مزایای فوق العاده ی ارتودنسی دیمون چیست؟

  جمعه، 14 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایای فوق العاده ی ارتودنسی دیمون چیست؟
یکی از جدیدترین روش های درمانی ارتودنسی دیمون است . به صورت معمول می بایست با استفاده از کش های بسیار کوچک سیم ارتودنسی را به براکت های ارتودنسی وصل کرد ولی در ارتودنسی دیمون از براکت هایی با قابلیت باز و بسته شدن کشویی استفاده می گردد.

یکی از جدیدترین روش های درمانی ارتودنسی دیمون است . به صورت معمول می بایست با استفاده از کش های بسیار کوچک سیم ارتودنسی را به براکت های ارتودنسی وصل کرد ولی در ارتودنسی دیمون از براکت هایی با قابلیت باز و بسته شدن کشویی استفاده می گردد. در ارتودنسی دیمون (Damon) از طریق مکانیسم قفل و بستی که در آنها طراحی شده است سیم به براکت وصل می گردد.

ارتودنسی دیمون به گونه ای است که دیگر به کشهای کوچک در اطراف هر براکت نیازی نیست و در نتیجه با روش ارتودنسی دیمون بیماران به ویژه کودکان کم سن می توانند اطراف سیم و براکت ها را به راحتی تمیز کنند. این در حالی است که در روش های معمول ارتودنسی به دلیل تجمع پلاک اطراف براکت ها و سیم هامیکرو ارگانیسمها می توانند در اطراف کش ها تجمع نمایند و رعایت بهداشت را به خصوص برای کودکان کم سن دشوارتر کند. در روش ارتودنسی دیمون بهداشت اطراف براکت ها بهبود یافته و مشکل تغییر رنگ کش های دور براکت وجود ندارد. ارتودنسی دیمون ضمن بهبود بهداشت براکت ها و برطرف کردن مشکل تغییر رنگ کش های دور براکت سازگاری بیشتر و بهتری با سیستم استخوانی و عضلات فک و صورت دارد. عامل این امر نیروهای بسیار ملایمی می باشد که در ارتودنسی دیمون به دندانها اعمال می گردد.

براکت دیمون دستگاهی در ارتودنسی است که در سالهای اخیر بسیار شایع شده است. پیشرفت صنعت و تکنولوژی در سالهای اخیر جای خود را در علوم پزشکی باز کرده است. ترکیب مهندسی پزشکی با توسعه علم دندانپزشکی باعث شده است که تکنیک های جدیدی برای درمان سریعتر و راحت تر به وجود بیاید. براکت های دیمون را از آن جهت که در دهان ثابت می شوند، می توان نوعی از دستگاه ارتودنسی ثابت به حساب آورد. تفاوت آنها با ارتودنسی ثابت تنها مکانیسم جدیدی است که امکان حذف حلقه های لاستیکی را می دهد. بنابراین براکت دیمون علاوه بر تفاوت عملکردی، تفاوت ظاهری محسوسی نیز با براکت ثابت دارد.براکت دیمون نوعی از براکت است که با سیستم سلف لیگیت کار می کند. این نوع براکت که از جنس فلز است، همانند براکت های معمولی به کار می رود. تنها تفاوت آن این است که به جای تنظیم و سفت کردن سیم ها توسط پزشک و در جلسات معاینه، با مکانیسمی لغزشی کار می کند. در این مکانیستم براکت و سیم به هم وصل می شوند و با جابه جایی دندان ها خود به خود دوباره تنظیم شده و حرکت می کنند. این سیستم نسبتا جدید باعث می شود که استفاده از دستگاه ارتودنسی دیمون راحت تر بوده، نیاز به معاینات کمتر شده و نتیجه بهتری در زمان کوتاهتر حاصل شود. همچنین براکت های ارتودنسی دیمون کوچکتر از براکت ها معمولی هستند و به همین دلیل ظاهر خوشایند تری دارند.

از براکت ارتودنسی دیمون مانند دیگر براکت ها برای جابه جا کردن دندان به جایگاه بهتر استفاده می شود، اما این نوع از براکت از شیوه متفاوتی برای این کار استفاده می کند. براکت های دیمون توسط سیمی به هم وصل می شوند که نگین های براکت را بدون اینکه فشار اضافی به وجود بیاورد به هم متصل می کند. دستگاه به وجود آمده به مرور زمان تنگ می شود و به این ترتیب دندان ها را جابه جا می کند. در دستگاه ارتودنسی دیمون نیروی اعمال شده کمتر از براکت معمولی است.

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

کاهش تعداد مراجعات به متخصص ارتودنسی

از آنجایی که در ارتودنسی دیمون دیگر نیازی به لیگاتور های الاستیکی نیست، در نتیجه به تنظیمات کمتری نیاز پیدا خواهد کرد. این امر به کاهش تعداد مراجعات بیمار به متخصص ارتودنسی منجر خواهد شد.با توجه به این طراحی منحصر به فرد، بیمار می تواند دندان های خود را به موقعیت های صحیح آن با شیوه ای راحت تر نسبت به براکت های سنتی حرکت دهد. ارتودنسی دیمون از لحاظ زیبایی نسبت به براکت های فلزی سنتی کمتر قابل توجه می باشد. همچنین ارتودنسی دیمون دارای سیستم آسان تری برای تمیز نگه داشتن است.

مقرون به صرفه بودن

ارتودنسی دیمون یک سیستم نسبتا جدید می باشد که هزینه گرانتری را در مقایسه با ارتودنسی ثابت با براکت های فلزی معمولی دارا می باشد اما مزایای دیگر ارتودنسی دیمون باعث شده که این روش مقرون به صرفه باشد زیرا تعداد جلسات معاینه ارتودنسی کاهش می یابد.

اصطکاک کمتر

از آنجایی که هیچ نوع اصطکاکی با حذف استفاده از لیگاتور های الاستیکی وجو ندارد، دندان های فرد می توانند آزادانه حرکت کنند. بنابراین امکان هرگونه سایش و فرسودگی به طور کامل حذف خواهد شد.

کاهش طول درمان ارتودنسی

در ارتودنسی دیمون طول درمان ارتودنسی کاهش داده می شود. طی مطالعاتی که انجام شده است به طور معمول می توانیم چیزی حدود 6 ماه کاهش زمان را مشاهده کنیم. هنگامی که میزان اصطکاک میان دندان ها کم می شود این امر تا حدی بر کاهش یافتن زمان درمان نیز اثر می گذارد.

تجربه درد کمتر

با توجه به سنجش میزان درد در ارتودنسی دیمون نتایج حاصله نشان داده است که بیماران درد بسیار کمتری را به نسبت سایر روش های دیگر تحمل می کنند.

افزایش سلامت دهان و دندان

در براکت های معمولی باکتری ها و پلاک های بیشتری جمع آوری می شود و کش ها نیز اغلب با مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف رنگی خواهند شد. با حذف این کش ها در سیستم دیمون می توان سلامت دهان و دندان را در حین درمان ارتودنسی افزایش داد و لبخند سالم تری داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (430 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (204 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (145 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (5 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...