ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی 4 کرم ضد لک شگفت انگیز + درمان و پیشگیری از آن

  پنجشنبه، 17 آذر 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی 4 کرم ضد لک شگفت انگیز + درمان و پیشگیری از آن
افراد زیادی دغدغه‌ داشتن پوستی صاف و شفاف را دارند. بیشتر آن‌ها معتقدند که پوست‌ صورت‌‌شان می‌تواند باعث کاهش یا افزایش اعتماد به نفس‌شان شود؛ به‌همین دلیل با استفاده از کرم‌های مخصوص، تمام تلاش‌شان را برای داشتن پوستی بانشاط و شاداب می‌کنند

لک پوستی چیست؟

داشتن چهره ای بی نقص و بدون لک آرزوی همه است، اما اغلب این آرزو دور از دسترس به نظر می رسد. آسیب ناشی از نور خورشید ، منافذ بسته ، واکنش های آلرژیک، آلودگی، رژیم غذایی، مشکلات ژنتیکی پوست ، سبک زندگی و دلایل بی شمار دیگر به آسیب های پوستی منجر می شوند؛ آسیب هایی که ممکن است به شکل لک روی پوست صورت باقی بمانند. با این حال، اگر از درمان های مؤثر مثل سرم یا کرم ضد لک کمک بگیرید، هنوز هم می توانید پوستی شاداب و بدون لک داشته باشید. بنابراین هرگونه نقطه، تغییر رنگ، علامت و نقص روی پوست، یک لک پوستی محسوب می شود.

پوستر لک پوستی

لک های پوستی چند نوع هستند؟

  1. آکنه: یک اختلال مزمن و شایع است که فولیکول های مو و غدد چربی پوست را درگیر کرده و باعث انسداد فولیکول ها و التهاب می شود. چنین وضعیتی باعث ایجاد جوش سر سفید ، جوش سر سیاه و جوش قرمز التهابی (پاپول) می گردد.
  2. بثورات پوستی یا راش: در بثورات پوستی بخشی از پوست دچار تحریک یا تورم می شود.
  3. ماه گرفتگی: یک لک مشخص و ثابت روی پوست است که هنگام تولد یا مدت کوتاهی پس از آن پیدا می شود.
  4. لک های پیری: لک های پیری، قسمت هایی تیره، کوچک و صاف روی پوست هستند. این لک ها اندازه های متفاوتی دارند و معمولاً در قسمت هایی از پوست صورت یا دست ظاهر می شوند که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند. در اصطلاح به اشتباه به این لک ها، لک های کبدی می گویند در صورتیکه آفتاب موجب بروز این لک ها می شود و مشکلات کبدی نقشی در تشکیل آن ها ندارد.
  5. ملاسما: یک اختلال پوستی شایع اکتسابی است که به شکل تجمع رنگدانه های قهوه ای رنگ دوطرفه و لک مانند روی صورت بروز می کند.

آیا لک های پوستی درمان دارند؟

باید بگوییم جای نگرانی نیست؛ چون علم و طبیعت در کنار هم روش های رضایت بخشی برای درمان لک های پوستی به ما ارائه داده اند که حتی بر قوی ترین آن ها هم تأثیرگذار هستند. به غیر از ماه گرفتگی، برای از بین بردن لک ها، درمان های موضعی از جمله انواع پماد، کرم ضد لک ، لوسیون و سرم ضد لک وجود دارند.

از بین بردن لک های تیره چقدر زمان می برد؟

لکی که چند درجه از پوست تیره تر باشد، معمولاً ظرف 6 تا 12 ماه از بین می رود. اما اگر لک رنگی در لایه های عمیق پوست باشد، از بین بردن آن چند سال زمان می برد. لکی که به طور عمیق داخل پوست باشد، اغلب به رنگ آبی تا خاکستری است. البته رنگ این لک ممکن است قهوه ای، اما خیلی تیره تر از رنگ طبیعی پوست هم باشد. اگرچه محو شدن لک ها زمان می برد و به صبوری نیاز دارد، اما استفاده از روش های درمانی سرعت از بین رفتن لک ها و نقاط تیره را بالا می برد.

نقش ضد آفتاب در درمان لک های پوست چیست؟

درمان های مؤثر با استفاده از ضد آفتاب شروع می شوند. چه خودتان بخواهید لک های تیره پوست تان را درمان کنید و چه بخواهید به متخصص پوست مراجعه کنید، استفاده از ضد آفتاب ضروری است. هرروز از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی روزهایی که هوا بارانی یا برفی است. چون ضد آفتاب از تیرگی بیشتر پوست پیشگیری می کند. ضد آفتاب را باید به تمام قسمت هایی از پوست که در معرض آفتاب هستند، بزنید. برای به دست آوردن محفاظت مورد نیازتان، از ضد آفتابی با SPF 30 یا بالاتر، طیف گسترده و حاوی زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکساید استفاده کنید. اگر پوست تان چرب است، به دنبال یک کرم ضد آفتاب باشید که روی بسته بندی آن ها عبارت «غیر کومدون زا» یا «باعث انسداد منافذ پوست نمی شود» درج شده باشد. این محصولات از ابتلا به جوش که خود عامل بروز لک است پیشگیری می کنند.

نقش روشن کننده ها در درمان لک های پوست چیست؟

محصولات روشن کننده پوست، روند از بین رفتن لک ها را سریع تر می کنند. هنگامی که علت زمینه ای تغییر رنگ پوست تان را برطرف و از آن در مقابل نور خورشید محافظت کنید، محصولات روشن کننده اثربخشی بیشتری خواهند داشت. شما با استفاده از محصولات بدون نسخه مانند سرم و کرم ضد لک هم می توانید به نتیجه خوبی برسید. هنگام انتخاب یک محصول روشن کننده پوست، به دنبال محصولی باشید که حاوی یکی از ترکیبات زیر باشد:

  • آزلائیک اسید
  • گلیکولیک اسید
  • هیدروکینون 2 درصد
  • کوجیک اسید
  • رتینوئید (رتینول، ترتینوئین، تازاروتن یا ژل آداپالن)
  • ویتامین C

این ترکیبات، لک های روی پوست را روشن می کنند. همچنین در بعضی از موارد، می توانند سرعت تولید ملانین (رنگدانه پوست) را کاهش دهند. ملانین عامل ایجاد لک ها و نقاط تیره است.

آیا باید در استفاده از محصولات روشن کننده پوست احتیاط کرد؟

افراد با رنگ پوست تیره تر، باید محصولات حاوی ترکیبات روشن کننده پوست را با احتیاط بیشتری استفاده کنند. چون عملکرد این محصولات به این صورت است که برای روشن تر کردن لک های تیره، مانع از رنگدانه سازی می شوند. بنابراین، ممکن است ناحیه اطراف لک را هم روشن کنند و در نتیجه، نقطه های روشنی روی پوست ایجاد شوند. پس اگر مطمئن نیستید که محصولی مناسب پوست شما است، قبل از استفاده آن با یک متخصص پوست مشورت کنید. همه افرادی که قصد دارند از این محصولات استفاده کنند بهتر است این نکته را درنظر داشته باشند که تقریباً تمام این محصولات باید در تاریکی (شب هنگام یا در اتاق تاریک) استفاده شوند. چون نحوه عملکرد آن ها به گونه ای است که برای مدتی پوست را نسبت به نور حساس تر می کنند. بنابراین باید این محصولات را در شب استفاده کنید و در روز از ضد آفتاب و سایر وسایل محافظتی (مانند کلاه) کمک بگیرید. اما این به معنای آن نیست که نمی توانید در طول روز از محصولاتی برای از بین بردن لک صورت استفاده کنید.

گیاهان و ترکیباتی که برای از بین بردن لک مفید هستند

گیاهانی مانند شیرین بیان، سفرس (Saxifraga)، توت و پاپایا به عنوان ضد لک گیاهی شناخته می شوند. در ادامه با این گیاهان و ترکیبات آن ها آشنا می شوید. این ترکیبات ضد لک طبیعی در کرم ضد لک نیز موجود هستند.

شیرین بیان

شیرین بیان حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند گلابریدین و لیکوشالکون است که باعث التیام پوست و مبارزه با روند پیری می شوند. این مواد همچنین تیروزیناز را مهار می کنند؛ آنزیمی که باعث رنگدانه سازی پوست در مواجهه با نور آفتاب می شود. عصاره شیرین بیان یک گزینه طبیعی روشن کننده پوست و جایگزین هیدروکینون های شیمیایی است. مواردی که گفته شد، تنها بخشی از فواید شیرین بیان است. فواید این گیاه برای پوست را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • روشن کردن پوست
  • محو کردن آسیب ناشی از آفتاب
  • محو کردن جای زخم های تیره رنگ
  • درمان مشکلات پوستی مانند اگزما
  • التیام التهاب
  • محکم کردن پوست
  • درمان جوش
  • از بین بردن بیماری قارچی انگشتان پا (قارچ پا که به بیماری پای ورزشکار هم شناخته می شود)
  • بهبود زخم ها و عفونت های پوستی
  • رفع چین و چروک صورت
  • نرم کردن و آبرسانی پوست

ساکسی فراگا سارمنتوزا (SAXIFRAGA)

پرتوهای خاص نور خورشید به ویژه UVA و UVB ، سرما، آسیب های مکانیکی و آلودگی، همگی عواملی هستند که باعث واکنش شدید پوست می شوند؛ واکنشی التهابی که به بروز قرمزی و تورم همراه با درد منجر می شود. بیشترین شهرت گیاه ساکسی فراگا که در فارسی به آن سفرس خزنده نیز گفته می شود، به دلیل خواص ضد التهاب ، آنتی اکسیدان و ضد پیری است. از این گیاه در ترکیبات کرم ضد لک صورت نیز استفاده می شود. عصاره سفرس همچنین پوست را روشن کرده و به از بین رفتن لک های تیره و قسمت های تغییر رنگ داده پوست کمک می کند. از آن جا که عصاره این گیاه در راستای جلوگیری از فعالیت آنزیم تیروزیناز عمل می کند، اثرات قابل ملاحظه ای در محصولات روشن کننده پوست دارد. این ماده فعال، قدرتی استثنایی در جلوگیری از پیری پوست دارد. امروزه شرکت های بزرگ سازنده محصولات روشن کننده پوست ، از این عصاره به طور وسیع در محصولات خود استفاده می کنند.

توت

توت گزینه ای عالی برای روشن کردن پوست است. توت لک های پیری را از بین برده و حتی رنگ پوست را هم روشن می کند. ملانین، نام گروهی از رنگدانه های زیستی است که به عنوان فیلتر طبیعی نور خورشید عمل کرده و بیشتر پرتوهای فرابنفشی که از پوست عبور می کنند را جذب یا منعکس می کند. تولید بیش از حد رنگدانه ها می تواند باعث بیماری هایپرپیگمنتاسیون شود. تیروزیناز، آنزیمی که تولید ملانین و فعالیت اکسید شدن را کنترل می کند، آنزیم کلیدی و اصلی در این فرآیند است. عصاره توت آنزیم تیروزیناز را مهار می کند. مطالعه ای در سال 2003 نشان داد که عصاره شاخه های تازه توت سفید، فعالیت تیروزیناز و درنتیجه فرآیند اکسیداسیون در سلول های سرطانی را نیز سرکوب می کند.

پاپایا

عصاره این میوه آبدار، ماده اصلی اکثر محصولات مراقبت از پوست و مو است. این میوه در درمان مشکلات پوستی نقش های متفاوت و مهمی بر عهده دارد. در ادامه، چند مورد از این نقش ها را با هم بررسی می کنیم. پاپایا یک ماده معجزه آسا است که به از بین بردن جای جوش ، زخم و حتی تجمع غیریکنواخت رنگدانه های پوست کمک می کند. ویژگی روشن کنندگی پوست در این میوه، به از بین بردن لک ها و تجمع رنگدانه ها کمک می کند. آنزیم پاپایین در میوه پاپایا به عنوان لایه بردار قوی پوست عمل می کند و با پاکسازی سلول های مرده، رنگ پوست را روشن تر و یکنواخت تر می کند و باعث نرمی آن می شود.

پاپایا نقش موثری در لایه برداری و پاکسازی پوست دارد

پاپایا گنجینه ای از آنزیم های سودمند و آنتی اکسیدان های گیاهی است که به طور مؤثری تمام بافت ها و سلول های مرده و آسیب دیده را از سطح پوست برمی دارند. این مواد همچنین به لایه های داخلی پوست نفوذ می کنند و آلودگی و گرد و خاک و چربی اضافی را از بین می برند، منافذ را پاکسازی می کنند و چهره را صاف و درخشان می سازند.

با پاپایا ملاسما را درمان کنید

پاپایا یک درمان خانگی محبوب برای ملاسما است. طرفداران درمان های طبیعی بیان می کنند که آنزیم ها، بتاکاروتن، ویتامین ها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در پاپایا بر روشن شدن پوست تأثیر دارند. بنابراین تردیدی نیست که هر دو نوع سرم و کرم ضد لک طبیعی و شیمیایی در درمان لکه های پوست مؤثرند. اما درمان بدون پیشگیری نتایج بلندمدتی در پی نخواهد داشت. به جز لک ماه گرفتگی، ظاهرشدن چهار نوع لک دیگر، یک علت مشترک و قوی به نام مواجهه با نور خورشید دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام درمان لک های فعلی پوست، از به وجودآمدن لک های بیشتر پیشگیری کنید. اگر رویای شما داشتن پوستی بی نقص و بدون لک است، در کنار مصرف محصولات ضد لک، استفاده منظم از ضد آفتاب های طیف گسترده، باعث می شود نتیجه مطلوب به دست آمده تا چندین سال حفظ شود. امیدوارم از محتوای پوس و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (90 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (87 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
تیتر امروز   
(ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...