دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر داروی سایمتیکون 

دوشنبه، 10 بهمن 1401
سایمتیکون به عنوان داروی ضد نفخ مصرف می‌شود. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر داروی سایمتیکون بررسی می‌شود. همراه ساعد نیوز باشید.

سایمتیکون (Simeticone) یک داروی ضد نفخ (ضد باد) است. از این دارو برای نفخ شکم (باد) استفاده می شود. این دارو ترکیبی از سیلیکا ژل و دایمتیکون (نوعی سیلیکون) است و با عنواندایمتیکون فعال شناخته می شود. مصرف سایمتیکون به ایجاد باد و نفخ و همچنین قولنج نوزادان کمک می کند. گاهی اوقات افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (IBS) برای کاهش علائم خود از دایمتیکون فعال استفاده می کنند. سایمتیکون را می توان از داروخانه و بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه کرد. این دارو به صورت قرص، کپسول، قطره و شربت عرضه می شود. این دارو معمولا با ترکیبات دیگری برای درمان سوء هاضمه (آنتی اسیدها) یا اسهال عرضه می شود. دایمتیکون فعال با نام های تجاری Infacol، Wind-eze و Dentinox Colic Drops عرضه می شود. زمانی که سایمتیکون با داروهای دیگر ترکیب شود با نام های تجاری Maalox Plus و Imodium Plus عرضه خواهد شد.

میزان مصرف داروی سایمتیکون

  • در بزرگسالان: 125-40 میلی گرم بعد از هر غذا و قبل از خواب شب مصرف شود. بدون مشورت با پزشک بیشتر از 500 میلی گرم روزانه مصرف نشود.
  • در کودکان 12-2 سال: 40 میلی گرم بعد از هر غذا و قبل از خواب شب (4 مرتبه روزانه) مصرف شود. بدون تجویز پزشک بیشتر از 240 میلی گرم روزانه مصرف نشود.
  • در کودکان کمتر از 2 سال: 20 میلی گرم بعد از هر غذا و قبل از خواب شب (4 مرتبه روزانه) مصرف شود. بدون تجویز پزشک بیشتر از 120 میلی گرم روزانه مصرف نشود.

مکانیزم اثر داروی سایمتیکون

سایمتیکون از ماده فعال دایمتیکون به صورت ذرات ریز سیلیکونی تشکیل شده است. این دارو با کاهش سطحی حباب های گاز باعث عدم اتصال آنها به هم و جلوگیری از تجمع گاز می شود. از طرفی روی حباب های موجود نیز اثر کرده و باعث ترکیدن آن ها می شود. سایمتیکون(دایمتیکون) در مطالعات خارج بدنی با کاهش کشش سطحی گاز عمل می کند. اما عملکرد آن درون بدن کاملا مشخص نیست و احتمالا مشابه مطالعات خارج بدنی عمل می کند. سایمتیکون از راه خوراکی مصرف شده و بدون اینکه جذب شود، به صورت تغییر نیافته از راه مدفوع دفع می­ شود. اوج اثر دارو، ۲ ساعت پس از مصرف آن است و اثرات آن تا ۴ ساعت پایدار است.

سخن آخر

در صورت مصرف بیش از حد دارو و بروز علائم جدی مانند غش کردن با مراکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. این دارو را به صورت سرخود به دیگران تجویز نکنید. این محصول برای تسکین علائم ناشی از گازهای اضافی حاصل بلع هوا، مصرف برخی غذاها یا شیر خشک های مخصوص نوزاد، استفاده می شود و گازها را از بین می برد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی