معرفی رمان کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا اثر رابین اسلوان

  یکشنبه، 17 مرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی رمان کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا اثر رابین اسلوان
از متن کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا اثر رابین اسلوان:اگر بهت بگم این کتابفروشى، پاتوق یه مشت روشن فکرِ عجیب و غریبه، چى میگى؟ کلى جانون به عنوان یک طراح وب، چیزى از دنیاى کتابها نمى‌داند. اما بعدِ از دست دادن شغلش، ناچار مى‌شود در کتابفروشى عجیب و مرموزى مشغول به کار شود.

درباره کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا

داستان کتاب به شدت نو و بدیع بود، به شکلى پیچک ِمعما در میانِ کلمات پیچیده شده بود، که خواننده، برگ از پى برگ پیش مى رفت تا همراه با کلى و دوستانش بتواند رازِ ماجرا را عیان کند.به کارگیرى اصطلاحاتِ بسیار زیادِ دنیاى وب سبب شده بود فهمِ برخى مفاهیم براى مخاطب عام دشوار شود و لذت خواندنِ رمانى روان را از خواننده سلب کرده بود. اگرچه مترجم تمام سعى خود را براى انتقال این مفاهیم از طریق پاورقى کرده بود، اما این امر به سبب سبک خاص نویسنده وارد داستان شده بود و چیزى جداى از آن نبود.اگر بخواهیم نگاهى ریزبینانه به مقوله ى پاورقى در این کتاب داشته باشیم، شاید بتوان گفت به شکلى وسواس گونه کتاب سرشار از توضیحات در پاورقى بود که سبب مى شد تمرکز اصلى خواننده از متن و خط سیر داستان معطوف حاشیه شود. براى مثال توضیح گسترده ى برندهاى مختلف یا مفاهیم آشنایى چون واى فاى و استیکر مى توانست تا حدى تعدیل شود.

خلاصه کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا

کتاب کتابفروشی 24 ساعته آقای پنامبرا، رمانی فانتزی نوشته ی رابین اسلوان است که در سال 2012 به چاپ رسید و با ارائه ی داستانی جذاب و متفاوت به فروش بسیار بالایی دست یافت. شرایط بد اقتصادی باعث شده که کلی جنن، شغلش به عنوان طراح وب را از دست بدهد و برای کار به کتابفروشی 24 ساعته ی آقای پنامبرا برود. کلی پس از گذشت چند روز درمی یابد که این کتابفروشی، بسیار عجیبتر از نام و صاحبش است. مشتریان این مغازه، اندک هستند و به نظر می رسد که هیچ وقت هیچ کتابی نمی خرند؛ آن ها فقط کتاب های بزرگ و ناشناخته ای را از گوشه و کنار کتابفروشی به امانت می برند. کلی که به اوضاع مشکوک شده، تصمیم می گیرد تا رفتار مشتریان را به کمک دوستانش مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. اما زمانی که کلی، یافته هایش را با آقای پنامبرا در میان می گذارد، متوجه می شود که اسرار این کتابفروشی بسیار بزرگتر و فراتر از چیزی است که فکرش را می کرده است.

درباره نویسنده کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا

رابین اسلوان، زاده ی سال 1979، نویسنده ای آمریکایی است.اسلوان در نزدیکی دیترویت به دنیا آمد و به دبیرستان آتنز در میشیگان رفت. او سپس در دانشگاه دولتی میشیگان به تحصیل در رشته ی اقتصاد پرداخت و پس از فارغ التحصیلی، مجله ای ادبی به نام «اوتس» را به وجود آورد.اسلوان پس از آن به نویسندگی روی آورد و رمان هایی در سال های 2012، 2013 و 2017 به چاپ رساند که به موفقیت قابل توجهی دست یافتند.

رابین اسلوان

درباره مترجم کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا

سید سعید کلاتی (1361) مترجم، نویسنده و روزنامه نگار متولد تهران است. کلاتی به طور رسمی و حرفه ای از سال 1384 وارد عرصه ترجمه شد و از همان ابتدا سعی در رعایت دو اصل زیبانویسی و وفاداری به متن نمود.دیری نپایید که کلاتی توانست در مطرح ترین روزنامه های انگلیسی زبان کشور از جمله تهران تایمز و ایران نیوز به عنوان مترجم و نویسنده مشغول به کار شود. او همچنین مقالات زیادی را در روزنامه های مطرح فارسی زبان کشور از جمله شرق، شهروند، اعتماد و …. منتشر کرد.نخستین ترجمه بلند کلاتی «نامه هایی از کابل» در سال 1391 توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد. این کتاب نوشته شرارد کوپر کولز سفیر سابق بریتانیا در افغانستان به اتفاقات پشت پرده روابط بین حامد کرزای و قدرت های بزرگ می پردازد که کلاتی توانسته این اثر پیچیده و حساس را به نثری زیبا و خواندنی برگرداند.وی پس از ترجمه چند اثر سیاسی و اجتماعی دیگر سراغ دلبستگی دیرین خود، از دوران کودکی، یعنی ادبیات داستانی رفت. و با ترجمه اثری از کیت اتکینسون نویسنده صاحب سبک انگلیسی، مخاطب فارسی زبان را برای نخستین بار با یکی از بهترین آثار این نویسنده معروف بریتانیایی آشنا می سازد. «زندگی پس از زندگی» که توسط نشر هیرمند منتشر شده روایت داستان دختری انگلیسی از کودکی تا لحظه مرگ است که بارها و بارها در طول داستان می میرد و زنده می شود. به نوعی می توان این داستان را تاریخ داستان گونه جنگ جهانی اول و دوم خواند. تاریخی که با چاشنی درام روایت می شود تا خواننده از سطر به سطرش لذت ببرد.پس از این کتاب، کلاتی سراغ آخرین اثر ترجمه نشده نویسنده شهیر آمریکایی ادگار لارنس دکتروف، معروف به ای ال دکتروف، «مغز اندرو»، رفت. درامی روانشناسانه و نفسگیر در قالب گفتگویی دونفره میان شخصیت اصلی داستان، اندرو، و پزشک معالجش که تا صفحه آخر خواننده را درگیر خود می کند. این اثر نیز توسط نشر هیرمند چاپ و روانه بازار شده است.کلاتی برای انتخاب سومین اثر خود سراغ 1000 کتابی که بر اساس نظر سایت لیستولوژی باید قبل از مرگ بخوانیم رفت و ششمین اثر این لیست، که تاکنون ترجمه نشده بود، را برگزید. وی در سومین همکاری خود با نشر هیرمند داستانی تاریخی-مدرن به قلم مارگارت درابل به نام «ملکه سرخ» را انتخاب کرد. در ترجمه این کتاب او با یکی از مترجم های خوش قلم و خوش آتیه عرصه ترجمه ایران، خانم دکتر مینا وکیلی نژاد، همکاری کرده است. این کتاب، که روایت جدیدی است از حیات و ممات یکی از مشهورترین ملکه های کره ای و همسرش پرنس سادو، می تواند برای ذائقه شرقی مخاطبان ایرانی شیرین باشد.کلاتی در نخستین همکاری خود با نشر ستاک کتاب «آدم فروش/ The Sellout» اثر تحسین شده پل بیتی نویسنده رنگین پوست آمریکایی، برنده جایزه بوکر سال 2016 ، را به فارسی برگرداند.

قسمتی از کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا

سراغ گفت و گوهایى که بدون من در طول روز رخ داده اند مى روم. وقتى که هر یک از رسانه هایى که استفاده مى کنى به صورت غیر زنده ضبط مى شوند، آیا به این معنى است که در واقع این خود تو هستى که زنده نیستى؟

آنچه حسابى مرا شیفته ى خودش کرده جدیدترین پروژه ى گرامبل است؛ یعنى نقشه اى از موقعیت تمامى داستان هاى علمى_تخیلى منتشر شده در قرن نوزدهم. او آنها را از طریق کدنویسى از روى کتاب ها در مى آورد و در فضاى سه بعدى منتشر مى کند. به این ترتیب سال به سال مى بینى تخیل جمعى نوع بشر جلوتر رفته است: اول به ماه، بعد به مریخ، به زحل، به پلوتون، به آلفاقنطورس، و فراتر از آن. مى توانید روى یک خمیردندان کل گیت زوم کنید و درونش بچرخید یا این که سوار یک فضاپیماى چندوجهى کوچولو شوید و به سفر مجازى در فضا بروید.

دختر سرشار از شور زندگى است. این فیلتر اول من براى پیدا کردن دوستان جدید (دختر با غیردختر) است و بالاترین تعریفى که مى توانم از یک فرد بکنم همین است. بارها سعى کرده ام بفهمم چه چیزى این را تحریک مى کند _ کدام معجون شخصیتى در این نظام عالم سرد و تاریک با هم مى آمیزد تا چنین ستاره اى بسازد.

“من فکر مى کنم نویسنده ها نقش شون رو ایفا کردن و حالا نوبت برنامه نویساس که سیستم عامل انسانو ارتقا بدن.”

این کارى است که جاسوس ها مى کنند، درست است؟ آنها به نانوایى مى روند و هر روز یک قرص نان مى خرند_یک کار کاملا طبیعى_تا این که بالاخره یک روز به جاى نان یک قرص اورانیوم مى خرند.

-رزمارى، چرا این قدر عاشق کتابى؟
-…خب ، نمى دونم.
اون نگاهم کرد و هیچى نگفت. بعد من گفتم: خب در واقع من عاشقشونم چون کتابا بهترین دوستاى من اند.

شناسنامه کتاب کتابفروشی ۲۴ ساعته آقای پنامبرا


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (207 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (84 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (35 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (33 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نگاهی به مهریه هوش پران همسر دوم علی دایی که آنچنانی هم نبود!
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت