معرفی رمان زبان گلها اثر ونسا دیفن باخ

  شنبه، 30 مرداد 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی رمان زبان گلها اثر ونسا دیفن باخ
کتاب زبان گل ها نوشته ونسا دیفن باخ است که تا کنون به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است.این کتاب را خانم فیروزه مهرزاد ترجمه و از سوی انتشارت آموت در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.همچنین این کتاب، از پرفروش ترین های نیویورک تایمز نیز می باشد.

درباره کتاب زبان گلها

«زبان گل ها» نوشته «ونسا دیفن باخ» با ترجمه «فیروزه مهرزاد» در ۴۰۰ صفحه توسط «نشر آموت» منتشرشده است.این رمان داستان دختری به نام ویکتوریا را روایت می کند که پس از دوران کودکی اش در پرورشگاه، نمی تواند با کسی ارتباط بگیرد.

خلاصه کتاب زبان گلها

کتاب زبان گلها، داستان دختری به نام ویکتوریا جونز دختر ۱۸ ساله ای را بازگو می کند که تاکنون ۳۲ بار زندگی فرزند خواندگی را تجربه کرده است. او دختری سرکش و طاغی است که با خروج از پرورشگاه، باید به تنهایی با زندگی روبرو شود.ویکتوریا،بعد از پایان دوران کودکی اش در پرورشگاه نمی تواند با کسی ارتباط بگیرد فقط تنها راه ارتباط او با جهان از طریق گل ها و معانی آن هاست.ویکتوریا چون جایی برای رفتن ندارد و در یک پارک می خوابد؛ او جایی از گیاهان،باغ کوچکی برای خود درست کرده است. گلفروش محلی، استعدادهای او را کشف و ویکتوریا متوجه می شود، بخشش و دهش کمک به دیگران از طریق انتخاب گل ها را دارد. در این میان،فروشنده ای مرموز در بازار گل،جواب سوال های ویکتوریا و راز دردناکی از گذشته اش را می داند اما...

درباره نویسنده زبان گلها

ونسا دیفن باخ، زاده ی سال 1978، نویسنده ای آمریکایی است.دیفن باخ در سان فرانسیسکو به دنیا آمد و در چیکوی کالیفرنیا بزرگ شد. او پس از تحصیل در رشته ی نویسندگی خلاق و حضور در استنفورد، به تدریس هنر و نویسندگی به جوان های خانواده های کم درآمد پرداخت. دیفن باخ اکنون به همراه خانواده اش در مانتری کالیفرنیا زندگی می کند.

ونسا دیفن باخ

درباره مترجم کتاب زبان گلها

فیروزه مهرزاد از مترجم های پرکار لاهیجانی است که کتابهای ترجمه ایشان بسیار پر طرفدار هستند. وی مدرک کارشناسی در رشته ی مترجمی زبان انگلیسی گرفت و کارشناسی ارشد را در رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی به پایان رساند. فیروزه مهرزاد کتابهای روانشناسی و رمانهای داستانی پر مخاطبی را در کارنامه خود دارد. کتابهای روانشناسی مثل مسافر ، راهنما ، درمانگر ، گمشده ،از کارهای اندی اندروز ؛ و اتوبوس انرژی ، قواعد بازی ، مثبت یا منفی ، کوسه و ماهی و سوپ از جان گوردون با ترجمه خانم فیروزه مهرزاد به چاپ رسیده اند. همچنین رمانهای بلند پرواز ، ثروت هماهنگ با تم روانشناسی و رمانهای امسال میخواهم و اینبار متفاوت است از مری جین رایان ، در باغچه افکار ، دروازه ای به هوشمندی ، سکه ی آلایژا ، ۳۶۵ روز هر روز از سال شادی را تجربه کنید ، زبان گلها ، هرگر بال پرواز نخواستیم و … هم از مجوعه کارهای موفق با ترجمه وی هستند.

افتخارات کتاب صوتی زبان گل ها

  • قرار گرفتن در لیست پرفروش های نیویورک تایمز
  • کاندید بهترین اثر گودریدز در بخش داستان (2011)

نکوداشت های کتاب صوتی زبان گل ها

  • در یک کلمه، شگفت انگیز. (O Magazine)
  • اثری مسحورکننده. (Goodreads)
  • یک رمان اولِ اصیل و فوق العاده. (The Washington Post)

کتاب صوتی زبان گل ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه مندان به داستان های عاشقانه و رمان های پرطرفدار معاصر، از گوش سپردن به این اثر لذت خواهند برد.

قسمتی از کتاب زبان گلها

کلمات مردیث را در خانه گروهی و هزاران بار قبل از آن به یاد آوردم “تو باید آن را بخواهی.” او بارها و بارها گفته بود، تو باید بخواهی یک دختر، یک خواهر، یک دوست، یک دانش آموز باشی. من هیچ کدام از آن ها -قول ها، تعهدها یا رشوه هایی را که برای متقاعد کردنم می داد- نمی خواستم. ولی ناگهان دانستم می خواهم یک گلفروش باشم. می خواستم زندگی ام را با انتخاب گل برای غریبه ها بگذرانم. دوست داشتم روز هایم را به طور یکنواخت در سرمای مغازه جادار و باز و بسته کردن صندوق مغازه بگذرانم.

او گفت: نه. آنها را دوست دارم ولى تنها براى چند دقیقه مى توانم تحمل شان کنم. مادرم همیشه به شوخى مى گوید که من ژن هاى مادرى را از او به ارث نبرده ام. پرسیدم: ژن مادرى دیگر چیست؟ مى دانى، آن بخش از ساختار زیستى که سبب مى شود زن ها هنگامى که کودکى را در خیابان مى بینند قربان صدقه اش بروند. من هرگز اینطور نبوده ام.

هنگامی که به چشم های الیزابت نگاه کردم صورتش پر از احساس بود. نمی توانستم بگویم می خندد یا گریه می کند. مرا به سمت خودش کشید،ساعدش در زیر بغلم و دست هایش روی سینه ام قرار داشت و به دنده هایم فشار وارد می کرد. گفت: عزیزم نگاه کن. کلماتش درآن لحظه حقیقت را بیان می کردند حس مبهمی از نوجوان بودن داشتم، حتی حس یک بچه ی تازه متولد شده،محکم بغلش کردم و درآغوشش آرام گرفتم. گویی سال هایی ک تا آن روز زندگی کرده بودم متعلق به شخص دیگری بود، دختری ک پیش از این وجود نداشت. دختر در آیینه جایگزین آن دخترشده بود.

بینی ام تنها چند سانت از گلبرگ هایش فاصله داشت. پامچال عطر تندی دارد خیلی شیرین و شبیه عطر بعضی از مادرهاست.

نامه اش را به صورت چهارگوش کوچکى تا کرده و در لباسم جا دادم تا همه ى بعد از ظهر هنگام کار کردن در کنار مارلنا با پوستم تماس داشته باشد. نوشته بود: من ناامیدت کردم. من هم متاسفم. براى همیشه. و در پایان درست بالاى اسمش نوشته بود:خواهش مى کنم، خواهش مى کنم، به خانه برگرد.

بخشش آشکاری در چشم هایش بود و عشق بدون سانسورش مرا وحشت زده کرد. همانند گرانت، دخترم سزاوار چیزی بیشتر از آنچه من می توانستم به او بدهم بود. می خواستم او به راحتی بخندد و بدون ترس عشق بورزد. ولی من نمی توانستم این ها را به او بدهم. نمی توانستم چیزی را که نداشتم به او بدهم. تنها مسئله قبل از آنکه تلخی من کمال او را لکه دار کند، زمان بود. من به هر کسی که می شناختم آسیب رسانده بودم ناامیدانه می خواستم او را از خطر دختر من بودن خفظ کنم.

شناسنامه کتاب زبان گلها

  • نویسنده: ونسا دیفن باخ
  • ترجمه: فیروزه مهرزاد
  • انتشارات: آموت
  • تعداد صفحات: ۴۰۰
  • نسخه صوتی:دارد
  • نسخه الکترونیکی: دارد

مشخصات کتاب صوتی زبان گلها


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (675 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (203 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (155 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان