مزایا و معایب خودروی تویوتا کمری

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و معایب خودروی تویوتا کمری
تویوتا کمری در کلاس خود رقبای قدرتمندی دارد. از نظر آپشن، طراحی و فراوانی قطعات، کره‌ای‌ها در این بازار حرف اول را می‌زنند. همچنین تویوتا خوش‌شانس است که رقبای قدری مانند نیسان آلتیما یا مزدا ۶ در بازار ایران حضور ندارند و نزدیک‌ترین رقیب ژاپنی یعنی هوندا آکورد نیز با وجود همه شایستگی‌هایی که دارد، از مشکل بازار دست‌دوم و نبود خدمات رنج می‌برد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،در یک نگاه کلی این نسل تویوتا کمری - Toyota Camry را باید خودرویی کامل، اقتصادی، جذاب و البته نه در مقایسه با برخی رقبا دانست چرا که به لوکسی آکورد، اغواگری سوناتا و پختگی طراحی اپتیما نیست. اما از یاد نبریم کمری همواره در دنیای خودرو به عنوان اتومبیلی غیر قابل مقایسه برای علاقه مندان خود معرفی شده، عنوانی که برای بسیاری از محصولات تویوتا صدق می کند و به راستی برازنده این برند است. زمانی که طول می کشد تا به چهره آن عادت کنید، قابل چشم پوشی است .

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا کمری نیوفیس نسل پنجم

مزایای تویوتا کمری نیوفیس نسل پنجم

مزیت اول، قوای فنی قابل توجه

اولین مزیتی که از خودروی کمری در مقاله معایب و مزایای تویوتا کمری به آن خواهیم پرداخت، موتور قدرت مند است. مدل هیبریدی تویوتا کمری سفارش آمریکا، یکی از پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی موجود در جهان است. این مجموعه هیبریدی از یک موتور بنزینی کم مصرف ۲.۵ لیتری در کنار دو الکتروموتور بهره می برد. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از گیربکس الکترونیکی CVT به چرخ های جلو انجام می شود و می تواند تویوتا کمری را در ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. چنین شتابی، تویوتا کمری هیبریدی نیوفیس را تبدیل به سریع ترین خودروی سگمنت خود در بازار کشور کرده‏است، زیرا نزدیک ترین رقبای آن یعنی هیوندای سوناتا هیبریدی و کیا اپتیما هیبرید دارای شتاب صفر تا صد بالای ۸ ثانیه هستند.

تویوتا کمری در مدل های غیرهیبریدی نیز خودروی دست وپا بسته ای نیست و موتور ۲.۵ لیتری 4 سیلندر آن می تواند در عرض ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا کمری نیوفیس نسل پنجم

مزیت دوم، مصرف سوخت و استهلاک پایین

محصولات تویوتا همیشه به عنوان خودروهای کم هزینه و کم استهلاک شناخته می شوند و آمارهای مربوط به بازخوردهای مشتریان(Consumer Reports) نیز گواهی می دهند که محصولات این خودروساز ژاپنی به ندرت مالک خود را به تعمیرگاه می کشاند. مدل بنزینی تویوتا کمری از موتور 2AR-FE استفاده می کند که یکی از کم استهلاک ترین و مطمئن ترین موتورهای ۴ سیلندر در این کلاس خودرویی محسوب می شود. در این موتور از فناوری هایی استفاده شده است که همگی در عمر بالای موتور موثر هستند؛ برای مثال می توان به کوتینگ مخصوص پیستون ها اشاره کرد.

در مدل های هیبریدی، استهلاک خودرو بسیار کمتر از نمونه های بنزینی است؛ چون در سرعت های پایین خودرو تنها با موتور الکتریکی حرکت می کند و موتور احتراقی نقش ژنراتور باتری را ایفا می کند. چنین قابلیتی سبب می شود که فشار کمتری به موتور وارد شود و عمر مفید آن افزایش یابد. از سوی دیگر در هنگام شارژ بودن باتری خودرو، تنها موتور برقی به چرخ ها نیرو می دهد و موتور بنزینی خاموش می ماند. به این ترتیب موتور احتراق داخلی در یک خودروی هیبریدی نسبت به خودروی غیرهیبریدی، ساعات کم تری فعال خواهد بود. به این موارد کیفیت مثال زدنی تویوتا در ساخت پیشرانه هایش را هم اضافه کنید تا دیگر خیالتان از بابت استهلاک کم کمری نیوفیس کاملا راحت شود.

مصرف سوخت تویوتا کمری بنزینی به طور میانگین ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای سدانی با این ابعاد خیلی خوب به نظر می رسد؛ در مدل هیبریدی نیز ۵.۷ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر سوزانده می شود. با این حساب تویوتا کمری نه تنها به ندرت صاحب خود را به تعمیرگاه می برد، بلکه تعداد مراجعه این خودرو به پمپ بنزین نیز کم تر از سایر رقبا خواهد بود.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا کمری نیوفیس نسل پنجم

مزیت سوم، ایمنی بالا

از تجهیزات ایمنی تویوتا کمری باید به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایرها، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز و ۱۰ عدد ایربگ شامل ایربگ زانویی برای راننده اشاره کرد.

این خودرو به واسطه بدنه مستحکم و چنین لیستی از تجهیزات ایمنی، در سال 2015 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی کامل از موسسه NHTSA آمریکا شده است. موسسه IIHS آمریکا نیز در تست تصادف کمری ۲۰۱۵ رتبهTop Safety Pick Plus را به این خودرو داده است. این رتبه بالاترین امتیاز ایمنی IIHS است که تنها به خودروهای بسیار امن اهدا می شود.

تصویر
طراحی داخلی تویوتا کمری نیوفیس نسل پنجم

معایب تویوتا کمری

عیب نخست، امکانات رفاهی پایین

امکانات رفاهی پائین، اولین عیب از کمری است که در مقاله معایب و مزایای تویوتا کمری به آن خواهیم پرداخت. هرقدر که کمپانی تویوتا در بخش ایمنی کمری سنگ تمام گذاشته است، این سدان جذاب و باکیفیت در بخش امکانات رفاهی حرف چندانی برای گفتن ندارد و در مقابل رقبای پرآپشن کره ای خود در رده ی پایین تری قرار می گیرد. این درحالی است که رقبای تویوتا کمری مانند کیا اپتیما می توانند در بخش امکانات رفاهی با محصولات گران قیمت آلمانی رقابت کنند، ولی کمری از لحاظ تنوع امکانات رفاهی حتی به پای نسل قبلی این خودروهای کره ای هم نمی رسد. البته چنین مشکلی را باید به سیاست تویوتا نیز ربط داد، چون این خودروساز ژاپنی محصولات مجهز و لوکس خود را با برند لکسوس به بازار عرضه می کند و محصولات تویوتا عمدتا خودروهایی اقتصادی و ارزان قیمت هستند.

در لیست امکانات کمری مواردی همچون صندلی برقی برای راننده، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه خودکار دوگانه، مانیتور 6.1 اینچی، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سانروف برقی، پرده عقب برقی، شیشه های برقی و گرمکن صندلی های جلو مشاهده می شوند. جالب است بدانید که این لیست به تیپ فول تویوتا کمری مربوط می شود و در مدل های پایه حتی برخی موارد همین لیست نیز به چشم نمی خورند!.

عیب دوم، هندلینگ و سواری معمولی

هیچ یک از نسل های تویوتا کمری به عنوان خودروهای اسپرت شناخته نمی شوند و مدل ۲۰۱۵ نیز از این قاعده مستثنی نیست. کمری را باید مانند نیسان تینا خودرویی دانست که هندلینگ را فدای راحتی کرده اند و به همین دلیل پایداری خودرو در پیچ ها کاملا معمولی است، و چنین چیزی کمری را در نقطه مقابل سدان های پرطرفداری همچون مزدا ۳ قرار می دهد.

بدترین قسمت این موضوع اینجا است که هندلینگ متوسط تویوتا کمری سبب نشده است تا این سدان خانوادگی، راحت ترین خودروی کلاس خود باشد؛ زیرا رقبایی مانند هوندا آکورد و نیسان تینا با این که قدیمی تر از کمری محسوب می شوند، اما راحتی به مراتب بیشتری دارند.

عیب سوم، تأمین قطعات و خدمات

گرچه تویوتا خودرویی مطمئن است و به ندرت مشکلی پیدا می کند، ولی نمی توان پیچیدگی بالای فنی یک خودروی هیبریدی را انکار کرد؛ از همین رو تعمیرات چنین خودرویی نیاز به تخصص بالایی دارد و کار هر مکانیکی نیست!.

علاوه بر این، باتری خودروهای هیبریدی عمر زیادی دارند و معمولا زودتر از ۱۰ سال خراب نمی شود، ولی اگر نیاز به تعویض پیدا کند می تواند بسیار گران قیمت باشد و تأمین آن نیز در شهرستان ها به سادگی امکان پذیر نیست.

عیب چهارم، کابین

آخرین عیبی که از کمری در مقاله معایب و مزایای تویوتا کمری به آن خواهیم پرداخت، کابین این خودرو است؛ تویوتا کمری نسل پنجم فیس لیفت برخلاف بدنه زیبای خود، کابین چندان جذابی ندارد و طراحی آن بسیار ساده به نظر می رسد. درون کابین تقریبا هیچ هیجانی وجود ندارد و این موضوع کمری را درست در نقطه مقابل رقبایی چون کیا اپتیما قرار می دهد. کیفیت کابین نیز با این که نسبت به مدل ۲۰۱۲ بهتر به نظر می رسد، ولی همچنان نمی توان آن را بهترین در بین رقبا دانست.

تویوتا در بالای داشبورد سعی کرده است تا با استفاده از مواد مصنوعی نمای لوکسی را ایجاد کند و این تلاش قابل تقدیر است، اما قطعات به‏کار رفته در تودوری ها، ظاهری کاملا ارزان قیمت دارد و نشان می دهند که با یک خودروی اقتصادی طرف هستیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (205 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (154 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان