معرفی و بررسی خودروی پژو 207 کراس

  دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی پژو 207 کراس
"پژو 207 کراس" با پلاستیک‌های مشکی رنگ اضافه، برپایه همان پژو 207 قدیمی ساخته شده است که هم اکنون با سرمایه گذاری مشترک گروه خودروسازی "پژو/ سیتروئن" و شرکت "دانگ فنگ" در کشور چین باز طراحی شده و تولید می‌شود

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،شرکت خودروسازی پژو در سال 2008 میلادی رسما از نسل جدید پژو هاچ بک سری 200 یعنی پژو 207 پرده برداری کرد و تقریبا همزمان با آن در داخل کشور هم گروه صنعتی ایرانخودرو به تولید این خودرو پرداخت، ولی اخیرا با معرفی رسمی مدل جدید پژو 207 با لقب "کراس" در بازار چین، می توان به این نتیجه رسید که پژو 207 تنها در ایران تداوم تولید و عرضه ندارد و بلکه در کشور چین هم شاهد تداوم تولید و عرضه آن در مدل های مختلف هستیم، با این وجود که نسل جدید پژو 208 چند سالی می شود کار خود را در بازارهای جهانی آغاز کرده است.


گفتنی است که "پژو 207 کراس" با پلاستیک های مشکی رنگ اضافه، برپایه همان پژو 207 قدیمی ساخته شده است که هم اکنون با سرمایه گذاری مشترک گروه خودروسازی "پژو/ سیتروئن" و شرکت "دانگ فنگ" در کشور چین باز طراحی شده و تولید می شود که برای مدل های پایه آن قیمت 74 هزار و 800 یوان و همچنین برای مدل های فول آپشن پژو 207 کراس نیز قیمت 105 هزار و 800 یوان در نظر گرفته شده است.
در واقع این اختلاف قیمت به خاطر آپشن های زیاد و متنوع نیست، بلکه دلیل اصلی آن می تواند بکارگیری دو پیشرانه مختلف درکنار دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک باشد که پیشرانه اول با حجم 1.4 لیتری، قادر به تولید 76 اسب بخار قدرت و حداکثر 120 نیوتن متر گشتاور است، اما گزینه دوم همان پیشرانه نام آشنای 1.6 لیتری TU5 خواهد بود که درست همانند نمونه های داخل کشور، توان خروجی آن معادل 105 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم معادل 142 نیوتن متر عنوان شده است.

تصویر

همان طور که بارها گفته شده، این روزها در سراسر دنیا کراس اوورها از محبوبیت خارق العاده ای برخوردار شده اند و فروش بسیار بالایی دارند تا جایی که حتی سدان ها را به حاشیه رانده اند؛ اما این تب ارتفاع سواری به دنیای هاچ بک ها هم سرایت کرده و موجب خلق دستهٔ جدیدی از خودروها با نام کراس هاچ بک شده است که ازجملهٔ شناخته شده ترین آن ها در بازارهای جهانی می توان به سوبارو XV و ولوو V40 کراس کانتری اشاره کرد. از سوی دیگر، محبوبیت عجیب کراس اوورها و همین طور کراس هاچ بک ها به بازار خودروی کشورمان هم کشیده شده و این بلندقامتان شهری در اینجا هم فروش بالایی را تجربه کرده اند. در بازار خودروی کشورمان در رنج قیمتی زیر صد میلیون تومان عمدتاً کراس اوورهای چینی حضور دارند درحالی که در بازهٔ قیمتی زیر 60 میلیون تومان نوبت به خودنمایی کراس هاچ بک ها می رسد.

تصویر

در ابتدا پارس خودرو رنو ساندرو استپ وی را راهی این بخش کرد که به فروش و محبوبیت خارج از تصوری دست پیدا کرد. به همین دلیل، گروه خودروسازی سایپا در قدم های بعدی، دو کراس هاچ بک دیگر یعنی کوییک و برلیانس کراس را هم به بازار عرضه نمود. از سوی دیگر، ایران خودرو هم با عرضهٔ دانگ فنگ H30 کراس به سایپا پاسخ داده و سعی کرد بخشی از این بازار پرسود را به خود اختصاص دهد. حال اما به تازگی تصاویری از یک کراس هاچ بک جدید ساخت ایران خودرو منتشر شده است. این خودرو پژو 207 کراس است که به نظر می رسد ایران خودرو قصد دارد آن را به عنوان رقیب مستقیم ساندرو استپ وی به بازار عرضه کند. البته این اولین باری نیست که پژو 207 به یک کراس هاچ بک تبدیل می شود چراکه چند سال پیش نسخهٔ کراس این خودرو در چین معرفی و به بازار عرضه می شد. 207 کراس که توسط جوینت ونچر دانگ فنگ-پژو-سیتروئن در چین به تولید می رسد، برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2012 رونمایی شده و با قیمتی بین 74,800 یوآن (معادل 11,900 دلار) تا 105,800 یوآن (معادل 16,800 دلار) در بازار چین عرضه شد.

البته همان طور که احتمالاً اطلاع دارید، این خودرو در اصل نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ پژو 206 است که توسط شعبهٔ برزیلی پژو ساخته شده و در برخی بازارها مثل ایران، چین و برزیل با نام 207 عرضه گردید. از سوی دیگر، در برزیل نیز مقطعی نسخهٔ کراسی از پژو 207 تولید و عرضه می شد. این خودرو اما برخلاف 207 کراس چینی ها، بر اساس نسخهٔ استیشن 207 ساخته شده بود و 207 اسکپید (Escapade) نام داشت. به خاطر شکل گیری بر اساس 207 استیشن، اسکپید ظاهر بسیار معقول تری داشته و استایل آن بیشتر به یک کراس اوور نزدیک شده بود. ایران خودرو اما برای ساخت 207 کراس، راه آسان تر را انتخاب کرده و بجای تولید مدل اسکپید که نیاز به قالب های تولید جدید دارد، نسخهٔ کراس را بر اساس همان مدل هاچ بک 207 ساخته است. درهرحال به زودی طی مطلبی مجزا به طور کامل به 207 اسکپید خواهیم پرداخت.

تصویر

حال اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به پژو 207 کراس ساخت ایران خودرو. فعلاً سه تصویر نه چندان واضح از این خودرو منتشر شده که به احتمال زیاد در مرکز تحقیقات ایران خودرو گرفته شده است. سازندهٔ وطنی طبق رویهٔ جهانی که برای ساخت کراس هاچ بک ها وجود دارد، سعی کرده با انجام تغییراتی، نمای 207 را به کراس اوورها نزدیک کند. در نمای جلویی خودرو تنها تغییر قابل توجه سپری متفاوت با پوشش پلاستیکی است درحالی که به نظر می رسد در چراغ های جلو هم تریم دودی کار شده باشد. در نمای جانبی هم ریل های روی سقف و پوشش های پلاستیکی در اطراف گلگیرها و همین طور روی رکاب دیده می شود. علاوه بر این، به سبک اکثر کراس هاچ بک ها، ارتفاع 207 هم افزایش داشته است اما این افزایش ارتفاع به هیچ عنوان نمای جالبی را ایجاد نکرده است. این مشکل خصوصاً در بخش چرخ و گلگیر عقب بیشتر دیده می شود.

تصویر

در نمای عقبی شاهکار جدید ایران خودرو نیز صرفاً سپری جدید به چشم می خورد که روی آن پوششی پلاستیکی به همراه محافظی نقره ای رنگ کار شده است. در این قسمت دو سر اگزوز ذوزنقه شکل هم دیده می شود که قطعاً یکی یا حتی هردوی آن ها نمایشی است. به طورکلی هرچند ایران خودرو با ساخت 207 کراس سعی کرده طبق رویهٔ جهانی حرکت کند اما نتیجهٔ ایجاد تغییراتی غیرحرفه ای روی خودرویی قدیمی اصلاً جالب از کار درنیامده و نمای ناهماهنگ و غیرمتعارفی را ایجاد کرده است. این در حالی است که تولید 207 اسکپید می توانست گزینهٔ بسیار بهتری باشد اما طبق معمول، ایران خودرو قصد دارد با کمترین هزینه به بیشترین سود دست پیدا کند؛ بنابراین به احتمال فراوان همین 207 کراس نیز در خوش بینانه ترین حالت با قیمتی چهار تا پنج میلیون تومان بیشتر از 207 معمولی به فروش خواهد رسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (318 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس