میزان و نحوه مصرف آمپول ونوفر

  چهارشنبه، 10 مهر 1398   زمان مطالعه 2 دقیقه
میزان و نحوه مصرف آمپول ونوفر
آمپول ونوفر (Venofer) نوعی داروی تزریقی حاوی آهن بوده که برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه، تجویز می‌شود. تب، سرماخوردگی و علائم آنفولانزا از عوارض این دارو است.

موارد و مقدار مصرف

الف) آنمی كمبود آهن در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن كلیه كه همودیالیز می شوند.
بزرگسالان: mg 100 آهن المنتال به صورت وریدی از راه دیالیز یا به صورت تزریق آهسته ( ml/min 1) یا به صورت انفوزیون ظرف 15 دقیقه در یك جلسه دیالیز تجویز می شود. این میزان یك تا سه بار در هفته تكرار می شود تا به میزان كلی mg 1000 آهن در ده دوز برسد. در صورت نیاز قابل تكرار می باشد.
ب) آنمی كمبود آهن در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن كلیه كه دیالیز صفاتی می شوند.
بزرگسالان: mg 300 آهن به صورت وریدی ظرف 90 دقیقه دو بار با فواصل 14 روزه تزریق می شود و سپس 14 روز بعد یك انفوزیون 5/2 ساعته به میزان mg 400 دریافت می نمایند.
پ) آنمی كمبود آهن در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن كلیه كه دیالیز نمی شوند.
بزرگسالان: mg 200 آهن به صورت وریدی آهسته و رقیق نشده ظرف 5-2 دقیقه تزریق می شود. دورة درمان 5 بار به فواصل 14 روزه می باشد تا دوز نهایی آهن به mg 1000 برسد.

نکاتی که در رابطه با تزریق آمپول ونوفر باید بدانید

  1. در صورتی که سابقه هر نوع حساسیت را نسبت به این دارو دارید و همچنین در صورت داشتن حساسیت به هر ماده دیگری مانند غذاها، مواد نگهدارنده یا رنگ ها حتما به پزشک خود، اطلاع دهید.
  2. چنانچه با دریافت این دارو به واکنش های آلرژیک مثل کهیر، بثورات، خارش، احساس سبکی، مشکل در تنفس، تورم در صورت، لب ها، زبان یا گلو مبتلا شدید؛ سریعا پزشک را آگاه سازید.
  3. دارو را دقیقا مطابق با دستور پزشک مصرف کنید.
  4. در صورت بروز علائم واکنش های حساسیتی مصرف دارو باید قطع و به پزشک مراجعه شود.
  5. این دارو برای کودکان کمتر از ۲ سال استفاده نمی شود.
  6. چنانچه سابقه حساسیت به نوع تزریقی از آهن را داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. در این شرایط داروی ونوفر برای شما مناسب نیست.
  7. در صورت مصرف مکمل های آهن یا داروهای خوراکی مبتنی بر آهن، به پزشک خود بگویید.
  8. اگر سابقه فشار خون بالا یا هپاتیت دارید، قبل از دریافت داروی ونوفر به پزشک خود بگویید.
  9. در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک خود بگویید. ساکارز آهن می تواند به شیر مادر منتقل شود و باعث ایجاد اسهال یا یبوست در کودک شیرخوار شود.
  10. در صورت تزریق ونوفر ممکن است احساس سوزش، درد و تورم در اطراف محل تزریق ایجاد شود.
  11. احتمال بروز سرگیجه با مصرف این دارو وجود دارد. بنابراین برای بلند شدن در حالت نشسته و دراز کش، به آرامی وضعیت خود را تغییر دهید.
  12. برای اندازه گیری سطح سرمی آهن بایستی حداقل ۴۸ ساعت از تزریق ونوفر گذشته باشد.
  13. در صورت وجود سایر بیماری های زمینه ای در سالمندان، مصرف داروی ونوفر باید با احتیاط فراوان صورت گیرد.
  14. مصرف این دارو می تواند آنزیم های کبدی را بالا برده و سبب واکنش های کبدی شود.

  دیدگاه ها
یعقوب
2 سال پیش

سلام دکتر برای دختر 8 ساله ام دو تا ونوفر تجویز کرده که بفاصله یک ماه از هم تزریق بشن. آیا نیاز هست به یک متخصص دیگه هم مراجعه کنیم یا این آمپول برای کودکان هم معمولا استفاده میشه؟
یعقوب
2 سال پیش

سلام دکتر برای دختر 8 ساله ام دو تا ونوفر تجویز کرده که بفاصله یک ماه از هم تزریق بشن. آیا نیاز هست به یک متخصص دیگه هم مراجعه کنیم یا این آمپول برای کودکان هم معمولا استفاده میشه؟
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام وقت بخیر دکتر دوتا برام تجویز کرده یکماهه در محیط خانه گذاشتم وتزریقش نکردم میخواستم بپرسم این دارو یخچالیه ودر حال حاضرخراب نشده
سعیده
3 سال پیش

فاصله ی زمانی بین دو تزریق چند روز باید باشه
آرش
3 سال پیش

ببخشید این دارو باید حتما با B12تو سرم تزریق بشه .دکتر فقط ونوفر نوشته بعد تزریقاتی گفت نه حتما اونم باید باشه
بازدیدکننده
3 سال پیش

من مشکل هیچی ندارم فقط هموگلوبینم رو 8 بود دکتر 3تا برام نوشته چیکار کنم
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام اره داحل سرم بریز
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام ازداروخانه ها
بی نام
3 سال پیش

سلام دکتر سه تا آمپول ونوفر برام نوشته گفته دوتا رو میزنی تو سرم بهت وصل میکنن یک دونه هم هفته بعد تو نصف سرم باید ریخته بشه تا بهت وصل کنن آیا این دستور مشکلی ندلره
بازدیدکننده
3 سال پیش

نباید با هم آمپول آهن را بزنید خطرناک و مرگبار است - کسی با هم زد می خواست بمیرد- هر دوهفته یکبار آمپول در سرم مخلوط میشه و بزنید
شعله
3 سال پیش

سلام باردارم ودکترم۳تابرام تحویزکرده که هرسه تارو باهم بزنم اماهرجامیرم قبول نمیکنن... میشه راهنمایی کنید
ک .ص
4 سال پیش

من این آمپول استفاده می کنم ولی جدیدند استفاده کردم پاهایم خیلی بی حس شده دلیلش چی هست
میلاد عباسی
4 سال پیش

بله
بازدیدکننده
4 سال پیش

من فقر اهن دارم ولي بيماري كليوي ندارم ميتونم ازاين امپول استفاده كنم؟به چه صورت
بازدیدکننده
4 سال پیش

اطلاعات كاملي بود ممنونم
بازدیدکننده
4 سال پیش

این آمپول رو از کجا میشه تهیه کرد میشه لطفا آدرس دقیق بدین یکی از دوستام لازمش داره
دکترمحسن نصیروند
4 سال پیش

سلام.امپول ونوفر کمبود اهن بدن خصوصا در بیماران کلیوی را تامین می کند،ولی باید با توجه به شرایطی و زیر نظر پزشک مصرف شود
محسن نصیروند
4 سال پیش

سلام.امپول ونوفر برای درمان کمبود اهن بدن مفید است،ولی لازم است طبق نظر پزشک مصرف شود.باتشکر
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (173 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (110 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (75 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (58 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (53 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (49 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در تخت جمشید شیراز، نماد شکوه و عظمت ایران باستان (38 نظر) آماده کردن غذای شبِ "جان" پسر بهرام رادان توسط مامان منظم و با سلیقه‌اش+عکس/ مادر نمونه شمایی مینا خانوم😍 (36 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای حدیث میرامینی، روشنک سریال دلنوازان/ یکی از یکی معروف‌تر و هنرمندتر+عکس (31 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دختر اهوازی طلایی شد / کسب رتبه اول کشوری موی تای انتخابی تیم ملی توسط ستاره بدوی
فال روزانه امروز پنجشنبه 1 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 1 شهریور 1403
فال ابجد روزانه پنجشنبه 1 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 1 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز پنجشنبه 1 شهریور 1403 + فیلم
شگفتی های حیات وحش؛ تولد حیرت انگیز یک گوسفند عجیب الخلقه انسان نما خبرساز شد+عکس
خانه‌داری یک کدبانو؛ 12 ترفند جذاب و کاربردی با نمک که شاخ درمیاری؛ از تمیز کردن تخته چوبی تا تست تازگی تخم مرغ
فوری: همه وزرای پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد گرفتند + فیلم / حالا نوبت دولت است
گنجینۀ 1200 ساله‌ای که دانشجوی 22 ساله کشف کرد
کشف اجساد اعضای ثروتمند قوم «چیمو» با یک کوه طلا و جواهر پس از 800 سال!
هجوم افغانی‌ها به ایران از بالای دیوار مرزی+فیلم / دیوار نباید بلندتر باشه؟
اعدام مرد رمال ‌در یزد به خاطر دست‌درازی به زنان و دختران/ باز کردن گره‌های زندگی برای این زن‌ها گران تمام شد
راز جوانی پوست با این ویتامین ها / با مصرف این ویتامین ها جوانی را به پوست خود بازگردانید
(ویدئو) اعتراف حامد آهنگی و حمید عسکری در برنامه "شب آهنگی" به کلاه گذاشتن سر بچه هاشون / پسر حامد آهنگی چه خط و نشونی میشکه تو خونه حسابشو میرسه🤣
منتخب روز   
خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی