معرفی و بررسی خودروی ام جی ۳۶۰

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی ام جی ۳۶۰
از جمله مهم‌ترین نقاط قوت ام جی ۳۶۰ توربو می‌توان به عملکرد فنی مطلوب، استهلاک کم، کیفیت ساخت مناسب و هندلینگ رضایت‌بخش اشاره کرد. اما مواردی همچون خدمات پس از فروش نسبتا ضعیف، عرضه محدود و فقدان امکاناتی همچون تهویه اتوماتیک و کروز کنترل را می‌توان در برگه نقاط ضعف ام جی ۳۶۰ یادداشت کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کمپانی ام جی یک تولیدکننده خودرو بسیار قدیمی بریتانیایی است که در سال ۱۹۲۳ میلادی بنیان نهاده شد و نام آن از عبارت موریس گاراژ اقتباس شده است.

برند ام جی امروزه تحت مالکیت سایک موتورز چین است ، کارخانه ای که یکی از غول های خودروسازی دنیا به شمار می آید. سایک موتور علاوه بر ام جی مالکیت برند رووی را نیز در دست دارد و با توجه به بازار محصولات خود را عرضه می کند و در ایران این محصولات با نام ام جی عرضه می شوند. دفتر طراحی و مهندسی MG در انگلستان فعال است و خط تولید آن در چین است.

حضور برند ام جی در ایران توسط مدیا موتور آغاز شد و محصولات مختلفی از جمله ام جی 6 که یکی از موفق ترین خودرو های این شرکت است را وارد کرد اما تنها خودروی ام جی که به صورت مونتاژ عرضه می شود ام جی 360 است است که توسط ام جی پارس موتور عرضه می شود. این خودرو در سال 2015 معرفی و در سال 2016 به بازار عرضه شد و در سال 2017 فیس لیفت شد اما مدلی که در ایران عرضه می شود مدل 2016 این خودرو میباشد.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی ۳۶۰

کم رنگ شدن حضور ام جی (که در سال 96 به اوجش رسید) آن هم بعد از شروع موفقیت آمیزش در ایران، هرچند با تعجب بسیاری از مشتریان ایرانی MG همراه بود اما بعدها مشخص شد که این برند، بدنبال تولید محصولاتش در ایران است. نخستین محصول مونتاژی ام جی، مدل 360 است که خط تولید آن به شرکت آذویکو رسیده؛ آذویکو با سرمایه گذاری مشترک 40 میلیون دلاری (در فاز اول) ایویکو و کمپانی SAIC چین، تاسیس شده و نخستین همکار ام جی در ایران است. ام جی 360 را می توان جانشین ام جی 350 دانست که البته ابعادش، اندکی بزرگتر است. تولید 360 با جعبه دنده دستی و اتوماتیک از اواخر زمستان 95 آغاز شد و در تابستان 96 به تعداد محدودی بازار آمد. اواخر زمستان 96 نیز تولید نسخه توربوشارژ 360 آغاز شد که جعبه دنده بهتری نسبت به نسخه تنفس طبیعی 360 دارد. طراحی نسخه توربو هیچ تفاوتی با نسخه های معمولی 360 نداشته و حتی کابینش دست نخورده و تنها دکمه ESP به آن اضافه شده است.

طراحی ظاهری اسپرت ام جی ۳۶۰

MG 360 در سال ۲۰۱۵ طراحی شده و با در نظر گرفتن نوع خطوط و جزئیات به کار رفته در شمایل بدنه این خودرو می توان متوجه شد که با یک محصول نسبتا اقتصادی نه چندان گران قیمت طرف هستیم. البته وقتی این خودرو را با رقبای هم قیمت نظیر پارس تندر و یا تندرپلاس اتوماتیک و ساندرو استپ وی مقایسه می کنید، نسبت به برتری ظاهر ام جی ۳۶۰ در مقایسه با حریفان یادشده شک و تردید به خود راه نخواهید داد.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی ۳۶۰

این خودرو سعی کرده تا تلفیقی منطقی و مناسب از خطوط منحنی به علاوه زوایای تندوتیز در المان های ظاهری خود به کا ر گیرد تا بدین ترتیب قشرهای گوناگونی از مشتریان، از جوانان تا مسن ترها و خانواده ها را نسبت به ظاهر خود راضی نگاه دارد.

چراغ های کشیده جلو با فرمی نه چندان مدرن اما مصمم و نسبتا زیبا دو طرف جلوپنجره را تصرف کرده و در کنار فرم سراسری دریچه هواکش سپر و جایگاه مه شکن ها، چهره ای مصمم و تقریبا قاطع را از این سدان جمع وجور در مقابل چشمان بیننده به نمایش گذاشته است. فرم نمای بغل به گونه ای طراحی شده که اثری از سستی یا تنبلی را به ذهن بیننده انتقال ندهد و در عوض سعی دارد مفاهیمی همچون چابکی، تحرک و هیجان نسبی را به تماشاچی القا کند. مهم ترین المان ظاهری نمای عقب نیز چراغ های دوتکه کشیده با طراحی قابل قبول و متناسب هستند که به تنهایی جور فقدان سایر المان های تزئیناتی در این قسمت را کشیده اند و نمایی نسبتا جذاب، مهیج و در عین حال بی آلایش را برای قسمت عقب ام جی ۳۶۰ رقم زده اند.

کابینی زیبا در حد یک سدان اقتصادی امروزی

طراحی فضای داخلی ام جی ۳۶۰ نه آن چنان لاکچری به نظر می رسد که شما را در بهت و حیرت فرو برد و نه به حدی ساده است که ذوق شما را کور کند. داشبورد به صورتی ساده و البته منظم و امروزی ترسیم شده و نمایی قابل قبول را در معرض قرار داده است. غربیلک فرمان ظاهرا خوش دست به نظر می رسد و به همراه پنل کیلومتر شمار آنالوگ تلفیقی از سنت و مدرنیسم را مقابل راننده پدید می آورد.

پلاستیک خشک متریال اصلی به کار گرفته شده در ساخت داشبورد و رودری هاست که البته از نظر مرغوبیت می تواند در این رنج قیمت شما را راضی نگه دارد. در مورد صندلی ها نیز از لحاظ رعایت اصول ارگونومی و دربرگیرندگی بدن سرنشین می توان نمره قبولی به آنها داد. فاصله بین محور چرخ های ام جی ۳۶۰ معادل ۲۶۶۰ میلی متر است و سبب شده تا فضای ردیف عقب این خودرو محدودیتی برای افراد حاضر در ردیف دوم صندلی ها ایجاد نکند. صندوق عقب نیز با ۴۸۲ لیتر گنجایش حرف وحدیثی پشت سرخود باقی نمی گذارد و به خوبی می تواند پاسخگوی نیازهای متعارف و مسافرتی خانواده های ایرانی باشد.

ام جی ۳۶۰ خودرویی با آپشن های ناکافی

اگر به دنبال خرید یک اتومبیل فول آپشن با تجهیزات و امکانات متنوع هستید احتمالا ام جی ۳۶۰ نمی تواند رضایت کامل شما را در این زمینه به دست آورد. این خودرو فاقد مواردی همچون کروز کنترل، صندلی های جلو با تنظیم برقی و سامانه های کنترل کشش و پایداری است؛ بنابراین از این جهت نمی توان امتیاز بالایی به آن اعطا کرد. بنابراین ام جی ۳۶۰ به راحتی میدان را در بحث آپشن و امکانات به حریفان دیگر همچون جک جی ۵ اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک و آریزو ۵ توربو واگذار می کند. جهت اطلاع شما شاخص ترین آپشن های رفاهی ایمنی ام جی ۳۶۰ توربو در موارد زیر خلاصه می شود: روکش صندلی های چرمی، ایزوفیکس صندلی، خروجی برق ۱۲ ولت، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات ۶ و ۴ حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، تهویه مطبوع غیرخودکار یا دستی، دو عدد کیسه هوا ویژه راننده و سرنشین جلو، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و هندزفری، اپل کارپلی، بلوتوث، usb فرمان برقی حساس به سرعت با دکمه های کنترل، چراغ مه شکن عقب، دیلایت، سیستم ترمز ضد قفل abs توزیع نیروی ترمز ebd و ترمز کمکی، حسگر فشار باد تایر، حسگر پارک عقب، حالت رانندگی اکو، سیستم کنترل توقف در سربالایی.

مشخصات فنی ام جی ۳۶۰

سدان جمع وجور ام جی ۳۶۰ در قالب دو نسخه معمولی (مجهز به دنده دستی یا اتوماتیک) و همچنین مدل اتوماتیک توربو به پارکینگ منازل مشتریان ایرانی راه پیدا کرده است. این خودروی چینی بریتانیایی که در کشور سازنده با نامroewe 360 نیز شناخته می شود، در مدل تنفس طبیعی از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر برخوردار شده است . این میزان نیرو توسط گیربکس پنج سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک روانه محور جلو می شود. شتاب صفر تا صد ام جی ۳۶۰ معمولی در نسخه دستی برابر با ۱۱ ثانیه ارزیابی شده اما این رقم در مدل اتوماتیک تا ۱۳.۹ ثانیه افزایش می یابد که نشان از چالاکی نه چندان مناسب مدل اتوماتیک ساده ام جی ۳۶۰ دارد.

از سوی دیگر ام جی ۳۶۰ توربو نیروی محرکه خود را مدیون وجود یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است. این مدل نه تنها در بخش پیشرانه ارتقا یافته بلکه به گیربکس شش دنده اتوماتیک نیز مجهز شده است که در مجموع شتابی بسیار مناسب (حدود ۹.۷ ثانیه) را برای آن فراهم آورده و خودرویی چالاک را به مالکان تحویل داده است. حداکثر سرعت این نسخه ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و حدود ۶.۹ لیتر سوخت نیاز دارد تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید.

نقاط ضعف و قوت ام جی ۳۶۰

از جمله مهم ترین نقاط قوت ام جی ۳۶۰ توربو می توان به عملکرد فنی مطلوب، استهلاک کم، کیفیت ساخت مناسب و هندلینگ رضایت بخش اشاره کرد. اما مواردی همچون خدمات پس از فروش نسبتا ضعیف، عرضه محدود و فقدان امکاناتی همچون تهویه اتوماتیک و کروز کنترل را می توان در برگه نقاط ضعف ام جی ۳۶۰ یادداشت کرد.

وضعیت فروش ام جی ۳۶۰ در ایران

MG 360 علی رغم بهره مندی از نقاط قوتی همچون استهلاک کم و عملکرد فنی مطلوب به ویژه در نسخه توربوشارژ، در مقایسه با حریفانی همچون جک جی ۵، دنا پلاس توربو اتوماتیک و چری آریزو ۵ توربو به دلیل عرضه محدود از وضعیت فروش پررونق و پرحرارتی برخوردار نیست؛ به ویژه خدمات پس از فروش نسبتا ضعیف تر و عدم گستردگی و سهولت دسترسی به قطعات یدکی نیز در شکوفا نشدن وضعیت بازار این خودرو تاثیر بسزایی داشته است. با این حال می توان توصیه کرد که اگر به دنبال یک سدان نسبتا کم استهلاک با عملکرد فنی و چالاکی مناسب هستید و نیز قصد فروش سریع اتومبیل خود را ندارید، ام جی ۳۶۰ توربو می تواند یکی از گزینه های مناسب و مطلوب برای شما باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتبی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو یزدگردی تک نفره و مجردی مینا مختاری، همسر خوش پوش بهرام رادان+عکس/ خبری از آقای بازیگر و پسر کوچولوشون نیست سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم شرایط سنی تحصیل در استرالیا در 2024 (بررسی مقاطع مختلف) خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند حضور پررنگ سلبریتی‌ها در مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف+ویدیو/ جمعشون جمعه به روایت تصویر! سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو
تیتر امروز   
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری