مزایای کاشت فوری دندان چیست؟

  جمعه، 23 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایای کاشت فوری دندان چیست؟
تصمیم ‌گیری در مورد اینکه آیا یک دندان مشکوک را باید کشید و با ایمپلنت دندان به صورت فوری جایگذاری کرد نیاز به توجه بسیار دارد. بارگذاری ایمپلنت هایی که به صورت فوری قرار داده شدند میزان موفقیت بالایی را نشان می دهند

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک دندان مشکوک را باید کشید و با ایمپلنت دندان به صورت فوری جایگذاری کرد نیاز به توجه بسیار دارد. بارگذاری ایمپلنت هایی که به صورت فوری قرار داده شدند میزان موفقیت بالایی را نشان می دهند. به طور کلی ایمپلنت دندان گزینه بسیار مناسبی برای حل مشکل دندان از دست رفته است که امروزه مردم به آن توجه زیادی می کنند. جنس ایمپلنت اصولا از جنس تیتانیوم و یا عناصر آن می باشد و این قطعه درداخل استخان فک قرار می گیرد. ایمپلنت با هدف نگهداری تاج دندان به جای ریشه دندان طبیعی استفاده می گردند. فلز ایمپلنت می بایست چند ماه در داخل فک بماند تا بتواند با استخوان دندان خوب جوش بخورد. در مرحله ی بعدی تاج دندان روی ایمپلنت قرار می گیرد. ایمپلنت دندانی که به شکل پیچ هستند، در آن ها پیچ ها به استخوان دندان جوش می خورد.

آیا من کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان یک روزه هستم؟

تنظیم یک جلسه مشاوره با دکتر شهاب محمدی - ایمپلنتولوژیست و جراح – می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود را تشخیص دهید. پیش از برنامه ریزی نحوه کاشت ایمپلنت با انجام برخی آزمایشات می توان تشخیص داد که آیا روش کاشت دندان فوری برای شما مناسب است یا خیر.

اما به طور کلی می توان گفت در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید شما نیز کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری خواهید بود:

یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید و تمایل داشته باشید که زیبایی دندان های تان خیلی فوری اصلاح شود و عملکرد دندان های تان مانند قبل شود.تراکم استخوان فک شما در ناحیه کاشت ایمپلنت کافی باشد. در صورتی که تراکم استخوان کافی نداشته باشید؛ پیش از کاشت دندان فوری باید عمل پیوند استخوان و یا لیفت سینوس را انجام دهید.بافت دهان و دندان شما کاملا سالم باشد. در صورتی که به بیماری لثه یا دیگر مشکلات سلامت دهان و دندان دچار باشید ابتدا باید آنها را درمان کرده و سپس اقدام کاشت یک روزه نماییاز دندان های خود به خوبی مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. عادت به دندان قروچه کردن بیش از حد نداشته باشید.از داروهایی که تاثیر منفی روی بهبود رشد استخوان دارند استفاده نکنید.به دنبال روشی برای جایگزین کردن دندان های مصنوعی یا بریج های دندانی باشید. به منظور کاشت ایمپلنت فوری باید از سلامت عمومی کافی برخودار باشید. سلامت بدن شما در افزایش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت فوری اهمیت بسزایی دارد. بنابراین در صورتی که سیگار می کشید یا با بیماری های سیستم ایمنی دست و پنجه نرم می کنید یا بیماری مزمن دیگری دارید احتمالا نمی توانید از روش های ایمپلنت فوری استفاده کنید. دندان قروچه کردن یا عادت به ساییدن دندان ها به یکدیگر موجب می شود روش ایمپلنت دندان یک روزه گزینه مناسبی برای شما نباشد. چون در طولانی مدت درمان را با مشکل مواجه خواهد کرد.آمارها نشان می دهد یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت درمان نداشتن سلامت عمومی مناسب و ابتلا به بیماری های دهان و دندان است. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به کاشت دندان از سلامت بودن دهان و دندان خود و همچنین سلامت عمومی بدن خود اطمینان کافی داشته باشید. روش کاشت ایمپلنت فوری برای افرادی که دچار تحلیل استخوان فک نشدند و نیازی به تکنیک های عمل جراحی پیشرفته ندارند می توانند با ایمنی و درصد موفقیت بالا انجام شود.

مزایای کاشت فوری دندان

از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریع و بدون انتظار: هیچ فردی دوست ندارد روزها بدون دندان منتظر بماند تا جایگزین دندانش در لابراتوار آماده شود. در درمان ایمپلنت فوری کشیدن دندان بیمار و آسیب دیده و جایگزینی آن در یک روز انجام می شود. به این ترتیب دندان مصنوعی متصل به ایمپلنت دائمی در یک روز آماده می شود.
  • دوام: برخلاف دندان مصنوعی متحرک که مرتب به ترمیم یا جایگزینی نیاز پیدا می کند، پروتزهای با پایه ایمپلنت دائمی هستند و به ندرت نیاز به ترمیم می یابند. اگر از ایمپلنت مطابق دستورات دندانپزشک استفاده شود، انتظار می رود که تا پایان عمر دوام بیاورد.
  • حس طبیعی: ایمپلنت کاشته شده در استخوان فک تا حد زیادی شبیه دندان طبیعی است و پس از کاشت و جوش خوردن به استخوان عملکرد و حسی مانند دندان خود بیمار دارد.
  • حفظ حجم استخوان فک: ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می کند و در واقع باعث می شود که استخوان در اطراف آن تشکیل شود. به این ترتیب یکپارچگی، حجم و کیفیت استخوان های باقیمانده فک حفظ می شود.
  • بهداشت دهان و دندان: دندان های با پایه ایمپلنت ثابت هستند و نیازی به درآوردن آنها نیست. از این دندان های مصنوعی با پایه ایمپلنت باید مانند دندان های طبیعی مراقبت کرد. کافی است آنها را به طور منظم مسواک بزنید و نخ یکشید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.
  • لذت بردن از غذاهای مورد علاقه: می توانید با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید بخورید، بدون آن که نگران درآمدن دندان مصنوعی باشید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (465 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (333 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (60 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند