معرفی چند ماسک برای داشتن پوستی درخشان

  دوشنبه، 02 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی چند ماسک برای داشتن پوستی درخشان
آناناس میوه استوایی است که به خاطر فواید درمانی و گوارشی قرن ها است که مصرف می شود.به علاوه، تحقیقات اخیر نشان می دهد که آناناس تأثیر بسیار خوبی بر پوست دارد چرا که حاوی آنزیم فعالی به نام بروملین است که عملکرد ضدالتهابی دارد و مانند تنظیم کننده PH بدن عمل می کند

فواید ماسک طبیعی آناناس

آناناس میوه استوایی است که به خاطر فواید درمانی و گوارشی قرن ها است که مصرف می شود.به علاوه، تحقیقات اخیر نشان می دهد که آناناس تأثیر بسیار خوبی بر پوست دارد چرا که حاوی آنزیم فعالی به نام بروملین است که عملکرد ضدالتهابی دارد و مانند تنظیم کننده PH بدن عمل می کند.این ماده نوع طبیعی آلفاهیدروکسی اسید است که معمولاً در محصولات آرایشی ضد چروک استفاده می شود.همچنین آناناس سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند با آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد مقابله کند.مقدار بالای آب این میوه ترشح چربی های پوست را تنظیم می کند و در رفع مشکلات خشکی پوست مانند اگزما مؤثر است.

چند توصیه مهم

بعضی از ترکیبات آناناس موجب حساسیت پوست نسبت به نور می شود و به همین خاطر استفاده از ماسک پیش از حضور در معرض نور خورشید توصیه نمی شود.حتماً شب ماسک را استفاده نمایید و روز بعد کرم ضدآفتاب روی پوست بزنید تا از قرمزی و سوختگی پوست پیشگیری شود.اگر دچار حساسیت یا دیگر بیماری های پوستی هستید، ابتدا کمی از ماسک را روی پوست بزنید و در صورتی که مشکل تشدید نشد، آن را ادامه دهید.خواص ضد چروک و رطوبت رسانی این ماسک باعث شده تا برای حفظ جوانی پوست حساس گردن و سینه نیز مناسب باشد.
در این حالت بهتر است مقدار عسل بیشتر باشد تا تأثیر بهتری دیده شود.به خاطر داشته باشید که تأثیر ماسک های طبیعی کمی طولانی تر از ماسک های صنعتی دیده می شود و باید دوره آن را کامل ادامه داد.
البته می توانید درمان های همیشگی را نیز در این مدت ادامه دهید.اما برای محافظت از پوست صورت به خصوص قسمت های حساس زیر چشم باید همیشه از کرم ضدآفتاب و عینک مناسب برای محافظت در برابر پرتوهای خورشید استفاده کرد.تغذیه متعادل و نوشیدین آب فراوان نیز در این باره بسیار تأثیر دارد.

نکته جالب درباره درمان های طبیعی این است که برای افزایش اثربخشی می توانید مواد دیگری نیز با آن ها مخلوط کنید. عسل، آرد نخود، چای سبز، خیار، پاپایا، شیر نارگیل و روغن زیتون از جمله موادی هستند که می توانید با این ماسک سفید کننده پوست مخلوط کنید. حالا به معرفی چند نمونه طرز تهیه ماسک آناناس می پردازیم:

ماسک آناناس و روغن زیتون با عسل

مواد مغذی موجود در عسل خام و روغن زیتون در ترکیب با هم به تمیز کردن آلودگی ها، افزایش بازسازی سلولی و بهبود رنگ پوست کمک می کنند. قابلیت جذب رطوبت انباشته شده در این مواد به نگهداری رطوبت در پوست کمک می کند. ابتدا صورت تان را با آب و یا ماسک آرد نخود تمیز کنید. پوست کلفت آناناس را بکنید، به قسمت های کوچک برش دهید و با مخلوط کن آن ها را خمیر کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوی عسل و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر به آن اضافه کنید. این مواد را کاملاً مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و بعد آبکشی کنید. در صورت تمایل می توانید در انتها صورت تان را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند گلاب یا روغن جوجوبا ماساژ دهید.

شیر نارگیل و گوشت آناناس برای سفید شدن پوست صورت

ابتدا به مقدار موردنیاز آناناس را در یک کاسه ریخته و خمیر کنید و ۱ فنجان شیر نارگیل به آن اضافه کنید. یک تکه پنبه را به این ماسک آغشته کرده و روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. سپس صورت تان را با آب ولرم شستشو داده و خشک کنید. این کار را تقریباً دوبار در هفته تکرار کنید.

آناناس و آرد نخود

آرد نخود یک درمان خانگی ایده آل برای از بین بردن آلودگی های روی پوست محسوب می شود که باعث حفظ درخشندگی پوست و کاهش لکه های سیاه روی آن می شود. آناناس و آرد نخود هر دو به از بین بردن سلول های مرده، آلودگی ها و گرد و غبار جمع شده روی پوست کمک می کنند. اگر نسبت به از بین بردن این آلودگی ها اقدام نکنید، روی هم انباشته شده و لکه های سیاهی روی نقاط مختلف پوست بوجود می آورند.ابتدا پوست آناناس را بکنید و به تکه های کوچک برش دهید. سپس آن ها را در یک مخلوط کن بریزید تا به صورت یک خمیر یکدست درآیند. حالا ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود را با آن کاملاً مخلوط کنید. این خمیر غلیظ را روی پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود. در آخر آن را با آب یا یک پارچه خیس پاک کنید.

یک برش آناناس برای سفید شدن پوست صورت

اگر حوصله ندارید مواد دیگری را با آناناس مخلوط کنید، برای بهره بردن از خواص آناناس برای پوست می توانید با یک برش از آن صورت تان را بسابید. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه می تواند عارضه های پوستی مانند آکنه را به خوبی درمان نموده و ظاهر لکه های سیاه روی پوست را روشن کنند.برای استفاده از خواص آناناس برای پوست ، ابتدا یک عدد آناناس تازه را پوست بکنید و بشوئید. سپس آن را به تکه های کلفت برش داده و صورت تان را با آن بسابید. اگر پوست حساسی دارید، این کار را با ملایمت انجام دهید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب شستشو دهید.

ماسک ضد آکنه آناناس

این ماسک ضد آکنه از آناناس، چای سبز و عسل تشکیل شده است.آناناس در لایه برداری پوست عالی عمل می کند، چای سبز نیز تاثیر فوق العاده ای در پیشگیری و درمان علائم آکنه و جوش دارد و عسل نیز خاصیت مرطوب کنندگی قوی دارد.ترکیب این سه ماده جادویی بی شک تاثیر خوبی در زیبایی و درخشندگی پوست داشته و به درمان آکنه و جوش کمک می کند.اگر می خواهید از شر جوش و آکنه های بد شکل روی پوست خود خلاص شوید امتحان کردن این ماسک ضرر ندارد:مقداری پالپ آناناس را با 1 قاشق چای خوری چای سبز و 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده خوب هم بزنید.ابتدا صورت و گردن را با آب سرد بشویید، سپس ماسک را روی پوست صورت و گردن مالیده و به مدت 5 دقیقه با نوک انگشت و با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید.

ماسکی طبیعی از آناناس برای تقویت کردن ماهچه های پوست صورت

ابتدا پوست صورت خود را با کمک آب آناناس به خوبی ماساژ دهید برای اینکار می توانید از یک پنبه آغشته شده به آب آناناس استفاده کنید.آب آناناس خاصیت آرام سازی و تقویت کنندگی برای پوست صورت را دارد و از خستگی پوست جلوگیری می کند و باعث شفاف سازی پوست صورت می شود. توجه داشته که آب آناناس باید طبیعی باشد و اگر پوست حساسی دارید بهتر است هرگز از آب آناناس برای صورت خود استفاده نکنید زیرا باعث قرمزی و مرتب شدن پوست می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (92 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (62 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (51 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان چیست؟
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!