ماسک های خانگی هلو برای پوست  

  پنجشنبه، 12 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک های خانگی هلو برای پوست  
هلو ازمیوه های بسیار خوشمزه است. این میوه ها نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند ، بلکه برای پوست نیز مفید می باشند. پوست بزرگ ترین ارگان بدن است اما می توان به راحتی از آن مراقبت کرد زیرا قابل دسترس است و هر چیزی که روی آن قرار می دهید را جذب می کند و این میوه یکی از ترکیبات مفیدی است که پوست برای تغذیه به آن نیاز دارد .

هلو برای پاکسازی پوست مفید است و سبب نرمی و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود.با استفاده از یک عدد هلو براحتی می توانید ماسک خانگی تهیه کنید. ماسک صورت هلو یک شیوه عالی جهت کاهش خطوط پیری ، روشنی پوست و نرمی آن است.

هلو تازه و رسیده صرفا برای مصرف خوراکی مفید نیست بلکه آنها برای پوست فوق العاده هستند. با استفاده از هلو پوست شما شادابی و لطافت خواهد یافت. بدون شک کرم های بسیاری با اسانس این میوه در بازار وجود دارد اما یک شیوه عالی برای رسیدن به نتیجه ی مثبت استفاده از روش های خانگی برای تهیه ماسک صورت است. ساخت این ماسک بسیار آسان بوده و تمامی مواد آن در دسترس شما هستند.

خواص ماسک هلو به عنوان یک ماسک زیبایی موثر برای پوست صورت بر هیچکس پوشیده نیست اما در واقع چرا این میوه خوش خوراک چنین تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست صورت انسان باقی می گذارد؟ میوه هلو سرشار از ویتامین هاست و در این میان می توان به وجود ویتامین A ، B ، C و E در آن اشاره نمود که تمامی این ویتامین ها در مراقبت از جوانی و خاصیت ارتجاعی پوست نقشی غیر قابل انکار دارند. مهمترین ویتامین برای تحریک کلاژن سازی پوست، ویتامین C بوده و به همین دلیل پس از استفاده از هلو چه به عنوان غذا و چه به عنوان ماسک زیبایی، روند پیری پوست به تعویق افتاده و پوست صورت سفت و جوان خواهد شد. ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی می تواند نقش موثری در مبارزه با رادیکال های آزاد ایفا کرده و اثرات تخریبی آن را بر پوست از بین ببرد. همچنین به دلیل درصد بالایی از آب در این میوه، می توان از ماسک هلو به عنوان یک آبرسان قوی پوست کمک گرفته و این ماسک ویتامینه پوست را هم ردیف با مشهورترین ماسکهای زیبایی پوست همچون ماسک زیبایی گل سرخ قرار داد. همچنین به دلیل خواص جوان کننده، آبرسان و سم زدای این میوه، می توان به عنوان یک پاک کننده عالی برای پوست صورت روی آن حساب نموده و درخشان شدن پوست را تضمین نمود.

ماسک های خانگی هلو برای پوست

1- ماسک تغذیه کننده عمیق صورت ( هلو ، موز و جو دو سر )

این ماسک برای انواع پوست مناسب است ، به آبرسانی و به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوستی ، چربی های اضافی و سایر ناخالصی ها کمک می کند .

مواد لازم :

  • نصف یک عدد هلو رسیده
  • نصف یک عدد موز رسیده
  • یک قاشق غذاخوری جو دوسر

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست و غلیظ حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی تمام صورت تان به جز اطراف چشم اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

2- ماسک سفت کننده صورت ( هلو و سفیده تخم مرغ )

این ماسک باعث سفت شدن و تغذیه شدن پوست خواهد شد و همچنین چین و چروک و خطوط صورت را کاهش می دهد.

مواد لازم :

  • نصف یک عدد هلو رسیده
  • یک عدد سفیده تخم مرغ

طرز تهیه و طریقه استفاده :

هلو و سفیده را درون مخلوط کن بریزید تا زمانی که یک ترکیب غلیظ حاصل شود و سپس آن را روی تمام صورتتان به جز اطراف چشم ها اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

3-ماسک آبرسان و مرطوب کننده صورت ( هلو و ماست ) :

این ماسک باعث مرطوب شدن پوست و تغذیه آن خواهد شد و همچنین التهاب ناشی از آکنه را تسکین می دهد و خاصیت سفید کنندگی دارد .

مواد لازم:

  • نصف یک عدد هلو
  • یک تا دو قاشق غذاخوری ماست

طرز تهیه و طریقه استفاده:

هلو و ماست را با هم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ماسک غلیظ به دست آید و سپس روی صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید ، با یک حوله نرم خشک کنید، سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید.

4. ماسک ضد پیری صورت ( هلو ، عسل و زرده تخم مرغ ) :

این ماسک باعث رطوبت رسانی به پوست می شود و همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی دارد و آرا از کنه را از بین می برد . پر از مواد مغذی است و پوست را نرم و تغذیه می کند.

مواد لازم :

  • یک عدد هلو رسیده
  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا هلو را له کنید تا هیچ گونه بافت اضافی باقی نماند و سپس عسل و زرده تخم مرغ را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که یک ماسک غلیظ و یک دست حاصل شود و سپس آن را روی تمام صورتتان اعمال کنید و سپس با آب گرم بشویید.

5- ماسک سم زدای صورت (هلو ،آناناس و عسل )

این ماسک باعث تقویت کلاژن سازی پوست خواهد شد و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به کاهش آکنه و جوش کمک خواهد کرد و همچنین باعث نرم شدن پوست می شود .

مواد لازم:

  • نصف یک عدد هلو
  • 2 تکه بزرگ آناناس
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا هلو و آناناس را کاملاً خرد و له کنید و سپس عسل را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و بعد، ماسک به دست آمده را روی صورت و گردنتان اعمال نمایید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید ، با یک حوله نرم ، خشک کنید و سپس از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

6. ماسک درخشان کننده صورت ( هلو عسل ، روغن زیتون و خامه شیر )

این ماسک به آبرسانی و روشن شدن پوست کمک می کند و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و خاصیت سفید کنندگی دارد .

مواد لازم :

  • یک عدد هلو رسیده
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • 2 قاشق چای خوری خامه شیر

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ،به خوبی هم بزنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست و غلیظ حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان