میکرودرمابراسیون چیست؟

  پنجشنبه، 27 آذر 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
میکرودرمابراسیون چیست؟
میکرودرمابراسیون یا همان پیلینگ مکانیکی پوست نوعی درمان پوستی است که برای جوانسازی پوست انجام میشود. مهمترین موارد انجام میکرودرمابراسیون برای رفع چین و چروک های پوستی و روشنتر کردن و صاف کردن پوست و از بین بردن جای جوش و آکنه است.

میکرودرمابراسیون یا همان پیلینگ مکانیکی پوست نوعی درمان پوستی است که برای جوانسازی پوست انجام میشود. مهمترین موارد انجام میکرودرمابراسیون برای رفع چین و چروک های پوستی و روشنتر کردن و صاف کردن پوست و از بین بردن جای جوش و آکنه است.این روش درمانی برای پوست بسیار بی خطر است وحتی میتوان بعد از انجام این عمل در مطب پزشک متخصص به وسیله دستگاه مخصوصی و البته زیر نظر و با مشورت پزشک آنرا در خانه هم ادامه داد ولی پزشک متخصص با تجربه ای که دارد بسیار بهتر و عمیق تر این پیلینگ را روی پوست شما انجام خواهد داد.درچه مواردی پزشک متخصص به شما این لایه برداری را توصیه میکند؟

  • چهره شما برای خودتان خسته کننده و کسل کننده شده است
  • پوست و یا بافت آن ناهموار شده است
  • پوست شما دچار لک های مربوط به سن شده است
  • لکه های تیره بخاطر وجود آکنه روی پوست شما به وجود آمده است

همچنین انجام این عمل باعث میشود که محصولات جوانسازی پوست و ضد پیری بهتر بر روی پوست فعالیت کنند و آثار و نتایج بهتری بجا بگذارند. میکرودرمابراسیون بسیار درمان محبوبی بین مردم است ولی این را بدانید درست است که این درمان یک نوع درمان غیرتهاجمی و ملایم است ولی حتما قبل از انجام آن در جایی غیر از مطب پزشک متخصص (مانند خانه ویا سالن های زیبایی ) باید حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

مراحل میکرودرمابراسیون

یک سمباده ی بسیار نازک را تصور کنید، حالا شما تصویری از چگونگی عمل میکرودرمابراسیون دارید. از میکروپارتیکل ها یا برش دهنده های الماس برای از بین بردن لایه ی بیرونی یا اپیدرم و تحریک رشد پوست جدید استفاده می شود.دو نوع میکرودرمابراسیون وجود دارد. یکی با استفاده از یک دستگاه دستی صورت می گیرد که ذرات ریز کریستال را روی پوست شما پخش می کند.
یک مکنده نیز به دستگاه متصل است که کریستال های تراشنده را به همراه پوست مرده به درون دستگاه برمی گرداند.در روش جدیدتر از یک سمباده با نوک الماس استفاده می شود که برای تراشیدن به نرمی روی پوست شما حرکت داده می شود.هر نوع درمان حدود نیم ساعت طول می کشد. همان طور که در این عمل لایه سطحی سلول های پوستی شما از بین برده می شوند شما ممکن است خارش خفیفی احساس کنید.به علاوه شما ممکن است احساس لرزشی شبیه به ماساژ داشته باشید. همچنین از یک مکانیسم مکنده برای برداشتن پوست مرده استفاده می شود.

آماده سازی های قبل از میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون یک روش غیر تهاجمی می باشد. نیاز به آماده سازی پوست قبل از انجام این کار ندارید اما بهتر است که قبل از شروع این کار با متخصص خود درمورد خطرات، آلرژی ها و عکس العمل آن صحبت کنید. قبل از این که فرآیند شورع شود، متخصص پوست به طورکامل پوست را تمیز می کند و هرگونه آرایش و لوسیون را از روی پوست پاک می کند.

بعد از انجام میکرودرمابراسیون، توصیه می شود که از قرار گرفتن در برابر نورخورشید و یا هر حرکتی که موجب آسیب به پوست شود خودداری کنید و از واکس ها و کرم های مخصوص لایه برداری استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (128 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...