کشورهایی مانند کاستاریکا، هند و تایلند نیز توانسته اند ایمپلنت های دندانی را با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول به بازارهای جهانی عرضه کنند.

چطور باید برند ایمپلنت دندان را انتخاب کرد؟

اولین و مهمترین نکته انتخاب برند ایمپلنت های دندان، داشتن تاییدیه FDA برای ساخت ایمپلنت های دندانی است. بهتر است که ایمپلنت دندان توسط متخصص انتخاب شود تا دندانپزشک عمومی چون متخصص، آموزش های لازم در خصوص انتخاب بهترین انواع ایمپلنت را دیده است.

ایمپلنت اروپایی

کشور های اروپایی در ساخت ایمپلنت شامل دو دسته هستند. یک گروه از سازندگان ایمپلنت اروپایی با کیفیت درجه یک ایمپلنت خود را روانه بازار می کنند؛ اما گروه دیگر دارای ایمپلنت و قطعات درجه دوم هستند. کشور سوئیس نه تنها در اروپا بلکه در جهان نیز بسیار معروف می باشد و ایمپلنت اروپایی اشترومن جزء برترین برندهای ایمپلنت تولید شده در اروپا می باشد. به طور کلی ایمپلنت اروپایی تنوع گسترده ای از سازندگان را شامل می شود که از کشور آلمان گرفته تا سوئیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ... در این گستردگی سهیم می باشند. همچنین در سایت prnewswire اطلاعات مفیدی وجود دارد .

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و همچنین قیمت بسیار مناسبی که دارند و علاوه بر همه اینها برای ایرانیان در دسترس بودن قطعات آن، بسیار مورد پسند دندانپزشکان و بیماران قرار گرفته اند.ایمپلنت کره ای اوستم Osstem جزء برند های معروف این کشور می باشد که اولین برندهای تولید کننده ایمپلنت در کشور کره نیز محسوب می باشد که دارای تاییدیه از انجمن غذا داروی آمریکا نیز می باشد. ایمپلنت کره ای ایمپلنتیوم Dentium پرفروش ترین ایمپلنت کره ای است که نوع ساخت آن بسیار ساده برای جراحی می باشد ضمن اینکه قیمت مناسب آن از جمله مزایای ایمپلنت کره ای ایمپلنتیوم می باشد. ایمپلنت کره ای مگاژن Megagen از ایمپلنت های خوب این کشور محسوب می گردد این برند بعد ها توسط شرکت اشترومن خریداری شد. ایمپلنت کره ای دی او DIO که ایمپلنت با قیمت مناسب در کشور کره می باشد.
ایمپلنت کره ای Neo Biotech که به نام سی ام ای هم شناخته می شود این نوع ایمپلنت کره ای دارای کیفیت مطلوبی می باشد که قیمت بسیار مناسبی را دارد. ایمپلنت کره ای یوفیت جزء رده های متوسط ایمپلنت در این کشور می باشد.

ایمپلنت کره ای دنتیس Dentis جزء ایمپلنت های بسیار با کیفیت کشور کره می باشد. که سطح آن به اس ای ال ارتقا پیدا کرده و تنوع سایز های بسیار گسترده ای دارد. ایمپلنت کره ای دنتیس قابل رقابت با برندهای ایمپلنت اروپایی نیز می باشد.

ایمپلنت آلمانی

انواع برند های مختلف ایمپلنت آلمانی موجود است که می توان به ترتیب از آنها نام برد. ایمپلنت آلمانی Xive زایو و ANKYLOS انکیلوز که زیر مجموعه شرکت دنس پلای می باشند. Bego ب ق و برند نسبتا خوب با قیمت مناسب و اباتمنت های زیرکونیوم است. Medintika مدینتیکا جزء ایمپلنت های خوب آلمانی هست. Tiologic تیولوژیک قیمت متوسط ، کیفیت خوب و تنوع سایز بالا از ویژگی های این برند که ساخت شرکت دنتاروم می باشد. ایمپلنت آلمانی دی آر اس DRS جزء برند های خوب و گران قیمت آلمانی می باشد. Trias ایمپلنت آلمانی تریاس که در حد ایمپلنت های کره ای می باشد.Alphatech ایمپلنت آلمانی آلفاتک ، Argon آرگون و Dentegris دنتگریس که جزء ایمپلنت های جدید و خوب ساخت کشور آلمان می باشد.

طول عمر یک ایمپلنت دندان چیست؟

با رعایت بهداشت مناسب و معاینات منظم دندانپزشکی می تواند یک عمر دوام داشته باشد. ساختن آن به یک گزینه عالی طولانی مدت برای ترمیم لبخند.

آیا پروسه جراحی دردناک است؟

اگر به دنبال جراحی کاشت هستید اما نگران این هستید که پروسه درناک آن چقدر خواهد بود ، تنها نیستید. این یکی از شایع ترین ترس های کاندیدای کاشت دندان است.

عمل جراحی کاشت دندان با ایجاد برش در لثه انجام می شود ، سپس ایمپلنت با استفاده از پیچ در داخل فک تعبیه می شود. پس از آن ، برش در لثه با بخیه بسته می شود.

همه اینها دردناک به نظر می رسد. با این حال ، درد در حین عمل جراحی کاشت دندان حداقل به هیچ کس نمی رسد. از بی حسی موضعی استفاده می شود ، بنابراین در حین عمل بیدار می شوید. اگر از جراحی عصبی هستید ، دندانپزشک شما می تواند یک آرام بخش آرام به شما بدهد. هر دو گزینه درد در طول عمل بعید است.

روند بازیابی چقدر طول می کشد؟

اکثر بیماران درد بعد از عمل را گزارش می کنند. با این وجود درد شدید نیست ، و به احتمال زیاد دندانپزشک شما از داروهای ضد درد استفاده می کند.در 24-48 ساعت اول تورم شروع به فروکش می کند و ممکن است متوجه خونریزی کمی شوید که طبیعی است. درد و ناراحتی ملایم نباید بیش از یک هفته طول بکشد.پس از جراحی کاشت دندان ، استخوان و ساختارهای اطراف آن بین 3 تا 6 ماه طول می کشد تا کاملاً بهبود یابد. در این مدت ، استخوان فک در اطراف کاشت شکل می گیرد و استحکام کاشت را افزایش می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (369 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (109 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (99 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (30 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (23 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره