دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

مناطق دیدنی و جاذبه های توریستی کشور مالی 

دوشنبه، 15 دی 1399
یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به مالی با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد اما در ابتدا باید اطلاعات کافی از این کشور داشته باشید که ساعد نیوز در اختیار شما قرار می دهد. پس با ما همراه باشید.

مالی با نام رسمی جمهوری مالی کشوری است در غرب آفریقا. این کشور محصور در خشکی، در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و بخش هایی از آن در این صحرا واقع شده است. پایتخت آن باماکو است که در جنوب باختری کشور قرار گرفته است. مالی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۱۰ درصد از آن ها در پایتخت ساکنند. حدود نیمی از مردم مالی زیر خط فقر زندگی می کنند. طلا، اورانیوم، دامداری و نمک از منابع طبیعی مالی هستند. مالی در قدیم بخشی از یک پادشاهی بزرگ تر به نام پادشاهی مالی بود.

مالی در قرن نوزدهم میلادی تحت سلطه فرانسه درآمد و بخشی از سودان فرانسه شد. در سال 1959 این کشور به همراه سنگال استقلال خود از فرانسه را به دست آورد و در سال 1960 به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته شد.

کشور مالی با موریتانی، الجزایر، نیجر، بورکینافاسو، ساحل عاج، گینه و سنگال همسایه است. کشور مالی با مساحت ۱٬۲۴۰٬۱۹۲ کیلومتر مربع بیست و چهارمین کشور جهان از نظر مساحت است. مالی متشکل است از جلگه های کم ارتفاع، ولی در رشته کوه های آدرار و دو زیفوزا در شمال شرق ارتفاع می یابد. جنوب کشور پوشیده از علفزار استوایی است در شمال صحرای بزرگ که عمدتاً تپه های شنی و ماسه ای است قرار دارد. آب و هوای مالی داغ و عمدتاً خشک است. هر چند جنوب کشور از ژوئن تا اکتبر دارای فصلی مرطوب است. مالی به طور کل دارای آب و هوایی گرم و خشک بین فوریه تا ژوئن، بارانی، مرطوب و معتدل از ژوئن تا نوامبر و سرد و خشک از نوامبر تا فوریه می باشد. رودهای مهم آن نیجر، سنگال، فالمه و بلندترین نقطه آن قله هومبوری توندو با ۱۱۵۵ متر است. تنها منطقهٔ حاصلخیز و بارور مالی جنوب این کشور است که به خاطر وجود دو رود، نیجر و سنگال می باشد.

جمعیت این کشور 12 میلیون و 324 هزار و 29 نفر با میانگین سنی 8/15 سال است. امید به زندگی برای زنان 94/51 و برای مردان 48 سال است. 90 درصد از مردم آن مسلمان، یک درصد مسیحی و بقیه پیرو ادیان محلی هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.

فرهنگ مردم مالی نسبت به سایر کشورهای غرب آفریقا، پویاتر بوده و از انعطاف بیشتری برخوردار است. به طور کلی اعتقادات، موسیقی، تاریخ و آداب و رسوم مالی سبب شده تا این کشور به عنوان مهد دموکراسی فرهنگی آفریقا شناخته شود. همچنین نمود تفکرات مذهبی مردم در موسیقی و فرهنگ جامعه، باعث جذابیت زیادی شده است.

جاذبه های دیدنی مالی

مسجد جامع کبیر جنه

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری که در این کشور واقع شده است، مسجد جامع کبیر جنه نام دارد که به عنوان یکی از مهم ترین مساجد اسلام در آفریقا به شمار می رود. تمام نمای این مسجد با استفاده از خشت خام ساخته شده و به همین دلیل بسیاری از مسجد جامع کبیر جنه به عنوان زیباترین بنای سودانی ساحلی یاد می کنند. شما می توانید با این مسجد زیبا در شهر جنه چاد آشنا شوید. مسجد اولیه در قرن 13 ساخته شده اما تغییرات گسترده ای در بافت آن در سال 1907 بوجود آمد.

موزه ملی مالی

از دیگر جاذبه های مهم این کشور که بازدید از آن را حتما باید در لیست خود قرار دهید، موزه ملی مالی نام دارد. شما می توانید با این موزه بی نظیر در پایتخت این کشور یعنی باماکو آشنا شوید. در این موزه بیش از 1150 اثر تاریخی و هنری وجود دارد که بیشتر آنها در مورد واقع اتفاق افتاده در کشور هستند. علاوه بر این یکی از قسمت های موزه به معرفی لباس ها، فرهنگ ها و آداب محلی این کشور می پردازد که اتفاقا نزد توریست ها از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

مقبره آسکیا

مقبره آسکیا یکی از جاذبه های برتر کشور مالی است که در شهر گائو قرار دارد. اعتقاد بر این است که محمد آسیکای اول، یکی از مهم ترین پادشاهان سلسله سونگهای در این مقبره دفن شده است. این مقبره که در قرن 15 میلادی ساخته شده است، یکی از آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت می رسد. یونسکو از این مقبره به عنوان یک نمونه عالی از بناهای یادبود گلی صحرایی در غرب آفریقا یاد می کند. ارتفاع این مقبره که تا 17 متر می رسد، یکی از مهم ترین ویژگی های بارز آن محسوب می شود.

بیابان تنزروفت

مالی کشور صحرایی است و به همین دلیل در بیشتر قسمت های آن بیابان های مختلفی وجود دارد. بیابان تنزروفت که شرق این کشور قرار دارد، یکی از دور افتاده ترین بخش های صحرایی می باشد و به همین دلیل است که توریست های زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن یک شب در بیابان خود را به آن می رسانند. آمار ها نشان می دهد که در طول سال بیش از 500 هزار نفر از این بیابان زیبا دیدن می کنند و شب را در آن می خوابند.

مسجد دجینه

شما با سفر به مکان های دیدنی کشور مالی و بازدید از این مسجد به دیدن بزرگترین مسجد خشتی جهان می روید که شما را حیرت زده خواهد کرد. این مسجد یکی از عجایب هفت گانه به ثبت رسیده و در جهان اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر به بازدید از آن نروید قطعا یکی از اصلی ترین جاذبه های کشور را از دست داده اید . مسجد دجینه در قرن سیزدهم معماری و ساخته شده است و حدود ۳۵ سال پیش در سازمان جهانی یونسکو به عنوان یکی از حیرت آورترین و شگفت انگیزترین معماری های خشتی جهان به ثبت رسیده است. سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این مسجد فوق العاده بازدید می کنند و به ثبت عکس و خاطرات در آن می پردازند.

وسایل ضروری برای سفر به مالی

موارد بهداشتی و ایمنی خود را بسته بندی کنید.

ممکن است شما نتوانید همه این موارد را خریداری و بسته بندی کنید و برخی ممکن است به شما و برنامه سفرتان ربطی نداشته باشند. با پزشک خود صحبت کنید که کدام موارد برای شما مهمتر است.

این لیست کلی است و ممکن است شامل تمام موارد مورد نیاز شما نباشد. اگر یک مسافر با نیازهای خاص سلامتی هستید ، از جمله مسافرانی که باردار ، به خطر افتاده در سیستم ایمنی هستند یا برای اهداف خاص مانند کارهای کمک های بشردوستانه سفر کرده اید.

به یاد داشته باشید در صورت تاخیر در سفر ، وسایل مورد نیاز برای سلامتی مهم را بسته بندی کنید.

آنتی بیوتیک اسهال

کیت بخیه / سرنگ
برای استفاده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی محلی است و نیاز به نامه ای از پزشک شما .

داروی بیماری ارتفاعی

دارو برای جلوگیری از مالاریا

لوازم پزشکی

عینک
در نظر بگیرید بسته بندی شیشه یدکی در کیف شما مورد آسیب قرار میگیرد

در صورت خراب شدن لنزهای تماسی ،
بسته بندی تماس های اضافی را در نظر بگیرید

سوزن یا سرنگ (به عنوان مثال برای دیابت)
به لوازم مخصوص سربرگ نیاز به نامه پزشک دارد

کیت بخیه
برای استفاده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی محلی است و به پزشک شما نامه ای در مورد لوازم مخصوص سربرگ احتیاج دارد

تجهیزات آزمایش دیابت

انسولین

استنشاقی

انژکتور خودکار Epinephrine (EpiPens)

دستبند هشدار پزشکی یا گردنبند

داروهای بدون نسخه

ضد انعقاد

داروی اسهال
نمونه ها: لوپرامید [ایمودیوم] یا بیسموت سوبلیسیلات [پپتو-بیسمول]

آنتی هیستامین

داروی بیماری حرکتی

قطره سرفه

سرکوب سرفه / مضراب

سرکوب کننده

دارو برای درد و تب
مثال هایی: استامینوفن ، آسپرین یا ایبوپروفن

ملین ملایم است

آرام بخش آرام و یا دیگر کمک های خواب

اسپری بینی شور

فصول مناسب سفر به مالی

اکتبر تا مارس بهترین زمان برای بازدید از مالی است - گرما و باران ها به پایان رسیده و دلپذیر و خنک است ، گرچه کمی گرد و خاکی است که در اثر حرارتی که از صحرا می وزد وجود دارد.

برای تعریف الگوهای اقلیمی ، بهتر است کشور را به سه منطقه جغرافیایی تقسیم کنیم. منطقه شمالی دارای آب و هوای معمولی بیابانی با بارندگی بسیار کمی ، روزهای بسیار گرم و شبهای سرد است ، اوج گرما در تابستان با درجه حرارت اغلب بالاتر از 40ºC. وسط مالی منطقه نیمه بیابانی به نام Sahel است که میزان بارندگی می تواند متفاوت باشد و تابستان به اندازه شمال گرم و زمستان های آن خنک است. در جنوب کشور بیشترین میزان بارندگی بین ژوئن و سپتامبر رخ می دهد. وزش باد هرماتان بین دسامبر و فوریه (زمستان) بیابان را تشکیل می دهد ، رطوبت را کم می کند و همه مالی را با یک لایه عجیب از غبار پوشانده است.
اکنون دو سوم مالی بیابانی یا نیمه بیابانی است و نسبت های رو به رشد آن نگرانی شهروندان است که می ترسند مزارعشان در جنوب ممکن باشد در آینده نزدیک در زیر لایه هایی از ماسه دفن شود.

زمان خوب دیگر برای بازدید در طول جشنواره دوسالانه Bamako of Photography of Africa که به یک رویداد بین المللی تبدیل شده است. در ماه نوامبر ، بازدید کنندگان این فرصت را دارند تا طیف گسترده ای از هنرهای آفریقایی و تأثیر فرانسه در منطقه را ببینند.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در مالی

رود نیجر به معنای چیزهای زیادی برای مردم مالی است. عبور گاو این جشنواره هر ساله در Diafarabé اتفاق می افتد ، زمانی که مردم Fulani جشن می گیرند. بازگشت مردان جوان و گاوهایی که روی آنها گله می برد. زمین های چرا در کنار رودخانه پسران مورد قضاوت قرار می گیرند ، و جوایزی نیز به کودکان داده می شود. دختران در Diafarabé به دلایلی دیگر منتظر جشنواره هستند.. شانس آن ها برای دیدن دوباره دوست پسرهایشان فراهم است. ، گذرگاه می تواند در برخی از زمان ها خطرناک باشد.وقتی حیوانات دوباره به خانه بر می گردند ، به یک فضای باز بزرگ در آنجا رانده می شوند به عبارت دیگر ، حیوانات آن ها به بهترین وجه مورد مراقبت قرار گرفته اند.. اگر حیوانات شما به عنوان بهترین گله مورد قضاوت قرار گیرند ، شما برنده می شوید ، و مسئول جوایزی را به شما می دهد: یک پتو مخصوص ، لباس و بسیاری دیگر هدایا . حرف نهایی و مهم در داوری همیشه با دامپزشک است. کسی که بدترین شرایط نگهداری گله را کسب کرده به او یک بادام زمینی داده می شود ، که کاملاً شرم آور است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن