میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص دابل بول

  شنبه، 28 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص دابل بول
قرص دابل بول نیچرز اونلی مکملی است انرژی زا و افزایش دهنده استقامت بدن موجب که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان خستگی های ناشی از سرطان و کاهش فشار خون، در افزایش باروری آقایان، افزایش و مقابله با برخی علایم یائسگی و سلامت جنسی در زنان نقش موثری دارد.

قرص دابل بول مکمل دارویی حاوی ترکیبی از جینسینگ و گوارانا و ویتامین های گروه ب می باشد. نقش جینسینگ در قرص دابل بول، این است که میزان کورتیزول را در بدن کاهش داده و از طریق ادرار آن را دفع می کند .

موارد مصرف قرص دابل بول نیچرز اونلی

دابل بول نیچرز اونلی مکملی است انرژی زا و افزایش دهنده استقامت بدن موجب که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان خستگی های ناشی از سرطان و کاهش فشار خون، در افزایش باروری آقایان، افزایش و مقابله با برخی علایم یائسگی و سلامت جنسی در زنان نقش موثری دارد.

مهم ترین ماده ای که این مکمل را از مکمل های دیگر مستثنا می کند وجود جینسنگ و گوارانا است.

از گوارانا نیز به عنوان انرژی زا استفاده می کردند، اما بعدها براساس آزمایشات مکرر، مشخص شد که گوارانا روی خستگی ناشی از ام اس و شیمی درمانی نیز، موثر است. غیر از بیمارهایی که ذکر شدند، این گیاهان روی رفع خستگی افراد عادی هم تاثیر بسزایی دارند.

قرص دابل بول برای رفع خستگی و استرس مورد استفاده قرار می گیرد (خستگی ناشی از ام اس و شیمی درمانی، بیماری های مزمن و خستگی های روزانه). مکانیسمی که در آن قرار دارد این است که وقتی درمعرض استرس قرار داریم، کورتیزول بالا رفته که متقابلا استرس و فشارخون هم بالا می رود که روی قلب تاثیر خواهد گذاشت. این تاثیرات به هیچ عنوان جنبه مثبتی ندارند و با عوارض برای فرد همراه هستند.

تصویر

موارد مصرف قرص دابل بول

  • سندرم خستگی مزمن
  • خستگی مفرط و اضطراب روز مره
  • خستگی ناشی از بیماری های مضمن مانند شیمی درمانی و یا بیماری ام اس
  • خستگی دوران یائسگی
  • بهبود سلامت جسمی وجنسی
  • بهبود ادراک و تفکر

روش مصرف قرص دابل بول

روزی یک تا دو قرص ترجیحا بعد از صبحانه مصرف شود .

ترجیحاً توصیه می شود مکمل دابل بول صبح ها استفاده شود؛ زیرا هرقدر به سمت شب برود، باعث می شود بیمار دچار مشکل بیخوابی شود.

ترکیبات قرص دابل بول نیچرز اونلی

مالتودکسترین، میکروکریستالین سلولز، نشاسته، کلوئیدال آنهیدروس سیلیکا، منیزیم استئارت، کراس پوویدون، هایپروملوز، تری استین، اتیل سلولز، تالک، تیتانیوم دی اکساید، اکسید آهن قرمز، اکسید آهن سیاه، تائورین، گوارانا، جینسینگ

قرص دابل بول نیچرز اونلی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان خستگی های ناشی از سرطان و همچنین کاهش فشار خون، افزایش باروری در آقایان، افزایش و مقابله با برخی علایم یائسگی و سلامت جنسی در زنان می شود. قرص دابل بول نیچرز اونلی حاوی ویتامین های گروه B تائورین، جینسینگ و گوارانا می باشد و بدون آن که انرژی مضاعف به بدن ببخشد، خستگی را از بدن خارج می کند یعنی چرخه های انرژی زای بدن را دوباره فعال کرده و از آن طریق روی رفع خستگی بدن تاثیرگذار است.

جینسینگ

جینسینگ موجود در قرص دابل بول نیچرز اونلی سبب می شود تا کورتیزول بالا رفته در بدن که هنگام استرس ایجاد می شود، کاهش یافته و از طریق ادرار دفع گردد که از این طریق شرایط بدن را به حالت نرمال باز می گرداند. همچنین در افزایش قدرت ادراک و رفع فشار خون بالا، دیابت شیرین، خستگی و افسردگی ناشی از منوپوز اثر مثبت دارد.

تائورین

تائورین برای عملکرد سیستم قلبی – عروقی، اسکلتی – ماهیچه ای، شبکه و دستگاه عصبی مرکزی تاثیر گذار است. تائورین نقش متعدد و مهم بیولوژیکی مانند ترکیب اسیدهای صفراوی، خاصیت آنتی اکسیدانی، تنظیم اسمولاریته، تثبیت غشا و تنظیم سیگنال کلسیم در بدن دارد.

گوارانا

گوارانا غنی از کافئین است که اثر بالقوه بر روی آگاهی و قدرت درک دارد.

ویتامین B3 (نیاسین آمید) و ویتامین B5 (اسید پنتوتنیک)

ویتامینB3 و ویتامین B5 برای سنتز کوآنزیم A ضروری می باشند و با افزایش آزادسازی اسیدهای چرب، تولید هورمون ها مانند هورمون کورتیزون از غده آدرنال را تقویت می کنند. همچنین باعث کمک به ساخت استیل کولین که در واکنش های عصبی-ماهیچه ای نقش دارد، می گردند.

ویتامین B6

ویتامین B6 یک کوفاکتور است که برای سنتز نوروترانس میترها مانند دوپامین که خلق و خو، انرژی، توانایی، تمرکز، افزایش سلامتی و قدرت سیستم ایمنی را تنظیم می کند لازم است. ویتامین B6 نقش مهمی در متابولیسم آمینواسیدها، چربی ها و کربوهیدرات ها داراست.

ویتامین B12

ویتامین B12 یک ویتامین محلول در آب مورد نیاز در ساخت DNA است. همچنین در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی و پروتئین ها به کار می رود. این ویتامین، برای فعال سازی اسید فولیک، حفظ عملکرد صحیح بافت های عصبی و تشکیل گلبول قرمز ضروری است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...