ماسک موز و ماست بوتاکسی طبیعی برای صورت!

  جمعه، 01 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک موز و ماست بوتاکسی طبیعی برای صورت!
این میوه زرد و خوشمزه که در تمام طول سال یافت می‌شود، در واقع یک ابر غذا برای پوست است زیرا سرشار از ویتامین B6 و B12 است که آن را به یک سیستم دفاعی عالی در برابر چین و چروک، خطوط و افتادگی پوست تبدیل می‌کند.

این میوه زرد و خوشمزه که در تمام طول سال یافت می شود، در واقع یک ابر غذا برای پوست است زیرا سرشار از ویتامین B6 و B12 است که آن را به یک سیستم دفاعی عالی در برابر چین و چروک، خطوط و افتادگی پوست تبدیل می کند. ماسک موز را می توان برای افزایش زیبایی و همچنین تغذیه پوست به کار برد. این میوه به راحتی برای هر نوع پوستی به کار می رود، حتی پوست حساس نیز با این میوه دچار مشکل نمی شود.

موز سرشار از آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی است که پوست زبر و پیر را درمان می کند. این ماسک ها باعث می شوند که اگر خواستید موزهای خیلی رسیده را دور بیندازید، دوباره فکر کنید. در این جا در مورد ماسک های صورت با موز صحیت می کنیم که می توان از آن ها برای داشتن پوستی درخشان استفاده کرد.

ماسک صورت موز

هنگام در نظر گرفتن کاربردهای موضعی برای موز ، یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده آن سیلیس است. سیلیس موجود در موز می تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند ، پروتئین های طبیعی که به مرطوب نگه داشتن و صاف شدن پوست کمک می کنند.موز حاوی مواد مغذی است که برخی از آنها ممکن است به سلامت پوست کمک کنند. این شامل:

  • پتاسیم
  • ویتامین B-6
  • ویتامین سی
  • ویتامین A

با افزایش سن ، طبیعی است که کلاژن در پوست از بین برود. از بین رفتن کلاژن می تواند باعث سفت شدن پوست شود و باعث افزایش ظهور خطوط و چین و چروک می شود.تصور می شود که ماسک صورت موز می تواند به افزایش کلاژن از طریق سیلیس کمک کند و از این طریق ظاهر چین و چروک ها را کاهش دهد. مطالعات بیشتری برای تحقیق در این مورد نیاز است.

موز سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. استفاده از آنتی اکسیدان ها بر روی پوست شما ممکن است شما را در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت کند. همچنین می تواند باعث درخشش پوست شود.

در حالیکه موزها ترکیبات ضد جوش مانند روغن درخت چای ، بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک را ندارند ، اما تصور می شود با کاهش التهاب در پوست با استفاده از ویتامین A از آکنه جلوگیری می کند. فنولیک موجود در موز ممکن است حاوی ضد میکروبی برای درمان ضایعات آکنه باشد.

ماسک موز و ماست بوتاکسی طبیعی برای صورت!

همانطور که بارها بدان اشاره کردیم استفاده از مواد طبیعی در ساخت ماسک سبب می شود پوست شما بسیار شاداب و درخشان شود. زیرا این مواد کاملا طبیعی هستند و هیچ اثر بدی ندارند.در بالا به اثرات ماسک موز اشاره کردیم. موز مانند یک بوتاکس طبیعی عمل می کند و چین و چروک صورت را از بین می برد.

برای اثر بخشی این ماسک بهتر است کمی ماست نیز بدان اضافه کنید. ساخت ماسک موز و ماست هم ارزان قیمت است و هم بسیار ساده. همچنین تاثیرات شگرفی بر روی پوست های خسته خواهد داشت.

بهتر است بدانید که هیچ ماسک طبیعی وجود ندارد که به راحتی چین و چروک های صورت و بدن را از بین ببرد. این ماسک نیز چروکهای صورت را به سرعت از بین نمی برد. اما ماسک موز در طول زمان به شما کمک خواهد کرد تا پوست شاداب و درخشان داشته باشید.

اثرات کوتاه مدت ماسک موز و ماست این است که خشکی پوست را برطرف می کند و به آن آب رسانی می کند. در واقع موز یک آب رسان بسیار قوی است و از این نظر بسیار پر اهمیت است.

اسید لاکتیک موجود در ماست یکی از موادی است که این ماسک را فوق العاده می کند. اسیدهای هیدروکسه مانند اسید لاکتیک و گلیکولیک دارای ویژگی های اسیدی طبیعی هستند و سلول های مرده پوست را لایه برداری می کنند و به جوانسازی پوست کمک می کنند. موز سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی است که برای پوست بسیار مفید هستند. پتاسیم، ویتامین B و ویتامین A موجود در موز به پوست آبرسانی می کنند و لایه های مرده آن را از بین می برنند.ماسک موز و ماست همراه با یکدیگر علام پیری پوست را از بین می برند و تمامی مواد مورد نیاز آن را تامین می کنند و سبب جوانسازی و رفع عیوب صورت و بدن می شوند.

برای ساخت این ماسک به مواد زیادی نیاز ندارید و این مواد هم اکنون در یخچال خانه شما موجود هستند.

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک موز :

  • دو قاشق غذا خوری ماست،
  • یک عدد موز رسیده و له شده
  • یک قاشق چایخوری عسل ( عسل ضروری نیست ولی دارای خواص فوق العاده ای بر روی پوست است).

عسل یک پماد معجزه آسا است که به حفظ سلامتی پوست کمک می کند. در ابتدا باید بگوییم، عسل یک آب رسان طبیعی است. این امر بدین معناست که عسل رطوبت را از هوا می گیرد و وارد پوست شما می کند.علاوه بر این، عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد تورم است. با توجه به خاصیت ضد تورمی، این ماده جوشهای صورت را، که در اثر باکتری به وجود آمده اند و پوست را خشک کرده اند، از بین می برد.عسل دارای آنزیم هایی است که مانند لایه برداری طبیعی عمل می کند و ناخالصی های صورت را از بین می برد.این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.سپس این مایع را در یخچال قرار دهید تا حسابی سرد شود، زیرا این محلول خنک پوست شما را سفت می کند.ماسک موز و ماست را بر کل صورت خود بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه بر روی صورت بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (85 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (48 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (43 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان