میزان و نحوه مصرف داروی تادالافیل

  دوشنبه، 24 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
میزان و نحوه مصرف داروی تادالافیل
تادالافیل (Tadalafil) با نام‌های تجاری سیالیس (Cialis) و ادسیرکا (Adcirca) دارویی می‌باشد که باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن می‌شود. این دارو برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) و نشانه‌های هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات (پروستات بزرگ شده) استفاده می‌شود.

روابط جنسی یکی از مهم ترین عامل هایی است که می تواند یک زندگی را تحکیم کند و یا به سوی طلاق بکشاند. متاسفانه در دادگاه های خانواده شاهد شمار بالای درخواست های طلاق به دلیل ناتوانی جنسی و داشتن روابط جنسی سرد و بی کیفیت هستیم.

در این میان بسیاری از افراد زمانی که با مشکلات و ناتوانی های جنسی رو به رو می شوند به مصرف داروهای مختلف پناه می برند. در این مطلب قصد داریم به بررسی داروی تادالافیل که برای مشکلات مربوط به نعوظ در روابط جنسی استفاده می شود، بپردازیم.

تادالافیل چیست؟

تادالافیل (با نام انگلیسی: Tadalafil و نام تجاری: سیالیس) از داروهای تجویزی است که مصرف آن در کنار تحریک جنسی در مردان و با شل کردن عضلات رگ ها باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی مردانه شده و به ایجاد و حفظ نعوظ کمک می کند.

اشکال دارویی تادالافیل

برخی اشکال دارویی تادالافیل در ایران عبارتند از:

قرص تاداگرا 10 و 20 میلی گرم
قرص تاداکیم 20 میلی گرم
قرص تادالافیل 10 و 20 میلی گرم
قرص تادارکتیل 10 و 20 میلی گرم
قرص تیافیل 10 و 20 میلی گرم
قرص تاداگرا 10 میلی گرم
قرص تدالافیل 10 و 20 میلی گرم
قرص سیالیس 20 میلی گرم
قرص تیاگریکس 20 میلی گرم
قرص جیالیکسو 10 و 20 میلی گرم
قرص تیاگریکس 10 میلی گرم
قرص پروسیال 5 میلی گرم

موارد مصرف تادالافیل

تادالافیل (با نام تجاری سیالیس) مشابه داروهای ویاگرا و لویترا میباشد و برای درمان اختلالات نعوظ در مردان استفاده میشود. تادالافیل (با نام تجاری Adcirca) همچنین برای درمان فشار خون ریوی بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

سیالیس جریان خون را در آلت تناسلی افزایش میدهد و موجب انجام شدن نعوظ در مردان میشود. توجه داشته باشید که سیالیس نقشی در افزایش میل و تحریک جنسی ندارد. این دارو باید با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود.

تادالافیل از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا برای درمان اختلالات نعوظ در مردان تایید شده است. تادالافیل همچنین برای درمان هایپرپلازی خوش خیم پروستات (وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ میشود) نیز استفاده میشود.

دوز دارو

سیالیس دو دوز دارد. سلامتی، سبک زندگی و دوز سیالیس می تواند بر عملکرد دارو تأثیر بگذارد.

دوز مورد نیاز

معمولا پزشک برای شروع درمان با سیالیس دوز ۱۰ میلی گرمی را پیشنهاد و تجویز می کند. بسته به نحوه واکنش شما به دارو دوز آن کمتر یا بیشتر می شود. برای جلوگیری از خطر نعوظ طولانی مدت و دردناک (پریاپیسم)، افت فشار خون یا سایر عوارض جدی، بیش از یک دوز در روز را مصرف نکنید. طبق دستور پزشک ، ۳۰ دقیقه قبل از فعالیت جنسی ، یک قرص مصرف نمایید.

دوز روزانه

هر روز یک قرص را طبق دستور تجویز، مصرف نمایید. بسیاری از افرادی که از سیالیس استفاده می کنند این دوز را ترجیح می دهند زیرا انعطاف پذیری را برای زمان فعالیت جنسی فراهم می کند.

تصویر

نحوه مصرف تادالافیل

تادالافیل را طبق دستور پزشک به صورت خوراکی، با یا بدون غذا مصرف کنید.

از مصرف بیش از یک نوبت تادالافیل در طول شبانه روز اجتناب کنید.

دوز مصرف این دارو با توجه به شرایط پزشکی، واکنش بدن به درمان و سایر داروهای مصرفی تعیین می شود.

این دارو با توجه به وضعیت سلامتی ممکن است به صورت منظم یا در صورت نیاز مصرف شود. در صورت استفاده منظم و برای بهترین اثربخشی سعی کنید آن را به موقع مصرف کنید.

در صورتی که وضعیت بهبود نیافته یا علائم مشکل مورد نظر تشدید شود به پزشک اطلاع دهید.

تادالافیل بهتر است یا سیلدنافیل؟

در یک بررسی در سال ۲۰۱۷ با انجام ۱۶ پژوهش و قیاس داروی سیلدنافیل (ویاگرا) با تادالافیل مشخص شد که هردوی آن ها برای ED بسیار موثر هستند و عوارض مشابهی دارند. اما بررسی های انجام شده نشان داده شد که تادالافیل توسط مصرف کنندگان نسبت به سیلدنافیل ترجیح داده می شود و اعتماد به نفس را در آن ها افزایش می دهد. تادالافیل طولانی ترین داروی مهار کننده PDE۵ برای اختلالات نعوظ است

دو مزیت مهم سیالیس:

  • انعطاف پذیری دوز
  • و نیمه عمر طولانی آن

نکات نحوه مصرف

  • داروی تادالافیل را می توانید همراه یا بدون غذا مصرف کنید.
  • نوشیدن الکل پس از مصرف تادالافیل ممکن است باعث کاهش فشار خون و کاهش عملکرد جنسی شود.
  • خوردن گریپ فروت یا میوه های مشابه آن هنگام مصرف تادالافیل توصیه نمی شود.
  • همیشه قبل از مصرف هر دارویی برای اختلالات نعوظ با پزشک خود مشورت کنید. برخی از داروهای نعوظ برای مردان با شرایط پزشکی خاص مناسب نیستند.
  • در صورت بروز سرگیجه و حالت تهوع در هنگام فعالیت جنسی یا احساس درد، بی حسی، گزگز در سینه، بازوها، گردن و یا فک خود بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  • سبک زندگی و عوامل روانشناختی خاصی از جمله: سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و استرس می تواند بر روی نعوظ تاثیر بگذارد. از بین بردن این موارد برای مثال تحرک بیشتر، کاهش وزن، کاهش مصرف الکل، قطع سیگار و کاهش استرس می تواند باعث بهبود اختلالات نعوظ شود.
  • مصرف تادالافیل شما را در برابر بیماری های مقاربتی حفاظت نمی کند. پس در هنگام رابطه جنسی از سایر روش های پیشگیری استفاده نمایید.
  • در صورت بروز واکنش آلرژیک، از بین رفتن ناگهانی بینایی یا نعوظ دردناک که بیش از ۴ ساعت به طول بیانجامد، سریعاً به اورژانس مراجعه کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (443 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (271 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (246 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (203 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (174 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (148 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (72 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس