میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص مولتی پرن ارایکس

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص مولتی پرن ارایکس
مولتی پرن ارایکس (multi pern Rx) برای افرادی که از کم خونی و مشکلات ناشی از فقر آهن رنج می برند و برای خانمهایی که قصد باردار شدن دارند، مناسب می باشد.

مولتی پرن ارایکس (multi pern Rx) برای افرادی که از کم خونی و مشکلات ناشی از فقر آهن رنج می برند و برای خانمهایی که قصد باردار شدن دارند، مناسب می باشد. در هنگام بارداری به منظور رساندن مواد غذایی به جنین، قلب با توان بیشتری فعالیت می کند و حجم خون بین 30 الی 50 در صد افزایش می یابد و دریافت آهن و فولیک اسید امری ضروری است و میبایست حداقل 2 الی 3 ماه قبل از بارداری، و همچنین در طول بارداری و در دوره پس از زایمان مصرف گردد.

مولتی پرن ارایکس با داشتن بیشترین ترکیبات مؤثر و مورد نیاز در قبل و در حین بارداری و بعد از زایمان می¬تواند تا حدود زیادی نیازهای روزانه فرد را تأمین کند. مولتی پرن آرایکس در جلوگیری از ضایعات سیستم عصبی و افزایش توانمندی نوزادان نقش مؤثری داشته و در ساخت مغز کودک، تشکیل شبکیه‏ چشم، رشد دستگاه عصبی جنین، رشد دستگاه قلبی و تنفسی وی نیز اثرگذار است.

گروه:

تقویت باروری بانوان

ویژگی ها :

آنتی اکسیدان

موارد مصرف :

مولتی ویتامین مینرال برای دوران بارداری

تصویر

موارد مصرف قرص مولتی پرن ارایکس

  • تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی
  • کمک به بهبود رشد مغزی و شناختی جنین
  • کاهش خطرات دوران حاملگی
  • پیشگیری از تولد نوزادان نارس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

روش مصرف :

روزانه 1 قرص صورتی با یک لیوان آب ، با معده خالی و به دلیل جذب آهن یک ساعت قبل از خوردن صبحانه ، مصرف شود.

روزانه یک قرص آبی رنگ با یک لیوان آب ، به دلیل جذب کلسیم ، همراه با عصرانه مصرف شود.

مصرف در نوبت فراموش شده : در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از محصول ، بایستی سریعا مصرف شود.

یک قرص صورتی (صبح) و یک قرص آبی (عصر) بایستی ظرف مدت 24 ساعت مصرف شود. توصیه می شود ، قرص صورتی و آبی به منظور جذب بهینه مواد مغذی با 4 ساعت فاصله از هم مصرف شود.

مزایای مصرف قرص مولتی پرن ارایکس

این محصول که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی است و شامل 30 قرص آبی رنگ و 30 قرص صورتی رنگ می باشد، قادر است ویتامین های مورد نیاز مادر و جنین در دوران بارداری و شیردهی را تامین نماید. قرص های صورتی این محصول حاوی ترکیباتی نظیر ویتامین های A، E، C و ویتامین های گروه B به همراه زینک، منیزیم و آهن می باشد.

ویتامین E موجود در این قرص ویتامینی محلول در چربی است، کمبود آن می تواند سبب بروز استرس اکسیداتیو مانند پره-اکلامپسی و همچنین تولد نوزاد زودرس شود.

ویتامین C نیز با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی، وظایف مهم و حیاتی را در بدن بر عهده دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که کمبود این ویتامین می تواند سبب بروز آنمی، تولد نوزادان با وزن کمتر از 5/2 کیلوگرم، نوزادان نارس و در مواقع بسیار شدیدمی تواند سبب بروز پری اکلامپسی شود.

از دیگر ویتامین های موجود می توان به ویتامین B1 (کمک بهبود علائم بیماری بری بری و درمان نارسائی احتقانی قلب)، ویتامین B2 (تقویت سیستم ایمنی، کمک به رشد وترمیم پوست و مو، ناخن و مفاصل)، ویتامین B3 (کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب)، ویتامین B6 (درمان کم خونی و اختلالات سیستم عصبی)، ویتامین B5 وB7 (تقویت رشد و بدن) اشاره نمود.

ترکیبات موجود در قرص های آبی نیز عبارتند از ویتامین D، کلسیم، ویتامین B12 و فولیک اسید (ویتامین B9).

ویتامین D موجود در قرص مولتی پرن ارایکس باعث پیشگیری از بروز مسمومیت دوران بارداری، کاهش وزن نوزاد و ناراحتی های استخوانی در نوزاد می شود. علاوه بر این سبب تامین سلامت استخوان، تنظیم رشد سلولی و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. همچنین ویتامین D سبب کمک به جذب کلسیم موجود نیز می گردد.

ویتامین B12 (کمک به رشد طبیعی و عملکرد سلول های بدن، حفظ سلامت مغز استخوان و سیستم عصبی و جلوگیری از کم خونی و بیماری های قلبی) اشاره نمود.

فولیک اسید (ویتامین B9) موجود در این محصول چند ماه قبل از بارداری و در طول ماه های اول بارداری خطر تولد نوزاد مبتلا به نواقص مادرزادی مثل نقص لوله عصبی (نخاعی) را به شدت کاهش می دهد. از طرفی فولیک اسید به همراه ویتامین B12 در تجزیه، استفاده و تولید پروتئین های جدید به بدن کمک می کند. این ویتامین در تشکیل گلبول های قرمز خون و سنتز DNA نقش داشته و همچنین در رشد بافت ها و عملکرد سلول ها موثر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (541 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (516 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (24 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (13 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...