دندان خرگوشی چیست؟

  شنبه، 10 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
دندان خرگوشی چیست؟
دندان خرگوشی به چهره شما یک نوع جوانی همراه با خامی و ضمنا یک جذابیت اصیل می دهد و اصطلاح دندان خرگوشی مدتی است که در دندانپزشکی زیبایی ، متقاضی پیدا کرده است .

دندان های خرگوشی می توانند یکی از مهمترین عواملی باشند که زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. بدون شک صحبت درباره نحوه اصلاح این دندان ها می تواند برای هر کسی بسیار جذاب باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نحوه اصلاح این دندان ها صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را در خصوص آن در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم از افرادی هستید که با مشکل دندان های خرگوشی روبرو هستید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

دندان های خرگوشی

دندان های خرگوشی یک عامل بسیار مهم هستند که باعث می شوند تا زیبایی صورت به میزان زیادی کاهش پیدا کند و حتی بسیاری از افراد از حضور در جامعه به این دلیل خودداری می کنند. معمولا افرادی که با این مشکل روبرو هستند دندان هایی بد فرم دارند که باعث می شود تا نتوانند خنده های زیبایی داشته باشند. امروزه روش های بسیار زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که ما قصد داریم با برخی از مهمترین این روش ها در این مطلب بیشتر آشنا شویم. کلینیک دندانپزشکی زیادی هستند که در داخل کشور فعالیت دارند و شما به راحتی می توانید با مراجعه به آنها این مشکل را حل کنید ولی با این وجود سوالی که در اینجا وجود دارد این است که کدام کلینیک می تواند گزینه بهتری برای مراجعه باشد؟

معمولا زمانی به یک فرد دندان خرگوشی گفته می شود که دندان های فک پایینی فرد در جای خود قرار داشته باشند و دندان های بالایی کمی جلوتر و به رو به جلو حرکت کرده باشند و بزرگ هم باشند. حرکت دندان های بالا رو به جلو باعث می شود تا زیبایی ظاهری صورت فرد کاهش پیدا کند. یکی از نکات مهمی که باید درباره این نوع دندان ها بدانید این است که تاثیر بسیار زیادی بر روی لبخند شما می گذارند و باعث می شوند تا شما لبخند زیبایی نداشته باشید. معمولا دو حالت برای این دندان ها وجود دارد، گاهی اوقات دندانپزشکان بیان می کنند که خرگوشی بودن دندان ها به صورت خفیف است که در چنین شرایطی معمولا دندان های بالایی تنها چند میلیمتر جلوتر هستند ولی در مواردی که این دندان ها بیشتر از این مقدار به جلو حرکت کرده باشند باید تدابیری برای آن اندیشید چرا که در آینده می تواند مشکل آفرین باشد.

مدل دندان خرگوشی

بلند تر بودن دندان های سانترال باعث جوان تر نشان داده شدن چهره می شود. البته بایستی بلندی این دندانها متناسب با چهره و لبخند فرد باشد. در صورتیکه از حالت متعارف بیشتر باشد نوعی ناهنجاری محسوب می شود که در این مورد نیز وظیفه دندانپزشک زیبایی رفع این نقیصه است. بایستی دندان های بالا و پایین با هم متناسب باشد. ردیف بودن و هماهنگی بین دندان ها باعث جذابیت لبخند شده که این مورد در درمان های طراحی لبخند و مدل دندان خرگوشی مورد بررسی قرار می گیرد.

بلند بودن دندان های جلویی چهره فرد را پر احساس، دقیق، کنجکاو، مقتدر و ماجراجو نشان می دهد. این افراد در روابط اجتماعی خود بسیار قوی عمل می کنند. برای درمان این چنینی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از کامپوزیت دندان و مواد همرنگ دندان است. به راحتی می توان با کامپوزیت ارتفاع مناسب را برای دندان ها فراهم آورد. این در حالی است که روش های نوینی نظیر لمینت دندان نیز موجود است که می تواند به شکل مناسبی هم زیبایی و هم استحکام مناسب را برای دندان های جلو فراهم آورد.

چرا درمان و ارتودنسی دندان خرگوشی اهمیت دارد؟

به دلایل متعددی ارتودنسی دندان خرگوشی باید در اولین فرصت ممکن انجام شود. دلایل مراجعه به ارتودنتیست در صورت ابتلا به دندان خرگوشی عبارتند از:

  • بهبود زیبایی لبخند و اعتماد به نفس بیمار
  • بهبود تراز دندان های مولار روی یکدیگر
  • جلوگیری از احتمال آسیب پذیری دندان های پیشین در تصادفات و ضربات
  • جلوگیری از فرسایش زودرس مینای دندان
  • کمک به عمکرد صحیح دندان های پیشین در هر دو فک

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (221 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (180 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (38 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)