ماسک خانگی زردآلو برای پوست

  پنجشنبه، 12 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
ماسک خانگی زردآلو برای پوست
اگر شما نیز جزء علاقمندان به تهیه و استفاده از انواع ماسک‌های زیبایی پوست در منزل هستید باید بدانید که ماسک زردآلو پوست را شفاف و درخشان می‌سازد. اما علاوه بر ایجاد درخشندگی و شفافیت در پوست صورت، دارای خواصی ویژه بوده که در کمتر میوه‌ای شاهد آن خواهیم بود.

زردآلو ميوه اي است كه به دليل خاصيت آبرساني و بهبود بخشي به پوست معروف است و از آنجا كه پوست روزانه در مجاورت با آسيب رساننده هاي مختلفي همچون آلودگي هاي موجود در هوا، اشعه خورشيد، مواد آرايشي و بهداشتي در تماس است، استفاده از اين ميوه در سلامت پوست نقش موثري دارد.مصرف ماسك زردآلو برروی پوست به علت دارا بودن ویتامین های مختلف سبب روشن و شفافیت پوست می شود.
زردآلو سرشار از ویتامین های B، ‍C، A، آهن و پتاسیم است كهپتاسیم در نرم شدن پوست موثر است و ویتامین های A و C نشانه های پیری را در صورت می پوشاند، لكه پوستی را نیز از بین برده و برای روشن شدن و شفافیت پوست و پیشگیری از چین و چروك موثر است.
ماسك های میوه نه تنها اثر منفی بر روی پوست ندارند بلكه به دلیل طبیعی بودن و نداشتن مواد شیمیایی برای سلامت پوست موثر بوده و پوست صورت را شاداب تر می كنند. برای استفاده از ماسك زردآلود باید دو عدد زردآلو را به مدت یك دقیقه در آب جوشانده تا پوست آن به راحتی جدا شود و بعد باید آن را كوبید و بر روی پوست صورت مالید.برای تاثیرگذاری زردآلو بر پوست باید به مدت 10 دقیقه بگذارید این میوه برروی پوست بماند و پس از آن ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد و خنك پوست را شستشو دهید.

ماسک زردآلو برای شفافیت و درخشندگی پوست

همه ما خواهان یک پوست لطیف، صاف و بدون لک هستیم و حاضریم برای دستیابی به این ایده آل، مراحل گوناگونی را طی نمائیم. اما در این میان می توان بدون کوچکترین سختی و مرارتی تنها با استفاده از دو عدد زردآلو و مقداری عصاره آووکادو، یک ماسک زردآلو عالی برای داشتن پوستی درخشان و بدون لک بسازیم. تنها کافیست 2 عدد زردآلو رسیده را به مدت یک دقیقه در آب جوشانده و سپس پوست بگیریم بلافاصله بعد از آن باید زردآلو را خوب بکوبیم و یک قاشق چایخوری عصاره آووکادو را به آن اضافه نمائیم. این نوع از ماسک زردآلو را می توانیم برای دو الی سه بار در طی هفته بر روی پوست قرار داده و 25 دقیقه مکث نمائیم، سپس با آب سرد شستشو داده و از یک کرم مرطوب کننده عالی استفاده نمائیم.

بستن منافذ باز با ماسک زردآلو

بسیاری از افراد از مشکلی با عنوان منافذ باز پوست رنج می برند. جهت رفع این عارضه می توان چند عدد زردآلوی رسیده را له کرده و چند قطره روغن بادام شیرین و خالص را بر روی آن چکانده و خوب هم بزنید. سپس پوست صورت خود را به وسیله یک پنبه آغشته با گلاب طبیعی تمیز کرده و از این ماسک زردآلو به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود بمالید. پس از مدت زمان مذکور صورت خود را با آب ولرم شسته و مجددا با گلاب طبیعی ماساژ دهید. این نوع از ماسک زردآلو علاوه بر خواص مذکور دارای خاصیت جوانسازی برای پوست بوده و می تواند در مدت زمانی کوتاه، شادابی و طراوت از دست رفته پوست شما را باز گرداند.

جوانسازی پوست با ماسک زردآلو

همانطور که می دانید ویتامین C موجود در میوه زردآلو به حفظ الاستیسیته پوست کمک کرده و باعث سفتی پوست صورت و گردن خواهد شد. به همین دلیل یک عامل موثر در جوانسازی پوست افراد به شمار آمده و بدون هیچ دردسری می تواند یک لیفتینگ حسابی برای شما انجام دهد. تنها کافیست 4 عدد زردآلوی رسیده را با مقداری برگ نعناع تازه و مقداری عسل طبیعی داخل مخلوط کن ریخته تا تبدیل به یک مایع کرم رنگ و خوشبو شود. این نوع از ماسک زردآلو به طرز حیرت انگیزی باعث سفتی پوست شما خواهد شد. مشروط بر آنکه به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب سرد شستشو دهید. جهت ایجاد نتیجه بهتر می توانید این مایع کرم رنگ را داخل قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، یک ماساژ یخ عالی و موثر برای صورت خود انجام دهید. این ماسک زردآلو یک تکنیک عالی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست خواهد بود.

ماسک زردآلو و عسل و ماست

مواد لازم:

  • پودر زردآلوی خشک ۱ قاشق چایخوری
  • عسل نصف قاشق چایخوری
  • ماست ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

  1. تمامی مواد را در یک کاسه تمیز بریزید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید.
  2. ماسک را روی کل گردن و صورتتان (به جز چشم ها) بمالید.
  3. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
  4. سپس با آب ولرم بشویید و در نهایت کمی آب سرد به صورتتان بزنید.
  5. هفته ای سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک لایه بردار زردآلو و جو و بادام

جو یک ماده لایه بردار فوق العاده است که به پاکسازی کلیه سلول های مرده، گرد و خاک، دوده، آلاینده ها و سایر ناخالصی ها از روی پوست کمک می کند.

بادام هم پوست را تغذیه کرده و جوش ها و لکه های پیری و جای جوش ها را از بین می برد.

مواد لازم:

  • پوره زردآلو ۱ قاشق چایخوری
  • بلغور جو دو سر آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری
  • بادام آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری
  • گلاب چند قطره

طرز تهیه:

  1. تمامی مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر دانه دانه ای دست دهد.
  2. چند قطره گلاب به مخلوط اضافه کنید و غلظت آن را تنظیم کنید.
  3. ماسک را به صورت یکدست روی صورت پخش کنید و ۵ دقیقه با نوک انگشت به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید.
  4. بگذارید ماسک ۲۰ دقیقه دیگر روی صورتتان بماند.
  5. آن را با آب ولرم بشویید.
  6. برای داشتن پوستی شفاف هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان