مواد غذایی که مو را پرپشت می‌کنند

  پنجشنبه، 01 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مواد غذایی که مو را پرپشت می‌کنند
بسیاری افراد هزینه‌های گزافی برای خرید شامپو‌های گران‌قیمت و ماسک‌های تقویت‌کننده مو می‌پردازند غافل از اینکه رعایت رژیم غذایی سالم به مرور زمان به داشتن موهایی درخشنده و پرپشت کمک می‌کند.

بسیاری افراد هزینه های گزافی برای خرید شامپو های گران قیمت و ماسک های تقویت کننده مو می پردازند غافل از اینکه رعایت رژیم غذایی سالم به مرور زمان به داشتن موهایی درخشنده و پرپشت کمک می کند.
همه داشتن موهایی پرپشت و درخشنده به عنوان عنصری در زیبایی ظاهری اهمیت می دهند و اگرچه اغلب افراد نکات بهداشتی مانند شستشوی به موقع و کوتاه کردن مو را رعایت می کنند اما همچنان موهایی شکننده و کم پشت دارند.با اشاره به اینکه در برخی موارد صرفنظر از عوامل ژنتیک حتی بهترین شامپوهای شیمیایی نیز اثری بر رشد مو ندارد، با داشتن تغذیه مناسب که حاوی پروتئین و ویتامین های گروه a,b,c و مواد معدنی طبیعی مانند آهن، مس، ید و کلسیم می توان تا حد زیادی جلوی ریزش مو را گرفت.
تغذیه پروتئین موجود در غذا ساختار مو را محکم کرده و از شکنندگی آن می کاهد.ماهی، مرغ، گوشت، پنیر و غلات سرشار از پروتئین هستند و همین طور ماست نیز منبع پروتینی حیوانی محسوب می شود که به افراد توصیه می کنیم در برنامه روزانه چند قلم از این مواد غذایی را بگنجانند.
کمبود ویتامین نیز می تواند به کمرنگ و نازک شدن مو منجر شود به عنوان مثال کمبود ویتامین b که در جریان خون نقش دارد در رشد مو و رنگ آن اثر زیادی دارد به طوری که شوره سر و کچلی می تواند نشانه کمبود ویتامین bکمپلکس باشد .سویا، موز، حبوبات، تخم مرغ و ماست منشأ خوبی برای تأمین این ویتامین هستند.

کره بادام:

کره بادام دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی شامل پروتئین، چربی های سالم و ویتامین های خاص است که همه آنها به سلامت مو مرتبط است. محتوای ویتامین ایی در آجیل برای ضخامت و درخشندگی مومناسب است. افرادی که روزانه ویتامین ایی مصرف می کنند رشد مو را تا 42 درصد افزایش می دهند.

نارنگی ها مفید برای مو:

نارنگی ها به طور موثر بر مو تاثیر می گذارد:محتوای ویتامین ث بدن را برای جذب آهن مانند اسفناج آسان تر می کند.

اسفناج برای تقویت موی سر:

پیش از این هم در بخش نسخه های طبیعی تقویت موهای سر گفته شد که در برخی موارد (به ویژه در زنان) کمبود مواد معدنی باعث ریزش مو می شود. مهم است مطمئن شوید کمبود چیزی در رژیم غذایی می تواند منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن و حاوی سبوم است که به عنوان یک نرم کننده موی طبیعی عمل می کند. برگ سبز نیز اسید امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن را تامین می کند. همه اینها بهترین مواد غذایی برای رشد موهستند

ماهی سالمون مفید برای مو:

بدن انسان می تواند بسیاری از چیزهای شگفت انگیز را انجام دهد، مانند تبدیل نور خورشید به ویتامین د برای تقویت استخوان. امگا 3 ضد التهاب است. آنها می توانند شما را قادر به رشد مو کنند.

دارچین مفید برای مو:

گردش خون را بهبود می بخشد، که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو وارد می آورد.

جو دوسر برای سلامت مو:

جو دوسرغنی از آهن، فیبر، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که باعث رشد ، ضخامت و سلامت مو می شوند.

گواوا:

ویتامین ث مانع شکنندگی مو می شود. گرچه ما اغلب پرتقال را به عنوان بهترین منبع ویتامین ث در نظر می گیریم.

تخم مرغ برای تقویت و رشد مو:

تخم مرغ منبع ویتامین ب به نام بیوتین است که به رشد مو و تقویت ناخن های شکننده کمک می کند. عدم داشتن این ویتامین کافی می تواند منجر به ریزش مو شود. سایر منابع خوب بیوتین:بادام، آووکادو و ماهی قزل آلا.

دارچین برای گردش خون

این ادویه را روی جو دوسر، نان تست و قهوه خود بپاشید. دارچین به گردش خون کمک می کند، گردش خون مناسب برای رشد موها بسیار مهم است. گردش خون اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو شما منتقل می کند.

مصرف غذاهای سرشار از روی

برای حفظ سلامت مو، باید مواد غذایی که ph,d روی هستند را در برنامه غذایی خودتان داشته باشید. یکی از دلایل ریزش مو، مصرف ناچیز روی است. حتی مژه های شما را نیز تحت تاثیر مصرف روی است.

غذاهای سرشار از روی عبارتند از:

  • جگر گوساله؛
  • گوشت گاو؛
  • عدس؛
  • نان کامل؛
  • زرده ی تخم مرغ؛
  • جوی دوسر؛
  • تخم کدو؛
  • نخود؛

مصرف مس به اندازه کافی

مس جزئی از ملانین است كه رنگدانه های پوست و مو از آن ساخته می شوند. كمبود مس موجب سفید شدن موها می شود. روی و مس برای جذب شدن در حین هضم غذا با هم رقابت می كنند و باید هر 2 با هم مصرف شوند تا میزان مواد معدنی بدن متعادل شود.

مواد غذایی غنی از مس:

  • جگر؛
  • آرتیشو؛
  • آووكادو؛
  • موز؛
  • سیر؛
  • حبوبا؛
  • قارچ؛
  • مغز ها؛
  • دانه ها؛
  • سیب زمینی؛
  • آلو؛

گردو

گردو تنها دانه روغنی است که مقدار زیادی اسید چرب امگا3، بیوتن و ویتامین E دارد که از DNA سلول ها محافظت می کند. همینطور مس موجود در گردو رنگ مو را تقویت می کند. پس حتما گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که کمبود بیوتن موجب ریزش مو می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت