معرفی فیلم تگزاس

  جمعه، 31 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی فیلم تگزاس
تگزاس فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال ۱۳۹۶ است.این فیلم در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌است. دنباله این فیلم با نام تگزاس ۲ در سال ۱۳۹۸ اکران شده شده‌است.

خلاصه داستان تگزاس

داستان این فیلم درباره دو دوست به نام بهرام (پژمان جمشیدی) و ساسان (سام درخشانی) است. ساسان در برزیل زندگی کرده و بهرام نیز می خواهد مقیم برزیل شود. برای همین تصمیم می گیرد سرپرستی یک کودک برزیلی را به عهده بگیرد که و در ازای آن به ساسان پول هنگفتی بدهد.برادر آلیس (نامزد ساسان) به یک گنگستر بزرگ به نام کارلوس بدهکار است و در ازای پول می خواهد آلیس با آن ازدواج کند ساسان هم می خواهد پول بهرام را صرف بدهی همسر خود کند ولی بهرام پولی ندارد در همین حال بهرام در یک قرعه کشی پوشک بچه مبلغ زیادی برنده می شود ولی چون به صورت اتفاقی پله ستاره فوتبال جهانی را می زند و فرار می کند تحت تعقیب پلیس برزیل و همین طورافراد کارلوس قرار می گیرد.افراد کارلوس آلیس را می گیرند و بهرام و ساساسان برای نجات آلیس دست به دامن دایی هوشنگ یاکوزا (حمید فرخ نژاد) می شوند در نهایت به جزیره تگزاس می روند تا آلیس را نجات دهند ولی خودشان هم گیر می افتند و دایی هوشنگ پلیس را خبر می کند و کارلوس را دستگیر میکنند و همگی تصمیم می گیرند به ایران بروند در نهایت بهرام جایزه بزرگ خود را می گیرد و با همه به ایران می روند.

نکاتی درباره فیلم تگزاس

مسعود اطیابی پس از ساختن « ماه گرفتگی » درباره حوادث 88، تصمیم گرفته به سراغ فرمولی در فیلمسازی برود که فقط نمونه آن در داخل ایران یافت می شود. فرمولی که در چند سال گذشته با آثاری نظیر « من سالوادور نیستم » شکل گرفت و نشان داد که می توان با اتکا بر استفاده از لوکیشن خارجی و نزدیک شدن به خط قرمزهای رایجِ ارشاد، آثار پولسازی ساخت و مطمئن شد که می توان در گیشه های سینمای ایران توفیق بدست آورد.

« تگزاس » مسعود اطیابی جدیدترین فیلم ساخته شده براساس فرمول مذکور است. اثری که بصورت خلاصه همان حال و هوای « خوب ، بد ، جلف » را دارد با این تفاوت که در اینجا لوکیشن فیلم تغییر کرده تا فیلمساز بتواند از محدودیت های فرهنگی که در داخل ایران وجود دارد فاصله بگیرد و شوخی های جنسی مبتذل اش را با رنگ و لعاب بیشتری به کار بگیرد. شوخی هایی که از کنایه های جنسی گرفته تا مایو و غیره، پیکره « تگزاس » را تشکیل می دهد؛ با این توضیح که اینبار فیلمنامه ای هم به چشم نمی خورد.

« تگزاس » از شوخی های جنسی متعدد و رقص و پایکوبی های گاه و بی گاهی تشکیل شده که سکانس به سکانس بدون آنکه منطق یا دلیل مشخصی برای شکل گیری آن وجود داشته باشد،در تصویر نقش می بندد و آنگونه که احتمالا سازندگان انتظار دارند، تماشاگران نیز می بایست به تکان دادن کمر و رقصیدن بازیگران بخندند!

نکته مهم درباره « تگزاس » و بطور کل، آثار مشابه « تگزاس » ، این است که کیفیت ساخت کمدی در سینمای ایران چنان به حد ناامید کننده ای رسیده که امروز فیلمسازان شکست خورده ای مانند اطیابی که ساخته قبلی اش به نام « ماه گرفتگی » یکی از ضعیف ترین آثار یک دهه اخیر سینمای ایران بوده نیز برای به سود رسیدن در سینما، رو به کلیشه های ساخت کمدی " بین المللی" می آورد و در این بین کوچکترین اهمیتی نیز به فیلمنامه و کیفیت شوخی ها و بطور کل، مبحث فیلمسازی نشان نمی دهد چراکه می داند مخاطب اینگونه آثار تنها قرار است به حماقت بی حد و حصر و اگزجره آدمهای داستان بخندد و آنان را به حال خود رها کند تا در مقابل تصویر دست و پا بزنند.

فیلم برای فروش هرچه بیشتر، تمام آنچه را که می توانسته به کار بگیرد استفاده کرده. از لوکیشن فیلم در برزیل و فضای رنگارنگ و شاد آن گرفته تا بازیگران خارجی ( اگر بازیگر باشند! ) که به مقابل دوربین آمده اند تا آنچه را که همکاران ایرانی شان نمی توانند در مقابل قابل دوربین ارائه دهند را به نمایش بگذارند! در این آشفته بازار شوخی های جنسیتی در فیلم، سازندگان شوخی های عجیبی مانند استفاده از آهنگ معروفِ مایکل جکسون که در برزیل فیلمبرداری شده بود را نیز بکار گرفته اند که تقریباً همه این موقعیت ها با رقصیدن و لوده بازی گذشته است.

« تگزاس » در پایان مسیر خود را برای ساخت قسمت دوم باز می گذارد تا پس از بررسی میزان فروش، سازندگان به سراغ ساخت قسمت بعدی بروند که احتمالاً همینطور هم خواهد شد. در روزهایی که سینمای ایران با معضل فروش فیلم مواجه است، به نظر می رسد که « تگزاس » و آثار مشابه آن تنها امید برای چرخاندن چرخه این صنعت در ایران می باشد و باید منتظر حضور بسیار بیشتر اینگونه آثار در سینماها بود. آثاری که روزگاری در سوپرمارکت ها عرضه می شدند اما حالا با رنگ و لعاب خوش تر، به سینما آمده اند و موفق هم هستند.

بازیگران فیلم تگزاس

حمید فرخ نژاد سام درخشانی پژمان جمشیدی گابریلا پتری توگان تی شی را آدریانو تولوزا تی آگو متوس | فرانسین لیما لی بوم بوم

دیگر عوامل تگزاس

ابراهیم عامریان داود رحمانی موحد شادرو محسن غلامی امیر توسلی حسین ابوالصدق محسن غلامی محمود خرسند، سهیل متولی محسن دارسنج حسن نجفی، علی فرشچی مریم رحیمی علیرضا شمس شریفی سید حسام الدین اطیابی مجتبی متولی امیر رحیمی نرگس مشایخی منیزی علن پژمان ابوالقاسمی حمیدرضا اسماعیلی نگین موسوی میثم معراجی

ژانر :کمدی

زبان : فارسی


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

بهار
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (124 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!