معرفی بهترین شامپو های موجود در ایران

  شنبه، 05 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی بهترین شامپو های موجود در ایران
چيزي به عنوان بهترين شامپو وجود ندارد. اغلب شامپوها اثر پاک‌کنندگي رضايت‌بخشي دارند و قيمتي که شما براي شامپو پرداخت مي‌کنيد، موضوع سليقه شخصي است و لزومي‌ندارد براي به دست آوردن شامپوي خوب، پول زيادي خرج کنيد. به اين معنا که الزاما شامپوي گران معيار خوب بودن آن نيست.

چيزي به عنوان بهترين شامپو وجود ندارد. اغلب شامپوها اثر پاک کنندگي رضايت بخشي دارند و قيمتي که شما براي شامپو پرداخت مي کنيد، موضوع سليقه شخصي است و لزومي ندارد براي به دست آوردن شامپوي خوب، پول زيادي خرج کنيد. به اين معنا که الزاما شامپوي گران معيار خوب بودن آن نيست.همه شامپوها حاوي ترکيبات سورفاکتانت هستند و عمل نظافت و زدودن چربي و چرک و ساير زوايد روي مو را انجام مي دهند که اين مواد همراه با کف در موقع آبکشي از بين مي رود.

شامپو نیزورال (Nizoral)

این محصول از نظر کاربران یکی از بهترین شامپو های درمان شوره سر است. این شامپو به جلوگیری از پوسته پوسته شدن موی سر کمک می کند و برای تمام انواع مو مناسب است. در ترکیب این شامپو از کتوکونازول 1% استفاده شده است. این ماده مؤثر با متصل شدن به پروتئین طبیعیِ موی سر، شوره و خارش را برطرف می کند.

۷۷% از کاربران آمازون به این شامپو رتبه ۵ ستاره داده اند و جالب اینجاست که بیشتر آنها در دیدگاه هایشان به تأثیر سریع این شامپو اشاره کرده اند. برخی برندهای ضدشوره مانند هد اند شولدرز، داو، دنورکس (Denorex) و بیولاگ (Biolage) نیز برای شوره سر تأیید شده اند، اما اگر قبلا از آنها استفاده کرده اید و نتیجه نگرفته اید، نیزورال را از دست ندهید.

البته این شامپوی ۱۲۵ میلی لیتری در ایران گران است و معمولا باید آن را سفارش داد. با توجه به نظرات مثبتی که درباره آن داده شده نسبت به قیمتی که دارد خوب است. ۳۶,۹۴ دلار حدود ۴۷۷ هزار تومان است و قیمت نهایی آن پس از ارسال به ایران به حدود ۶۲۵ هزار تومان هم می رسد!

پرفروش ترین شامپوهای ضدشوره را ببینید + قیمت

پَنتِن – پروویتامینه و ترمیم کننده

این برند به شدت در میان ایرانی ها محبوب است. کاربران فروشگاه والمارت به آن رتبه چهار و نیم ستاره داده اند و جایگاه خوبی در بین آنها دارد. کاربرانی که موهای خشک و زبری داشته اند اظهار کرده اند که موهایشان نرم تر شده و لطافت خاصی پیدا کرده است. البته برخی از آنها گفته اند که بهتر است همراه آن از کاندیشنر آن هم استفاده شود (این محصول به صورت پک دوتایی شامل شامپو و کاندیشنر است) در غیر این صورت به محض عرق کردن، پوست سر دچار خارش شدیدی می شود. قیمت این شامپو ۴۰۰ میلی لیتری با توجه به کیفیت و حجم آن عالی است.

مشاهده قیمت شامپوی پنتن در دیجی کالا

سان سیلک – برای موهای خشک

محصولات مراقبت از موی سان سیلک یکی از برندهای پرطرفدار در دنیا هستند و تولیدکننده آن گروه یونیلور (Unilever) است. شامپوهای سان سیلک تنوع بسیار زیادی دارند و یکی از آن برندهایی است که تقریبا می توان گفت بیشتر دیدگاه ها درباره آن مثبت بوده است. از بین محصولات سان سیلک، شامپوی مخصوص موهای خشک از همه محبوب تر است و کاربران به تأثیرگذاری بالای آن اشاره کرده اند.

قدرت تمیزکنندگی، نرم کنندگی این شامپو خوب است و نسبت به قیمتش ارزش خریدن را دارد. شامپو سان سیلک مخصص موهای خشک، از روغن آرگان استفاده می کند، بطری آن زردرنگ است و در دو اندازه ۲۰۰ و ۳۵۰ میلی لیتری ساخته می شود. قیمت آن ممکن است در سایت ها و فروشگاه های مختلف متفاوت باشد.

مشاهده قیمت شامپوی سان سیلک در دیجی کالا

نیوآ – ترمیم کننده

یکی از برندهای محبوب شامپو، ترمیم کننده نیوآ است که کاربران ایرانی هم اغلب از آن راضی هستند. این شامپو برای موهای آسیب دیده مناسب است و تا حدودی سلامت آنها را برمی گرداند، ضمن اینکه موها را خشک نمی کند. قیمت شامپو ترمیم کننده نیوآ ۲۵۰ میلی لیتری ممکن است در فروشگاه های مختلف متفاوت باشد. این شامپو ترمیم کننده به تازگی با سبک جدیدی وارد بازار شده است که روی درب آن کلمه NEW نوشته شده است.

اِویدِرم- ضد ریزش

یکی از بهترین برندهای موجود در ایران به عنوان شامپو درمانی اویدرم است. این برند ایرانی است و محصولاتی برای انواع مو دارد که از سوی پزشکان توصیه می شود. بیشترین رضایت کاربران از شامپوی ضدریزش اویدرم بوده است. این شامپو در کاهش ریزش مو واقعا تأثیرگذار است.

چه چیزی برای یک مو سالم است؟

موهای سالم دارای ویژگی های تمیز، نرم، براق، فاقد گره خوردگی، بدون frizz و پر سر و صدا در هنگام تکان دادن سر هستند.برای داشتن این ویژگی ها، شما نه تنها نیاز به سلامتی و رهایی کامل از بیماری دارید،بلکه به مراقبت روزانه از موی سر خود و استفاده از شامپوی خوب نیز احتیاج دارید.برای احساس صاف، مرطوب و خشک، باید اصطکاک بین مو و پوست در محیط مرطوب و خشک به حداقل برسد،و اگر شما احساس خوبی در رابطه با تندرستی و تکان دادن مو در طول راه رفتن و اصطکاک بین الیاف مو ندارید،شامپو ها و برخی از عوامل موثر از طریق مواد مختلف می توانند به بهبود این شرایط، کمک شایانی نمایند.

چه نوع شامپویی خوب است؟

شامپوها عمدتا برای تمیزکردن پوست و سایر آلودگی های محیطی، چربی، عرق، قرنیوسیت های پوستی و سایر لوازم آرایشی حاوی چربی از قبیل محصولات مراقبت از مو، روغن، لوسیون و اسپری استفاده می شوند.
شامپوی خوب باید علاوه بر تمیزکنندگی یک عملکرد ثانویه ای نیز داشته باشدکه به منظور رعایت و زیبایی مو و تمیز کردن پوست تحریک شده در شرایطی مانند درماتیت سبورئیک قرار گیرد.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل به صورت خوراکی، یک داروی گشاد کننده ی عروق (وازودیلاتور) و ضد فشار خون است که عارضه ی جانبی آن، افزایش رشد و تیره شدن موهای نازک سر و بدن است. به همین دلیل فرم موضعی آن برای درمان ریزش مو ساخته می شود.ماینوکسیدیل اثر خود را با تاثیر مستقیم بر چرخه ی رشد مو اعمال می کند. نتیجه ی نهایی عملکرد این ماده، طولانی شدن فاز رشد مو (آناژن) و در نتیجه افزایش ضخامت و پرپشت شدن موهاست.

برخی افراد ممکن است در ابتدای مصرف ماینوکسیدیل ریزش مو را تجربه کنند؛ باید توجه کنید که این مسئله طبیعی است، ماینوکسیدیل موهایی که در فاز رشد هستند را بیشتر در این فاز نگه می دارد و موهایی را که در فاز استراحت یا ریزش هستند سریعتر وارد فاز رشد می کند. به همین دلیل ممکن است فرد ریزش موی زیادی را تجربه کند تا موها مجددا وارد فاز آناژن شوند.

درواقع به همین دلیل است که برای مشاهده ی اثر مثبت ماینوکسیدیل باید حداقل ۴ تا ۶ ماه به طور مداوم از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بیشترین اثر این ماده، ۱۲ ماه پس از شروع مصرف مشاهده می شود.

برخی از شامپوهای ضد ریزش مو نیز حاوی ماینوکسیدیل هستند. باید توجه داشته باشید همانند محلول موضعی ماینوکسیدیل باید حداقل ۴ تا ۶ ماه از شامپو حاوی ماینوکسیدیل به طور مداوم استفاده کنید تا اثر مثبت آن را مشاهده کنید.مصرف ماینوکسیدیل به زنان باردار و در ایام شیردهی توصیه نمی شود. همچنین آن دسته از افرادی که قصد انجام کاشت مو دارند، از ۲ تا ۳ هفته قبل تا ۳ هفته بعد از عمل، نباید از ماینوکسیدیل استفاده کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (520 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (343 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...