دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

مناطق دیدنی شهر سانتیاگوی شیلی کجاست؟ 

دوشنبه، 12 آبان 1399
شهر سانتیاگو در شیلی توسط اسپانیایی‌ها در سال 1541 بنیانگذاری شد و به عنوان پایتخت کشور شیلی مورد استفاده قرار ‌گرفت.

سانتیاگو

‏‏‏‏ بعنوان پایتخت کشور شیلی، شهر سانتیاگو توسط کوههای آندس و سواحل شیلی احاطه شده است. سانتیاگو شهر سرزنده ایست که ‏در آن علاوه بر رستوران های معروف می توان موزه های متنوعی را نیز یافت. بازدیدکنندگان در قلب این شهر بناهای ‏نئوکلاسیک زیبایی خواهند دید. این شهر هم ریزورت های ساحلی دارد هم ریزورت هایی برای اسکی. ‏ ‏

موزه حافظه و حقوق بشر

خاطرات شیلی در مورد حقوق بشر همیشه زیبا نبوده است. این موزه نیز یادبودی از نقض حقوق بشر در شیلی است که در طول دوران حکومت پینوشه رخ داده است(سال های 1973 تا 1990). میشل باچلت که قربانی شکنجه رژیم پینوشه بوده است ساخت این بنا را در سال 2008 از سر گرفت. این موزه میزبان دستگاه های شکنجه ای است که توسط نیروهای پینوشه مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین می توان نامه افراد به خانواده هایشان را در این بنا پیدا کرد. در ورودی این موزه می توانید آخرین شعر ویکتور خارا را مشاهده کنید. این شاعر اولین قربانی رژیم پینوشه بوده است.

برج گران تره Gran Torre سانتیاگو

برج گران تره سانتیاگو در شهر سانتیاگو واقع شده و به اندازه ای بلند است که از هر جای شهر می توان ان را مشاهده کرد. این ساختمان ۶۴ طبقه ای، بزرگترین آسمان خراش در آمریکای لاتین است. ارتفاع این بنا به ۳۰۰ متر می رسد و شش زیر زمین دارد. این بنا که رسما با عنوان Costanera Center Torre 2 شناخته شده است بخشی از مجتمع مرکزی و بزرگی است که در برگیرنده مرکز خرید در آمریکای جنوبی است. حدود یک چهارم میلیون نفر روزانه از ان بازدید می کنند.

موزه Museo Chileno de Arte Precolombino

این موزه ایتم هایی دارید که قدمت آن به ۱۰۰۰۰ سال قبل بر می گردد. این بنا نه تنها اثار هنری پیش کلمبیایی را در خود دارد بلکه از خود شیلی و سایر قسمت های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی نیز اثار هنری در آن نگهداری می شود. این بنا با مجموعه خصوصی کار خود را آغاز کرد و در نهایت توانست بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری و صنایع دستی را در خود جمع کند. این ایتم ها از مواد متنوعی همچون فلز، منسوجات، سرامیک، استخوان و چرم ساخته شده اند. این موزه که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است، نشان دهنده افتخارات مردم شیلی قبل از ورود اروپایی ها است.

تپه Cerro Santa Lucia

Cerro Santa Lucia تپه ای است که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است و نشان دهنده باقی مانده آتشفشان ۱۵ میلیون سالی می باشد. این تپه در اصل با نام Huelen شناخته شده بود اما در سال ۱۵۴۳ به احترام سانتا لوسیا تغییر نام داد. در طول قرن های متمادی، این تپه میزبان قلعه های مختلف و مخالفانی بوده است که در آن ناحیه حضور داشتند. این تپه در قرن نوزدهم بازسازی شد. امروزه می توان در این تپه پارک، مجسمه، چشمه و قلعه ای را مشاهده کرد.

منطقه Mercado Central

اگرچه Mercado Central غذاهای دیگری را نیز به فروش می رساند اما غذاهای دریایی که در این ناحیه به فروش می رسد بسیار خوشمزه و جذاب است. در این ناحیه می توانید غذاهای دریایی را پیدا کنید که از مواد غذایی سالم و تازه تهیه شده است. اگر به جای خرید مواد به خوردن غذاهای دریایی علاقه مند هستید، رستوران های دیگری در آن یافت می شود. Mercado Central نشانه تاریخی سانتیاگو محسوب می شود که کار خود را از سال 1872 اغاز کرده است. Mercado Central را می توان در نزدیکی پلازا د ارمز (Plaza de Armas) پیدا کرد.

کاخ La Moneda

کاخ “لا موندا” که به آن کاخ سکه هم می گویند، جایی است که در آن؛ دفتر رئیس جمهور شیلی واقع شده است. معماری نئوکلاسیک این سازه، یکی از بهترین نمونه های معماری در شیلی است. این سازه در سال 1828 به عنوان ضرابخانه مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال 1845، یک مکان رسمی دولتی شد. در سال 1973 نیز، دچار تخریب بمباران گشت اما در کمترین زمان، تمام کاخ بازسازی شد تا دوباره به یک مرکز دولتی مهم تبدیل شود.

خانه پابلو نرودا

پابلونرودا شاعر به نام و مشهور شیلی که برنده جایزه نوبل ادبیات شد، چندین خانه داشت که یکی از آن ها La Chascona است. این خانه که نامش از موهای قرمز رنگ و فرفری پابلو نرودا گرفته شده است، شبیه به کشتی است که در میان یک باغ قرار گرفته است. تماشای این خانه، شما را به سفری در باغی رویایی و افسانه ای خواهد برد.

جشنواره ها و رویدادها

  1. روز استقلال (Independent Day) : هر ساله در روز 18 سپتامبر سراسر شیلی و به خصوص سانتیاگو محل برگزاری یکی از بزرگترین جشن های این کشور است. در این روز از کارنوال های خیابانی گرفته تا موسیقی و آتش بازی سراسر شهر را فرا می گیرد. گردشگرانی که در این روز در سانتیاگو به سر می برند شانس دیدن این شهر به گونه ای کاملا متفاوت را دارند.
  2. جشنواره سانتیاگو با هزاران نفر (Santiago a Mil) : این جشنواره که به مدت سه هفته طول می کشد بزرگترین جشنواره شیلی محسوب می شود. در این جشنواره از نمایش آثار فرهنگی و هنری شیلی گرفته تا برگزاری کنسرت های موسیقی بین المللی و اجراهای خیابانی حال و هوای پایتخت شیلی را دگرگون می کنند. این جشنواره که در ماه ژانویه برگزار می شود هرساله هزاران هنرمند و گردشگر بین المللی را به سانتیاگو می کشاند.

بهترین زمان سفر به سانتیاگو

سانتیاگو دارای زمستان هایی نسبتا سرد و تابستان هایی گرم و خشک است. دمای هوا در سردترین روزهای سال در این شهر معمولا به زیر صفر نمی رسد اما دمای روزهای گرم آن تا 35 درجه سانتی گراد نیز می رسد. این باعث شده که ماه های سپتامبر تا نوامبر بهترین فصل برای سفر به این شهر باشند که نه از هوای گرم تابستان در آن خبری است و نه از روزهای سرد زمستان. هرچند که فصل شلوغ این شهر مانند بسیاری از مناطق گردشگری دنیا تابستان است که البته در آن هزینه سفر به این شهر نسبتا بالاست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل سابمیت مقاله