معرفی بهترین خودروهای سدان خانوادگی

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی بهترین خودروهای سدان خانوادگی
ساینا بیشترین امکانات یک سندان را در اختیار شما قرار می‌دهد. سمند برای جاده و سفرهای برون شهری یک گزینه ایده آل است. پارس شیک‌ترین سندان خانوادگی است که در داخل شهر هم شما را ناامید نمی‌کند.تندر 90 هم برای کسانی که دوام و کیفیت برایشان اهمیت زیادی دارد، ساخته‌شده است و اگر قصد خرید یک سندان اقتصادی را دارید بهتر از تیبا پیدا نمی‌کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سدان(به انگلیسی: Sedan) یا سالون به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار می گویند که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می تواند دو یا چهار در داشته باشد. سدان متداولترین شکل طراحی بدنه خودرو است. در ابتدای مقاله راهنمای خرید خودرو سدان خانوادگی ایرانی باید بدانیم که شرکت های خودروسازی داخلی کشور طیف نسبتاً وسیعی از سدان های خانوادگی را تولید و به بازار عرضه می کنند. در کل می توانیم بگوییم که خودروهای ساخت داخل دارای آپشن های پیشرفته و متعدد قابل اشاره ای نیستند. شاید تنها دلیل خرید و فروش و بازار بزرگ خودروهای داخلی در سطح کشور را بتوان قیمت ارزان آنها نسبت به خودروهای با کیفیت وارداتی دانست.

با این حال، لازم به اشاره است که تعدادی از این خودروها به کشورهای فقیرنشین و بدون امکانات مختلفی صادر شده و در حد خود نیز مورد استقبال قرار گرفته اند. در این مقاله5 اتومبیل سدان خانوادگی را بررسی کنیم. اگر قصد خرید یک خودرو جادار و خانوادگی رامعرفی میکنیم.

ساینا ؛ تیبای ارتقا یافته با امکانات زیاد

سال 93 سایپا اتومبیل ساینا را به عنوان یک ماشین سدان خانوادگی وارد بازار ایران کرد. ساینا را می توان مدل ارتقاء یافته تیبا دانست. مهندسان ایران خودرو قطعاً زمانی که در حال طراحی ساینا بوده اند، به تیبا فکر می کرده اند.

تصویر
ساینا یک ماشین سدان خانوادگی

ساینا علاوه بر جراحی خارجی که انجام داده، تغییراتی را هم در درون کابین تجربه کرده است. این تغییرات باعث شده که داشبورد خودرو کوچک تر شود. همین کوچکی داشبورد فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کرده و دیگر مثل تیبا پای سرنشینان در فشار نیست.

علاوه بر تغییراتی ظاهری، سایپا موتور ارتقاء یافته ای را هم برای این خودرو در نظر گرفته است. البته قدرت فنی و شتاب این خودرو تنها کمی بهتر از تیبا است. همچنین به دلیل کشیدگی بدنه خودرو، ساینا یک صندوق عقب بزرگ دارد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را به یدک می کشد و مثل تمام خودروهای سایپا مصرف پایینی دارد. به ازای هر 100 کیلومتر مربع ساینا 7 لیتر بنزین مصرف می کند.

با توجه به صندوق عقب بزرگ، امکانات رفاهی داخل کابین، ظاهر جذاب و البته مصرف پایین ساینا یک ماشین سندان خانوادگی عالی است که می تواند در سفرها شما را همراهی کند.

سمند؛ هنوز هم اولین و قوی ترین خودرو ملی است

پروژه تولید اتومبیل ملی با صرف هزینه های زیاد بالاخره در دهه 80 به ثمر نشست و سمند ایران خودرو وارد بازار شد. سمند از همان ابتدا به دلیل ظاهر قدرتمند و مردانه اش بسیار موردتوجه قرار گرفت.

تصویر
سمند، یک ماشین سدان خانوادگی

سمند به عنوان یک سدان خانوادگی، قدرت اصلی خود را در جاده ها نشان می دهد. درواقع از همان ابتدا مهندسان طراح، خودرو ملی را برای شرایط سخت و دشوار طراحی کرده اند. استفاده از بدنه مستحکم و وزن بالای سمند باعث می شود، این اتومبیل ایمنی بالایی در بین خودروهای ایرانی داشته باشد.

موتور خودرو ملی ایران، 113 اسب بخار نیرو تولید می کند و شتابی 12 ثانیه ای را برای سمند عضلانی به ارمغان آورده است. جدای از توان مناسب فنی بالا، سمند در بین ایرانی ها به جادار بودن شهرت دارد. حجم فضای صندوق عقب این اتومبیل 350 لیتر است که در بین همتایان ایرانی خود بی رقیب است. اگر به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی هستید که امنیت، رفاه و آسایش را به شما هدیه کند، قطعاً سمند یکی از گزینه های خوب پیش روی شماست.

پژو پارس؛ خوش پوش ترین سندان خانوادگی ایران

زمانی که دیگر دیدن چهره 405 به یک اتفاق عادی در خیابان تبدیل شده بود، ایران خودرو تصمیم به تولید یک پژو جدید کرد. پروژه تولید پارس با کمک مهندسان خارجی صورت گرفت و در سال 87 چرخ این خودرو روی جاده های ایران چرخید.

تصویر
پژو پارس، یک ماشین سدان خانوادگی

به دلیل ظاهر جذاب و شیک، پارس از همان زمان عرضه در قلب خریداران جا باز کرد و با استقبال خوبی در فروش مواجه شد. پارس مدل تغییریافته پژو 405 در خارج و داخل است. این اتومبیل بر روی فیس لیفت پژو 405 طراحی شده است و مهندسان البته سعی کرده اند ظاهری اسپرت تر به آن بدهند.

موتور پارس TU5 است که تغییراتی بر روی آن صورت گرفته و از شتاب مناسبی هم برخوردار است. استفاده از کیسه هوا، ترمزهای ای بی اس، سیستم تهویه اتوماتیک و سنسور دنده عقب به این اتومبیل تجهیزات مناسبی بخشیده است. صندوق عقب این خودرو هم مانند سمند بزرگ و جادار است و در سفرهای خانوادگی شما را با کمبود جا مواجه نمی کند. اگر قصد خرید یک اتومبیل شیک برای سفرهای درون و برون شهری را دارید از پژو پارس ایران خودرو غافل نشوید.

تندر 90؛ سندان با دوام و خوش کیفیت

اگر هنوز هم در خرید سندان خانوادگی شک دارید، می توانید نگاهی به تندر 90 بیندازید. تندر که در بین مردم با نام ال 90 هم شناخته شده است، توسط پارس خودرو به بازار عرضه می شود.

تصویر
تندر 90، یک ماشین سدان خانوادگی

اگرچه خیلی ها از ظاهر این خودرو دل خوشی ندارند اما مشخصات فنی قوی باعث شد این خودرو در ایران محبوب شود. این خودرو در آزمودن های تصادف هم امتیاز 3 از 5 ستاره را کسب کرده است و برخلاف بسیاری از تولیدات داخل ایمنی مناسبی دارد.

جدای از قدرت موتور مناسب، تندر 90 دوام بالایی هم دارد و به سختی به سرنوشت خودروهای کم کیفیت داخلی دچار می شود. در واقع استفاده از قطعات گران و باکیفیت باعث شده گذر این خودرو کمتر به تعمیرگاه بیفتد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 4 را کسب کرده است و در هر 100 کیلومتر به 8 لیتر بنزین نیاز پیدا می کند. ال 90 به عنوان یک سندان خانوادگی دوام مناسبی دارد و می تواند تا سال ها شریک سفرهای خانوادگی شما باشد.

تیبا؛ ارزان ترین و کم مصرف ترین سندان خانوادگی تولید ایران

سایپا که همیشه به ساخت خودروهای ارزان شهرت داشته ، دست به ساخت تیبا زده است. تیبا یک خودرو داخلی ارزان قیمت است که در گروه سندان های خانوادگی جای می گیرد. این خودرو در سال 87 وارد بازار شد.

جالب است بدانید سایپا قرار بود تیبا را با نام مینیاتور به بازار عرضه کند که بعداً پشیمان شد. این خودرو برای اولین بار بر روی پلتفرم X200 طراحی و ساخته شد، پایه ای از طراحی که بعدها در تولید سایر محصولات سایپا مورداستفاده قرار گرفت. تیبا را می توان پدر ساینا و کوییک دانست.

تصویر
تیبا، یک ماشین سدان خانوادگی

تیبا در مقایسه با سایر سندان های خانوادگی مصرف سوخت کمتری را دارد و تنها 7 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مربع مصرف می کند. این خودرو در مقایسه با سایر سندان امکانات رفاهی کمتری را به سرنشینان خود می دهد که با توجه به قیمت اقتصادی آن قابل توجیه است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (688 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (207 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (156 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان