مزایا و معایب خودروی ولوو XC60

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و معایب خودروی ولوو XC60
ولوو XC60 یکی از بهترین ساخته‌های ولوو طی سال‌های جاری محسوب می‌شود که به‌واسطه مزایایی همچون ایمنی بی‌نظیر، امکانات پرشمار و کیفیت ساخت فوق‌العاده، موفق شد در سرتاسر جهان آمار فروش فوق‌العاده‌ای را از خود به جای بگذارد و جوایز خودرویی بسیاری را کسب کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ولو - ایکس سی 60 (Volvo XC60) بر روی پلت فرم پی 24 کمپانی ولو (P24 Platform) قرار دارد و از این لحاظ با لندرور - فری لندر (Land Rover Freelander) برابر است . یکی از پیشرانه های قابل سفارش برای این خودرو موتوری است دیزل به حجم 2.4 لیتر و تعداد سیلندر 5 با آرایش خطی و بهره مند از توربو شارژر که توانایی تولید 185 اسب بخار (PS) نیرو را دارد

تصویر
طراحی ظاهری ولوو XC60

مزایای ولوو XC60

مزیت اول کیفیت و ایمنی

ایرانیان به خوبی با محصولات ولوو آشنایی دارند و طی چند دهه اخیر، انواع و اقسام خودروهای سبک و سنگین ولوو را در جاده ها و خیابان های کشور شاهد بوده اند؛ از همین رو به خوبی می دانند که مشخصه مشترک تمامی محصولات کمپانی بنام ولوو، امنیت و کیفیت ساخت بالای آن ها است. به بیان دیگر خودروهای ولوو ترکیب قابل قبولی از کیفیت، امنیت و تجملات را در خود جای داده اند و حتی با خرید خودروهای متوسط این شرکت، حس نابی از کیفیت ساخت را تجربه خواهید کرد که ممکن است مشابه آن در محصولات آلمانی نیز دیده نشود.

این کیفیت فوق العاده با ویژگی منحصربه فرد شرکت ولوو یعنی ایمنی ترکیب شده است تا زمینه ساز یکی از بزرگ ترین مزایای ولوو XC60 باشد. درواقع به همین دلیل است که خودرویی همچون ولوو XC60 در بازار جهانی به فروش قابل توجهی دست یافته و تمامی رقبای اروپایی و آمریکایی خود را وادار به شکست کرده است.

تصویر
طراحی ظاهری ولوو XC60

مزیت دوم دنیایی از فناوری زیر پای شما

ولوو تمایل دارد تا محصولات خود را به طیف وسیعی از فناوری های کاربردی مجهز کند که این مورد یکی از مزایای ولوو XC60 نیز محسوب می شود. در حقیقت سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی ولوو XC60 که از فناوری بالای به کار رفته در ساخت این خودرو نشات می گیرد، توجیه مناسبی برای کمپانی سازنده محسوب می شود تا قیمت ولوو XC60 را بیشتر از رقبای آن تعیین کند.

افرا موتور ولوو XC60 را در سه تیپ R-Design، R-Design plus و SeLux، در دو نسخه 2013 و 2014 به بازار ایران عرضه کرد که نسخه SeLux ساده ترین نمونه، و تیپ آردیزاین پلاس مجهز ترین نسخه ولوو XC60 محسوب می شود. این نسخه به امکاناتی همچون سنسور خواب آلودگی راننده، سنسور نور، رادار نقطه کور، رادار هشدار تصادف جلو، رادار تغییر خطوط، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، چراغ تطبیق پذیر (چرخشی)، هد آپ دیسپلی و بسیاری تجهیزات ایمنی و رفاهی دیگر است. توجه کنید نمونه های وارد شده از ولوو XC60 مربوط به سال 2014 هستند و این سطح از امکانات حتی امروزه نیز در بسیاری از محصولات هم رده این خودرو دیده نمی شود!.

تصویر
طراحی ظاهری ولوو XC60

مزیت سوم پیشرانه قدرتمند

قلب تپنده ولوو XC60 یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با کد T5 شناخته می شود. این موتور قدرتمند نسبت به کیفیت بنزین مصرفی از حساسیت نسبتا بالایی برخوردار است، اما چالاکی آن در حدی قرار دارد که می توان از آن به عنوان یکی از مزایای ولوو ایکس سی 60 یاد کرد.

حداکثر توان خروجی موتور این خودرو برابر با 242 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. چنین قدرتی از طریق یک گیربکس 6 دنده دوكلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود تا این کراس اوور 1833 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیداکند. مطمئنا این میزان از شتاب و توان خروجی می تواند سواری هیجان انگیزی را در اختیار سرنشینان قرار دهد و تمامی انتظارات شما از یک کراس اوور جمع وجور لوکس را برآورده کند.

تصویر
طراحی داخلی ولوو XC60

معایب ولوو XC60

عیب اول خدمات پس از فروش ضعیف

شکی نیست که یکی از اساسی ترین معایب ولوو XC60 به خدمات پس از فروش ضعیف این خودرو مربوط می شود. طی سال های گذشته شرکت های واردکننده محصولات ولوو یعنی افرا موتور و سپس داتیس خودرو، کارنامه ضعیفی در ارائه خدمات پس از فروش ولوو از خود برجای گذاشته اند و موجب شدند تا کمتر مصرف کننده ای تمایل به خرید خودروهای ایمن و باکیفیت ولوو داشته باشد. درنتیجه بازار کراس اوورها و شاسی بلندهای کوچک و متوسط کشور همچنان در دست آلمانی ها، ژاپنی ها و کره ای ها باقی مانده است و محصولات کشور سوئد نتوانستند نقش پررنگی در این عرصه ایفا کنند.

خدمات پس از فروش ضعیف ولوو نقش تعیین کننده ای در شکست این محصولات در ایران داشت. برخلاف خودروهای کره ای و ژاپنی که معمولا با سوخت کم کیفیت سازگاری دارند و چندان مالک خود را به دردسر نمی اندازند، خودروهای اروپایی به واسطه فناوری های پیشرفته به کار رفته در ساخت آن ها، شدیدا به کیفیت سوخت مورد استفاده حساس هستند. این مسئله در مورد ولوو XC60 نیز صدق می کند و پیشرانه این خودرو حساسیت شدیدی به بنزین استفاده شده دارد، درنتیجه میزان خرابی آن نیز در ایران بسیار بالا است و نیاز شدیدی به مراکز تعمیرات دقیق و حرفه ای ولوو احساس می شود که متأسفانه چنین مراکزی اندک هستند.

عیب دوم واردات محدود و بازار خریدوفروش کم رونق

عدم ارائه خدمات پس از فروش رضایت بخش برای محصولات ولوو سبب شد تا این خودروهای باکیفیت در بازار مهجور شوند و مشتریان ایرانی تمایل چندانی به خرید آن ها نشان دهند. درنتیجه تعداد کمی از خودروهای ولوو به بازار ایران وارد شدند که یکی از معایب ولوو XC60 نیز به همین مسئله مربوط می شود.

مدت کوتاهی پس از عرضه ولوو XC60 به بازار نیز مشتریان ایرانی شاهد عرضه برادر لوکس تر و مجهز تر این خودرو یعنی ولوو XC90 بودند که این مورد نیز بیش ازپیش موجب کاهش رونق بازار خریدوفروش ولوو XC60 شد و این خودرو را به حاشیه بازار کشور راند. امروزه نیز تعداد محدودی از ولوو XC60 در بازار دیده می شود که به واسطه نبود زیرساخت ارائه خدمات، کمتر کسی تمایل به خرید آن ها دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (632 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان