دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

مزایا و عوارض بلیچینگ دندان 

شنبه، 10 خرداد 1399
از عوارض بلیچینگ دندان میتوان به افزایش حساسیت دندان اشاره کرد. در این روش ممکن است به علت نفوذ ماده و ایجاد پروزیتی برای برداشت رنگدانهاست، دندانها حساس شوند. البته این روش بر روی دندان های مختلف تاثیرات متفاوتی می گذارد. اما این مشکل نیز راه حلی دارد.

اصولا بلیچینگ هم مانند هر درمان دیگرى اگر تحت نظر دندانپزشک متخصص انجام گیرد عارضه خاصى ندارد البته ممکن است دندانها بعد از درمان بلیچینگ تا مدتى حساس باشند که این موقتى است و با استفاده از خمیر دندانهاى ضد حساسیت مى توان آنرا برطرف کرد.در ضمن اگر ایزولاسیون خوب انجام نشود گاهى بدلیل تماس ماده بلیچینگ با بافت لثه و گونه ، ممکن است این نواحى دچار سوختگى شود که در این حالت کار خاصى لازم نیست و در ظرف چند روز این حالت برطرف مى شود.البته بایست توجه داشت که بلیچینگ در دوران باردارى ، دوران شیردهى و قبل از سن بلوغ ممنوعیت استفاده دارد.بیش از یکبار برای یک دندان نمی توان استفاده کرد و معمولا رنگ خاکستری دندان پس از مدتی برمی گردد.

مزایای بلیچینگ دندان

  • روشی کاملا ایمن می باشد
  • سفید کردن دندان ها
  • عدم آسیب به دندان ها
  • زیبایی چهره
  • افزایش اعتماد به نفس

عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ office و home که ماده بلیچ روی سطح دندان قرار می گیرد هیچ ضرری ندارد. در واقع ماده بلیچ اگرچه بر روی دندان قرار می گیرد اما هیچ نسجی از دندان را برنمی دارد و در نتیجه آسیبی به دندان نمی زند. تنها عارضه قابل برگشت آن حساس شدن دندانها در برخی افراد هست.

ماده بلیچ ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد.

از عوارض بلیچینگ دندان میتوان به افزایش حساسیت دندان اشاره کرد. در این روش ممکن است به علت نفوذ ماده و ایجاد پروزیتی برای برداشت رنگدانهاست، دندانها حساس شوند. البته این روش بر روی دندان های مختلف تاثیرات متفاوتی می گذارد. اما این مشکل نیز راه حلی دارد. راه حل افزایش حساسیت دندان ها، استفاده از مواد ضد حساسیت دندان است که در صورت بروز مشکل، دندانپزشک برای شما تجویز میکند. در روش home بلیچینگ یا بلیچ در منزل این مواد توسط بیمار داخل تری مخصوص بلیچ گذارده می شود و به مدت یک ساعت قبل از انجام بلیچ و به مدت نیم ساعت بعد از انجام بلیچ داخل دهان گراشته می شود. در روش آفیس بلیچینگ ماده ضد حساسیت دندان توسط دندانپزشک به مدت ده دقیقه روی دندانها قرار داده می شود. بنابراین میتوان گفت که در 90 درصد مواقع عوارض بلیچینگ برای دندانها هیچ است!

سوزش بافت لثه

مواد سفید کننده حاوی پروکساید تند بوده و می توانند باعث آسیب رساندن یا آزردن بافت های دهانی (لثه ها، لب ها، گونه ها و زبان) شوند.به همین دلیل دندانپزشک قبل از استعمال سفید کننده، بین دندان ها مانع کوچکی قرار می دهد تا از هم جدا باشند. لازم است در این روش مقدار پروکساید را محدود کرده تا فقط دندان ها به آن آغشته شوند.

مراقبت های بعد از بلیچینگ

از آنجایی که سفید ماندن دندان ها با استفاده از این روش دائمی نیست توجه به مراقبت های صحیح به منظور افزایش طول عمر و ماندگاری بلیچینگ دندان حائز اهمیت می باشد. برخی از این نکات عبارتند از:

  • حداقل دو مرتبه در طول روز از مسواک استفاده کنید.
  • مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی شکر و مواد خوراکی رنگی را کاهش دهید.
  • به صورت دوره ای و حداقل هر 6 ماه یکبار به دندانپزشکی زیبایی جهت معاینه مراجعه کنید.

درد و ناراحتی دندان

گاهی در طول انجام پروسه درمانی، درد خاصی احساس نمی کنید اما پس از چند ساعت دندانتان به شدت درد می گیرد. این درد می تواند کم، معمولی یا شدید باشد، ناگهانی شروع شود یا بصورت دردی یکنواخت و ادامه دار باشد.

چنین دردی به دلیل التهاب عصب دندان بوده و از یکی از این موارد نشات می گیرد:

  • نفوذ مواد سفید کننده پروکساید به عصب دندان
  • کم آب شدن دندان حین پروسه بلیچینگ
  • قرار گرفتن دندان ها در معرض دمای بالا برای مدت طولانی (هنگام استفاده از نور های بلیچینگ این عارضه رخ می دهد)


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه