دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف شربت نئوزینک + تداخل دارویی 

دوشنبه، 26 تیر 1402
شربت نئوزینک، حاوی ترکیب زینک گلوکونات بوده و برای افزایش اشتها و رشد قد کودکان و تقویت سیستم ایمنی نوزادان بسیار مؤثر است. در این مطلب موارد منع مصرف و تداخل دارویی شربت نئوزینک بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

زینک در روند رشد جسمی و ذهنی نوزادان و کودکان نقش اساسی ایفا می‌کند. این عنصر مهم در بیش از 70 واکنش حیاتی در بدن از جمله رونویسی RNA و DNA دخالت دارد و از ابتدای جنینی برای تکمیل رشد مغز، قلب، شش‌ها و سیستم گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمبود زینک در نوزادان مشکلات زیادی را در بر خواهد داشت. اسهال‌های مزمن، کاهش سرعت رشد، ضعف سیستم ایمنی و بیمار شدن مکرر نوزاد، از جمله نشانه‌های بارز کمبود زینک در نوزادان است. نه فقط نوزادان و کودکان، بلکه بزرگسالان هم به زینک کافی نیاز دارند. در واقع باید گفت هر فرد از زمان تولد تا سنین بالا، برای سالم بودن به این عنصر نیاز دارد و باید آن را از رژیم غذایی یا مکمل‌ها به دست آورد. از آنجا که این روزها داشتن یک رژیم سالم و مقید بودن به آن کار سختی است، استفاده از مکمل‌های زینک مانند شربت نئوزینک توصیه می‌شود.

موارد منع مصرف شربت نئوزینک


  • در صورت ایجاد تهوع، اسهال، بثورات پوستی، استفراغ شدید، از دست رفتن آب بدن و بی قراری، مقدار مصرف آن باید کاهش یافته و یا تا کنترل علائم فوق، قطع شود.

تداخل دارویی شربت نئوزینک


  • غذاهای حاوی مقدار زیاد کلسیم (مانند لبنیات)، فسفر، کافئین و فرآورده‌های سبوس دار، روی جذب زینک تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل باید با فاصله از شربت نئوزینک مصرف شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به میز عزای خاص و اعیانی مادر ایمان اشراقی، بازیگر باکلاس و پزشک سریال خط قرمز در کانادا+عکس/ روحش شاد
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
کنایه طعنه‌آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت‌زاده؛ می‌خواهم دندانپزشک شوم!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه