ساعدنیوز
ساعدنیوز

محاسبه آنلاین قیمت ترجمه رسمی چگونه انجام می‌گیرد؟

  شنبه، 02 مهر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
محاسبه آنلاین قیمت ترجمه رسمی چگونه انجام می‌گیرد؟
ترجمه رسمی مدارک چیزی است که بسیاری از افراد جامعه اطلاع چندانی از آن ندارند. تنها کسانی که قصد سفر به کشوری را دارند ممکن است نیازمند دریافت آن شوند. ازاین‌رو هزینه‌های آن نیز ناشناخته و برای عموم مبهم است؛ اما امروزه فراهم شدن بسترهایی آنلاین برای اطلاع از تعرفه‌های ترجمه رسمی، کار را آسان کرده است. برای اطلاع از تعرفه ترجمه رسمی همراه ما باشید.

دنیای امروز دنیای ارتباطات و خریدوفروش آنلاین اقلام و خدمات و ... است. امروزه اکثر مردم ترجیح می دهند تمامی کارهای خود را در خانه انجام دهند حتی درخواست ترجمه رسمی اسناد مدارک !

سفارش آنلاین ترجمه رسمی امری است که به تازگی به لیست خدمات بسیاری از دارالترجمه های رسمی اضافه شده تا از این قافله پیشرفت عقب نمانند و این کار را برای بسیاری از افراد راحت تر نموده است.

در این روش تنها زحمتی که مشتری متحمل می شود تحویل حضوری مدارک به دارالترجمه یا ارسال پستی آن است.حتی نیاز نیست افراد پروسه سخت ،زمان بر و ملال آور دریافت مهرهای رسمی را متحمل شوند چراکه دارالترجمه با دریافت هزینه اقدام به طی تمامی مراحل مورد درخواست مشتری خواهد کرد. البته کسانی که تمایل دارند خود به دنبال دریافت تاییدات مدارکشان باشند که بحثشان جداست؛ این افراد می توانند پس از دریافت مهر مترجم ترجمه را تحویل و ادامه روند را خود انجام دهند.

ترجمه رسمی چیست؟

ترجمه رسمی به ترجمه ای از اسناد و مدارک گفته می شود که توسط مترجم رسمی قوه قضائیه انجام می گیرد. این ترجمه بر روی سربرگ مخصوص مترجم رسمی قوه قضائیه انجام شده و نهایتاً ممهور به مهر و امضای مترجم رسمی می شود. ترجمه ای که توسط مترجم رسمی تائید شده است می تواند مهر دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز درصورتی که درخواست مشتری دریافت نماید.

درج مهر مترجم رسمی

محاسبه آنلاین قیمت ترجمه رسمی

برخی از دارالترجمه های رسمی کشور اقدام به ایجاد سایت، پیج، اپلکیشن و ...جهت سفارش غیرحضوری ترجمه رسمی نموده اند. در این صورت شما قادر خواهید بود علاوه بر عدم مراجعه حضوری و معطلی جهت انجام کار، هزینه سفارش خود را نیز مشاهده و بررسی نموده و نهایتاً تصمیم بگیرید که آیا سفارش خود را ثبت نهایی کنید یا خیر !

در این روش شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به مدارکتان را وارد نموده و نهایتاً فاکتور سفارش خود را همراه با ریز هزینه ها مشاهده فرمایید.

روند ثبت سفارش

روند ثبت سفارش آنلاین در اکثر دارالترجمه های رسمی بدین گونه است که ابتدا اطلاعات مدارک شما بررسی و بطور دقیق در سایت وارد میشود تا سایت بتواند قیمت را براساس آن محاسبه کند. البته اغلب چنین سایت هایی دارای پشتیبان هستند و شما میتوانید درصورت بروز مشکل و یا ایجاد ابهام در روند ثبت سفارش با این افراد تماس بگیرید.

به طور مثال روند ثبت سفارش و برآورد هزینه ترجمه رسمی می تواند طبق روال زیر باشد :

  1. انتخاب زبان ترجمه
  2. انتخاب نوع اسناد و مدارک
  3. تکمیل مشخصات مدرک انتخاب شده مانند تعداد سطر و ...
  4. انتخاب مهرهای تایید موردنیاز
  5. تعداد نسخه اضافی موردنیاز
  6. انتخاب زمان بندی برای تحویل سفارش
  7. انتخاب نحوه ارسال و دریافت اصل مدارک
  8. مشاهده آنلاین قیمت و پرداخت
خرید آنلاین

چه عواملی بر روی قیمت ترجمه رسمی تاثیرگذار است؟

عوامل متعددی وجود دارد که مستقیماً بر روی قیمت ترجمه رسمی مدارک تأثیرگذار است.این موارد توسط شخص مشتری درخواست می شود و هزینه آن نیز طبق نرخ نامه معین شده از طرف اداره امور مترجمن قوه قضائیه است. البته بعضی از دارالترجمه ها جهت ارائه خدمات هزینه ای را اضافه دریافت می نمایند که شرح آن پیش از ثبت سفارش به اطلاع مشتریان میرسد و فاکتور ریز هزینه ها به مشتری ارائه می شود.

  • زبان مورد ترجمه : هزینه ترجمه رسمی زبان های مختلف متفاوت است. هزینه ترجمه زبان های پرکاربردی مثل انگلیسی نسبت به زبان هایی با کاربرد کمتر مثل آلمانی پایین تر است. بنابراین زبان مبدأ و مقصد و کاربرد آن ها را باید در هزینه ترجمه رسمی خود در نظر بگیرید.
  • زمان تحویل ترجمه : روند ترجمه رسمی این گونه است که مدارک پس از ترجمه توسط مترجم رسمی بازخوانی و ویرایش می شود و این روند تاحدی زمان بر است. اگر قرار بر دریافت و ارسال پستی نیز باشد باید زمان بیشتری را در نظر گرفت. اما ممکن است شما مدارکتان را زودتر لازم داشته باشید و زود رسیدن ترجمه ها برای شما کاملاً حیاتی باشد.در این صورت بیشتر دارالترجمه ها حالت های فشرده و فشرده پلاس را در نظر می گیرند که با پرداخت پول بیشتر می توانید ترجمه مدارکتان را زودتر از موعد مشخص تحویل بگیرد.
  • نوع مدرک : هزینه ترجمه رسمی به نوع اسناد و مدارک بستگی دارد ،در نرخ نامه ای که هرساله از طرف اداره امور مترجمین قوه قضائیه ارائه می شود برای هر مدرک هزینه ترجمه جداگانه ای در نظر گرفته می شود. برای مثال هزینه ترجمه رسمی کارت ملی به زبان انگلیسی 30 هزارتومان ولی هزینه ترجمه سند ازدواج 98 هزارتومان است و این اختلاف قیمت به خاطر حجم کار است.
  • نوع مهرهای درخواستی : همان طور که میدانید در روند ترجمه رسمی امکان دریافت چندین مهر ( مهر مترجم، مهر دادگستری، مهر وزارت امور خارجه و ...) وجود دارد. دریافت هر مهر هزینه خاص خود را دارد که باید در هنگام ثبت سفارش در فیش مشتری درج شود تا مشتری بتواند ریز هزینه ها را مشاهده نماید.
  • تعداد سطر و ستون : در بعضی از مدارک تعداد سطر و ستون در هزینه ترجمه تأثیر مستقیم دارد. مانند تعداد ترم تحصیلی و یا تعداد دروس در مدارک تحصیلی ، تعداد آیتم همسر و فرزندان در شناسنامه و ...
  • و تعداد نسخه اضافی : درخواست این آیتم کاملاً به خود شما بستگی دارد. اگر می خواهید یک نسخه اضافی از ترجمه مدارک خود داشته باشید می توانید با قیمت کمتری نسبت به ترجمه برای اولین بار آن را تهیه کنید و یا اگر نیاز است ترجمه مدارک خود را برای چندین سازمان ارائه دهید انتخاب این آیتم برای شماست.

مزایای ترجمه رسمی آنلاین

  • امکان مشاهده هزینه سفارش پیش از ثبت نهایی
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری
  • دسترسی و ثبت سفارش بصورت 24 ساعته و حتی ایام تعطیل
  • دقیق بودن هزینه و عدم اعمال تبعیض برای بعضی مشتریان
  • اطلاع روند انجام سفارش مشتریان در هر مرحله با ارسال پیامک و یا ایمیل
  • عدم معطلی در ادارات و تلف شدن زمان

سفارش آنلاین

ارسال و دریافت اصل مدارک در ترجمه رسمی

یکی از مسائل مهمی که در روند ترجمه رسمی به صورت آنلاین پیش می آید، دریافت و ارسال اصل مدارک است. بسیاری از دارالترجمه ها برای انجام این خدمت اقدام به ایجاد پیک رایگان می نمایند، اما پیک تنها در محدوده همان شهر می تواند خدمت رسانی داشته باشد لذا اگر دارالترجمه ای که انتخاب می کنید در شهرستان محل سکونت شما نیست؛ تنها زحمت ارسال پستی اصل مدارک بر گردن شماست.

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا امکان ترجمه رسمی بدون ارسال اصل مدارک وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر! وجود اصل مدارک برای دریافت مهر مترجم و وزارت امور خارجه کاملاً ضروری است و بدون وجود اصل مدارک ترجمه مدارک شما تائید نهایی نخواهد شد.

نهایتاً پس از اتمام کار ترجمه رسمی و اخذ تاییدات لازم توسط دارالترجمه اصل مدارک + ترجمه مدارکتان درب منزل برای شما ارسال خواهد شد.

افرادی نیز وجود دارند که نمی توانند اعتماد نموده و اصل مدارک خود را در اختیار پست قرار دهند؛ به این افراد توصیه می کنیم برای انجام کارهای خود دارالترجمه ای را انتخاب نمایند که نزدیک محل سکونتشان باشد تا بتوانند برای تحویل مدارک به صورت حضوری اقدام نمایند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (293 نظر) مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد (109 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (47 نظر) چرا رهبر انقلاب در زمان ایراد خطبه نماز عید فطر بغض کردند؟ (34 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (24 نظر) مراسم تشییع پدر شهاب حسینی، قبادِ سریال شهرزاد با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) جشن تولد ساده و خلوت سارا و نیکای پایتخت در یک رستوران لوکس و شیک/ رنگ کیکشون چقدر دلبره+عکس (20 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (20 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (17 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شیرازی، با نوشته جالب پشت خاور اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (16 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (16 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: وقتی دختره بهش میگه به فوکول من گیر نده +ویدئو😂👌 (14 نظر) خلاقیت منحصربفرد شهرداری کرمانشاه با رنگ آمیزی پیاده راه برای زیباسازی/ماشالله به این هنر+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره ماتم زده همسر جوان حسن جوهرچی، بازیگر محبوب سریال فاصله ها در مراسم تشییع شوهرش/ حیف جوونیش+عکس رونمایی از چهره جوان و قدِبلند دختر پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت/ چقدر شبیه مامانش هست+عکس درخواست متفاوت و بداهه گویی جالب شهاب حسینی در دیدار با رهبر انقلاب+ویدیو تغییر چهره و استایل امپراطور سریال دونگی در 52 سالگی/ چه خوشتیپ و باکلاس+عکس خلاقیت جالب و خنده دار یک دانش آموز تنبل در امتحان عربی/ مرزهای تقلب رو جا به جا کردین!+عکس لباس عروس شیک و ساده مریم امیرجلالی، ناهید سریال "خانه به دوش"/ آقای داماد زیادی شبیه یوسف تیموریه، نیست؟ ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هوشمندانه مادر ایرانی در تغییر کاربری بامیه‌های مونده از ماه رمضان +عکس/ از شیرینی افطار به خورشت ناهار🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند لحظه عجیب ترکیدن نورافکن استودیو در پخش زنده شبکه خبر+ویدیو (عکس) تفریح هیجان انگیز و خفن نیکای سریال "پایتخت" در شهربازی استکهلم سوئد! شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس خلاقیت و هوش بالای نصاب در وصل کردن سینک ظرفشویی حماسه ساز شد +عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 مهدکودک: آری یا خیر؟ (ویدئو) سوت بلبلی زدن بامزه نعیمه نظام دوست و سمیرا حسن پور در برنامه "اسکار" مهران مدیری/ بقول بهنام تشکر؛ نعیمه میتونه!
تیتر امروز   
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس