مهارت‌های لازم قبل از مدیر فروش شدن

  یکشنبه، 20 شهریور 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
مهارت‌های لازم قبل از مدیر فروش شدن
ساعدنیوز : مهارت‌های لازم قبل از مدیر فروش شدن .هر فردی برای انجامِ بهتر وظایف و مسئولیت‌های شغلی خود، نیاز به یک مجموعه مهارت دارد و این در مورد مدیران فروش نیز صدق می‌کند. آگاهی از تمام مهارت‌های مدیر فروش، به شما این امکان را می‌دهد که آنها را سریع‌تر یاد بگیرید و در مسیر توسعه آنها قدم بردارید.

هر فردی برای انجامِ بهتر وظایف و مسئولیت های شغلی خود، نیاز به یک مجموعه مهارت دارد و این در مورد مدیران فروش نیز صدق می کند. آگاهی از تمام مهارت های مدیر فروش، به شما این امکان را می دهد که آنها را سریع تر یاد بگیرید و در مسیر توسعه آنها قدم بردارید.

شاید لازم باشد کسب این مهارت ها را در شروع کار و از مسیر شغلی برای کارشناس فروش آغاز کنید. در هر صورت، اگر به دنبال این هستید که در کار خود موفق شوید و به عنوان یک مدیر فروش ماهر شناخته شوید، این مقاله را دنبال کنید تا با 20 مهارت مدیر فروش آشنا شوید.

مهارت های مدیر فروش

برای مدیر فروش شدن، نه تنها به آموزش نیاز دارید تا با بایدها و نبایدهای این حوزه آشنا شوید، بلکه به مهارت های مدیریت فروش و همچنین اشتیاق به یادگیری نیز نیاز دارید. مهارت هایی که در ادامه نام می بریم به شما کمک می کنند که در زمان استخدام مدیر فروش موفق عمل کنید، وظایف خود را به خوبی انجام دهید و حتی ممکن است به پیشرفت شغلی شما کمک کنند. این مهارت ها به شرح زیر هستند:

استخدام و جذب نیرو

به عنوان مدیر فروش، باید از نحوه جذب و استخدام افراد متخصص در تیم فروش آگاهی داشته باشید. در حالی که، یکی از مهم ترین وظایف شما ایجاد انگیزه و آموزش تیم فعلی است، اما همچنان باید در شناسایی افراد ماهر برای جایگزینی افرادی که سازمان را ترک می کنند، مهارت داشته باشید تا به تقویت تیم فروش کمک کنید.

کسب وکارها نه تنها باید برای آموزش کارشناسان فروش خود هزینه کنند، بلکه باید سرمایه ای برای جذب نیروهای متخصص نیز کنار بگذارند. بنابراین، مهم است که به کسب وکار خود کمک کنید تا علاوه بر نگه داشت نیروهای فعلی خود، بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرد. مهارت شما در نگه داشت نیرو های فعلی نیز، تضمین می کند که مراحل استخدام را دوباره طی نکنید.

مدیریت اجرایی

تصویر

به عنوان مدیر فروش، باید از تیم خود در اجرای اهداف و از طریق کارهایی مانند کوچینگ و در دسترس قرار دادن منابع، حمایت کنید. علاوه بر این، شما مسئول افزایش علاقه به رشد در سازمان و در میان افراد تیم خود هستید. بنابراین، برای انجام تمام این موارد به مهارت بالا در مدیریت عملکرد نیاز دارید. این مهارت به شما کمک می کند تا به شکلی موثر بر کار تیم خود نظارت داشته باشید، وظایف را به افرادِ مناسب محول کنید، آنها را کوچینگ کنید، انتقادات سازنده ارائه دهید، به آنها در تعیین اهداف کمک کنید و به اعضای تیم انگیزه دهید.

شنونده بودن

علاوه بر مهارت صحبت با اعضای تیم و همچنین مشتریان سازمان، شما همچنین باید بدانید که چگونه شنونده خوبی باشید. اگر تمرکز خود را روی تمام حرف هایی که زده می شود بگذارید، به خوبی می تواند از آنها سوال کنید و همچنین به اعضای تیم خود نشان دهید که صحبت های آنها برای شما مهم است. مهارت در گوش دادن، به شما در ارتباط موثر با تیم کمک می کند و همچنین باعث می شود که در زمان نیاز هر آنچه لازم دارند را در اختیارشان قرار دهید.

کوچینگ

برای کمک به تیم فروش در رسیدن به موفقیت، آموزش و کوچینگ بسیار مهم است. آموزش اغلب شامل ارائه روش های فروش و دانش محصول می شود، در حالی که کوچینگ شامل تشویق به رفتار خاصی می شود که تیم را برای دستیابی به موفقیت بلندمدت ترغیب می کند. وقتی در کوچینگ مهارت بالایی داشته باشید، بیشتر می توانید به هر یک از اعضای تیم خود کمک کنید تا به عنوان یک کارشناس فروش رشد کنند.

مهارت در ریاضی

به عنوان یک مدیر فروش، شما با اعداد و تجزیه و تحلیل آنها سروکار دارید. به همین دلیل، مهارت بالا در ریاضی به عنوان یک ضرورت برای مدیر فروش به شمار می آید. برای مثال، هنگامی که یک گزارش مالی به دست شما می رسد، باید اعداد را درک کنید تا معنی آنها را در رابطه با فروش تیم و سود کلی - یا عدم وجود آن تعیین کنید.

مدیریت و رهبری

برای مدیریت و راهنمایی کارکنان فروش، نه تنها باید مهارت بالا در رهبری داشته باشید، بلکه باید با وظایف خود به عنوان رهبر تیم آشنایی داشته باشید. به عنوان یک رهبر، این مسئولیت شماست که به تیم خود انگیزه دهید و منابع و ابزارهای لازم را برای آنها فراهم کنید تا بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند. رهبری مؤثر، همچنین به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت آنها را بهتر درک کنید و برای بهبود کاستی های آنها برنامه بچینید.

ارتباطی

تصویر

مهم ترین وظیفه یک مدیر فروش، ملاقات و گفتگو با نمایندگان فروش در تیم است. بنابراین، دانستن نحوه تعامل با این افراد بسیار مهم است. علاوه بر این، داشتن مهارت بالا در برقراری ارتباط باعث می شود که اطلاعات را به اعضای تیم و دیگران مدیران شرکت به خوبی انتقال دهید.

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری، مهارتی است که به شما کمک می کند روابط و تعاملات تیم خود با مشتریان فعلی و آینده را مدیریت کنید. اساساً، مهارت در مدیریتِ ارتباط با مشتری بینشی در مورد عملکرد همه افراد در تیم به شما ارائه می دهد. این مهارت به شما این امکان را می دهد تا مخاطبین، فروش و بهره وری تیم را بهتر مدیریت کنید.

مهارت فروش در شبکه های اجتماعی

داشتن مهارت در شبکه های اجتماعی شامل استفاده از شبکه های اجتماعی برای یافتن، تعامل و درک مشتریان بالقوه برای فروش می شود. به عنوان یک مدیر فروش، شما نیاز به مهارت بالا در شبکه های اجتماعی برای ایجاد لید و ایجاد ارتباط با مشتریان احتمالی دارید. این تکنیک به شما کمک می کند تا مشتریان یا کاربران بیشتری را به شرکت خود بیاورید که می توانند به افزایش سود کمک کنند.

تاب آوری

به عنوان یک مدیر فروش، مهم است که در مواجهه با مشکلات انعطاف پذیر باشید. داشتن این مهارت به شما این امکان را می دهد که هر شکست را به عنوان یک فرصت یادگیری یا آموزش ببینید. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد راه هایی را برای بهبود فرآیند فروش بیابید و منابع خود را به درستی تخصیص دهید. علاوه بر همچنین، به شما کمک می کند الهام بخشِ تیم خود باشید و به شما کمک می کند از تجربیات خود یاد بگیرید و آنچه را که از این تجربیات آموختید، در آینده استفاده کنید.

برنامه ریزی فروش

به عنوان یک مدیر فروش، این مسئولیت شماست که برنامه های فروش تیم خود را تعریف، اجرا، ارزیابی و به روز کنید. برنامه های فروش شامل پیش بینی فروش و تعیین هدف، تحقیقات بازار و مشتری می شود. برنامه ریزی برای فروش می تواند شامل الگوها، آموزش ها و مستنداتی باشد که برای کمک به هر یک از اعضای تیم، طراحی شده اند. اساساً یک برنامه فروش قوی یک مدل کسب وکار موفق را ارائه می دهد. بنابراین، داشتن تجربه در تدوین و کار با برنامه فروش می تواند به شما کمک کند تا مدیر فروش موفق تری شوید.

تحلیل و بررسی

تصویر

مدیران فروش برای بررسی داده های فروش و گزارش های مالی به مهارت در تجزیه و تحلیل نیاز دارند. داشتن این مهارت به شما این امکان را می دهد ارتباط میان داده ها را درک کنید و نتیجه گیری معناداری داشته باشید. با استفاده از یافته های خود، بهتر می توانید برنامه فروش و استراتژی ها خود را بهبود بخشید.

تعریف مسئولیت ها

مدیران فروش باید بدانند وظایف را چه زمانی و به چه کسی محول کنند تا اثربخشی را در تیم خود افزایش دهند. درک نقاط قوت و ضعف هر کارشناس فروش به شما این امکان را می دهد کارکنان خود را بهتر بشناسید و مسئولیت ها را بهتر میان آنها تقسیم کنید. هنگامی که وظایف را به درستی تفویض کنید، به اعضای تیم خود این فرصت را می دهید تا خود را به چالش بکشند، مهارت های جدیدی کسب کنند و به موفقیت کلی تیم فروش کمک می کنید.

انگیزه دادن

مدیران فروش باید بدانند که چگونه به طور موثر در تیم خود انگیزه ایجاد کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند. وقتی متوجه می شوید که تیم شما عملکرد ضعیفی دارد یا از عملکرد خود ناراضی است، تشویق می تواند به آنها کمک کند تا در آینده موفق تر شوند. کمی حمایت و راهنمایی می تواند کمک زیادی به تقویت تیم شما کند و در عین حال به آنها کمک کند تا به رضایت شغلی برسند.

مدیریت زمان

مدیریت زمان شامل اولویت بندی وظایف، درک محدودیت ها، محدود کردن زمان برای کارهای خاص و برنامه ریزی روزانه می شود. از آنجایی که مدیران فروش وظایف متعددی دارند، مهم است که بدانید چگونه از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. مدیریت موثر زمان، به مدیران فروش این امکان را می دهد که در تیم و سازمان موثر باشند و اکثر وظایف خود را به موقع انجام دهند. برنامه ریزی روزانه، به مدیران فروش زمان بیشتری برای تکمیل وظایف می دهد و همچنین، به آنها این امکان را می دهد تا زمان بیشتری برای تعامل با تیم خود داشته باشند و کارایی کلی خود را به حداکثر برسانند.

همکاری

تصویر

به عنوان یک مدیر فروش، باید همکاری خوبی با دیگر افراد داشته باشید، زیرا نه تنها با کارکنان فروش، بلکه با دیگر مدیران و سرپرستان دیگر بخش ها نیز کار خواهید کرد. برقراری رابطه عالی با افرادی که همکار هستید و تمایل به همکاری با افرادی که اهداف مشترک دارید، به شما کمک می کند تا وظایف خود را راحت تر انجام دهید.

حل مسئله

به عنوان مدیر فروش، باید توانایی حل مشکلات احتمالی در تیم را باید داشته باشید. زمانی که بتوانید مشکلات را به خوبی حل کنید، این فرصت را برای اعضای تیم فراهم می کنید تا کار خود را راحت تر انجام دهند. همچنین، به بهبود عملکرد تیم نیز کمک می کنید.

تفکر منطقی

مدیران فروش باید بتوانند احساسات خود را کنترل کنند. تفکر منطقی شامل توانایی گوش دادن و پرسیدن سوال از دیگر افراد، بدون دخالت دادن هیجانات و احساسات می شود. داشتن این مهارت به مدیران فروش این امکان را می دهد عینیت را در خود حفظ کنند و در عین حال روی مکالمات خود کنترل داشته باشند.

مهارت سازمانی

زمانی که به عنوان مدیر فروش کار می کنید، انتظار می رود بسیاری از خواسته ها را برآورده کنید. منظم بودن در روزهای پرمشغله و پُرکار، این امکان را به شما می دهد تا کارها را بر اساس اولویت و اهمیت انجام دهید. علاوه بر این، مهارت های سازمانی به شما این امکان را می دهند که برای روز یا هفته پیش رو بهتر آماده شوید و در عین حال بیشترین استفاده را از زمان خود ببرید.

منبع: وبلاگ ایران تلن


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (206 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (161 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (107 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (98 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....