میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص دوفتیلید

  چهارشنبه، 02 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص دوفتیلید
دوفتیلید (Dofetilide) به عنوان یک داروی ضد آریتمی شناخته شده است و برای معالجه انواع خاصی از ضربان قلب نامنظم جدی (احتمالاً کشنده) استفاده می‌شود (مانند فیبریلاسیون دهلیزی و فلوتر).

دوفتیلید (Dofetilide) به عنوان یک داروی ضد آریتمی شناخته شده است و برای معالجه انواع خاصی از ضربان قلب نامنظم جدی (احتمالاً کشنده) استفاده می شود (مانند فیبریلاسیون دهلیزی و فلوتر). از این دارو برای بهبود ضربان قلب طبیعی و حفظ ضربان قلب منظم استفاده می شود.

دوفتیلید با مسدود کردن فعالیت برخی سیگنال های الکتریکی در قلب که می توانند باعث ضربان قلب نامنظم شوند، کار خود را انجام می دهد. درمان ضربان قلب نامنظم می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد و این اثر می تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی شما را کاهش دهد.

مکانیسم اثر دوفتیلید

فعالیت ضد آریتمی Class III ویلیامز ولگان. بلوک کانال یونی قلبی حامل مؤلفه سریع جریان پتاسیم یک سوساز تأخیری. این دارو هیچ تاثیری در کانال های سدیمی ، گیرنده های آلفای آدرنرژیک یا گیرنده های بتای آدرنرژیک ندارد.

دوفتیلید با مسدود کردن فعالیت برخی سیگنال های الکتریکی در قلب که می توانند باعث ضربان قلب نامنظم شوند، کار خود را انجام می دهد. درمان ضربان قلب نامنظم می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد و این اثر می تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی شما را کاهش دهد.

فارماکوکینتیک

جذب:

خوب جذب می شود

حجم توزیع:

3 L / kg

متابولیسم:

کبدی از طریق CYP3A4 (وابستگی کم)؛ متابولیت های تشکیل شده توسط N-dealkylation و N-oxidation

دفع:

ادرار (80٪ به صورت داروی بدون تغییر ، 20٪ به عنوان متابولیتهای غیرفعال یا با حداقل فعالیت). حذف کلیوی شامل فیلتراسیون گلومرولی و ترشح لوله های فعال از طریق سیستم حمل و نقل کاتیونی است

زمان رسیدن به اوج اثر:

سرم: ناشتا: 2 تا 3 ساعت

نیمه عمر حذف:

10 ساعت؛ با اختلال در کلیه طولانی می شود

اتصال پروتئینی:

60٪ تا 70٪

تصویر

روش درست مصرف دوفتیلید

قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می کند تا اطلاعات دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

دوز و مقدار قرص قرص دوفتیلید از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک متخصص به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. دوز این دارو بستگی به شرایط بیمار و میزان اثر بخشی دارو دارد. معمولا داروی دوفتیلید دو بار در روز تجویز می شود.

اگر فراموش کردید که دوز قرص دوفتیلید خود را در زمان مشخص مصرف کنید، نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.

موارد مصرف دوفتیلید

فیبریلاسیون دهلیزی / فلوتر دهلیزی: نگهداری از ریتم سینوسی نرمال در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مزمن /فلاتر دهلیزی طولانی تر از1 هفته که به ریتم سینوسی نرمال تبدیل شده است. تبدیل فیبریلاسیون دهلیزی و فلوتر دهلیزی به ریتم سینوسی طبیعی

مقدار مصرف دوفتیلید

بزرگسالان:

توجه: باید قبل ازاولین دوز فاصله CRCl و QTc (یا فاصله QT در صورت ضربان قلب <60 ضربان در دقیقه) تعیین شود. اگر QTc> 440 msec (> 500 msec در بیماران مبتلا به ناهنجاریهای هدایتی بطن) ، این دارو منع مصرف دارد. در بیماران با CRCl <60 میلی لیتر در دقیقه دوز اولیه را تنظیم کنید. این دارو بر اساس نظر پزشک ممکن است در دوزهای پایین تر از آنچه توصیه می شود مبتنی شروع شود با این وجود اگر دوز های کمتر افزایش یافت ، بیمار به مدت 3 روز مجبور به بستری مجدد خواهد شد.

فیبریلاسیون دهلیزی / فلوتر دهلیزی: خوراکی: اولیه: 500 میکروگرم دو بار در روز (حداکثر دوز: 500 میکروگرم دو بار در روز)

تاکی کاردی فوق بطنی (مدیریت مداوم) (استفاده تایید نشده): خوراکی: اولیه: 500 میکروگرم در هر 12 ساعت

اصلاح دوز در پاسخ به دوز اولیه: فاصله QTc باید 2 تا 3 ساعت پس از دوز اولیه اندازه گیری شود. اگر فاصله QTc به بیش از 15٪ بالاتر از QTc پایه افزایش یابد یا اگر QTc> 500 msec ( > 550 msec در بیماران مبتلا به ناهنجاریهای هدایتی بطن) باشد ، باید مقدار دوففتیلید 50٪ کاهش یابد. اگر دوز شروع 500 میکروگرم دو بار در روز بود ، پس از آن به 250 میکروگرم دو بار در روز کاهش دهید. اگر دوز شروع 250 میکروگرم دو بار در روز بود ، سپس به 125 میکروگرم دو بار در روز کاهش دهید. اگر دوز شروع 125 میلی گرم دو بار در روز بود ، به 125 میکروگرم یک بار در روزکاهش دهید. فاصله QTc باید 2 تا 3 ساعت پس از هر دوز بعدی اندازه گیری شود ( در بیمارستان دوزهای 2 تا 5). اگر در هر زمان بعد از دوز دوم QTc> 500 msec > 550 msec در بیماران مبتلا به ناهنجاریهای هدایتی بطن) ، باید دوفیتیلید قطع شود.

درمان نگهدارنده: در صورت اصلاح دوز اوليه ، مصرف تيتر دوز بر اساس QTc توصيه نمي شود.بررسی عملکرد کلیه و QTc باید هر 3 ماه یا به همان اندازه که از نظر پزشکی ضمانت شده است ، ارزیابی شود. اگر QTc> 500 msec ( > 550 msec در بیماران مبتلا به ناهنجاریهای هدایتی بطنی) ، درمان را قطع کنید. اگر عملکرد کلیه بدتر شود ، دوز را همانطور که در تنظیم دوز در اختلالات کلیوی توضیح داده شده است تنظیم کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (9 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد