دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

موقع مسواک زدن این اشتباهات را انجام ندهید 

دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399
اکثر ما روزانه دندان های خود را مسواک می کنیم و فکر می کنیم که آن ها تمیز شده اند در صورتیکه اشتباهاتی در هنگام مسواک زدن وجود دارند که ما از روی عادت مرتکب آنها می شویم.

یک لبخند زیبا ؛ این یکی از جذاب ترین ویژگی های شماست اما چه چیزی می تواند دندان ها را از بین ببرد؟ عادات بهداشتی ضعیف دندان . اکثر مردم از دندان های خود به درستی مراقبت نمی کنند. نگه داشتن دندانهایتان به بهترین شکل نیاز به بازدید منظم دندانپزشک دارد با این حال بهداشت دهان و دندان خوب در خانه شروع می شود و برای این هدف مسواک زدن دندان ها راه مناسب برای حفظ لثه ها و دندان های سالم است مهمی که اکثر ما در اجرای آن اشتباهاتی داریم ؛

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

استفاده طولانی مدت از یک مسواک

با استفاده مداوم (دو یا سه بار در روز به مدت هفت روز در هفته) میانگین عمر مفید یک مسواک حدود سه ماه است. پس از ۲۰۰ تا ۲۵۰ بار استفاده، شما نیاز به تعویض مسواک دارید چرا که بعد از این زمان، موی مسواک شکننده می شود و رنگ آن تغییر می کند. موی تغییر یافته و بی خاصیت، عملکرد درستی نخواهد داشت و دهان و دندان ها را به خوبی پاک نمی کند. پس از دو تا سه ماه استفاده روزانه، باکتری ها و ذرات غذایی روی مسواک و درون موهای آن تجمع می کند و باعث بدرنگی آن می شود.

هر ۳ ماه یک مسواک

پس خود را ملزم کنید هر سه ماه یک بار پس از آن که موهای مسواک انعطاف پذیری خود را از دست داد آن را تعویض کنید. در بعضی از انواع مسواک ها، یک ردیف از موهای آن به عنوان نشانگر زمان تعویض وجود دارد که بر اساس تغییرات در نشانگرها، مسواک عوض می شود و اغلب روی جلد آن دستورالعمل صحیح و زمان تعویض درج شده است.

دندان هایتان را به اندازه کافی مسواک نمی کنید

دو دقیقه زمان لازم برای مسواک زدن دندان است ؛ زمان مسواک کردن یک فرد تنها 45 ثانیه است. مسواک زدن کمتر از 2 دقیقه مانع جذب فلوراید موجود در خمیر دندان به دندان میشود و با کوتاه کردن زمان مسواک زدن، دندان ها تمیز نمیشوند. اغلب قسمت هایی از دهان نادیده گرفته میشود ؛ممکن است روی دندان سفید و مرواریدی باشد - اما در مورد دو طرف دندان و یا پشت دندان شرایط چگونه است؟ میتوانید از مسواک برقی استفاده کنید یا گوشی یا تایمر خود را روی 2 دقیقه تنظیم کنید ؛فقط مطمئن شوید تا 2 دقیقه مسواک بزنید.

پس از مسواک زدن دهان خود را با آب بشویید

بله بعد از مسواک زدن دندان خود را با آب بشوید ،شما می توانید خمیر دندان را بیرون بریزید، اما لحظه ای که آب وارد مخلوط می شود - کارایی فلوراید را از بین میبرد.برخی از شما از روی عادت دهان را شستشو میدهید از محلول شستشوی دهان استفاده کنید که حاوی فلوراید به جای آب است ،حداقل نیم ساعت بعد از مسواک زدن آب یا مایعات بنوشید.

استفاده از مسواک سخت و سفت

اگر موی مسواک خیلی سفت باشد به لثه آسیب میزند از مسواک نرم استفاده کنید، هدف از مسواک زدن تمیز کردن باقی مانده غذا از دندان است نه برق انداختن آن. استفاده از مسواک سخت یا متوسط به مینای دندان آسیب می رساند و آن را حساس می کند.

استفاده اشتباه از مسواک

نحوه درست مسواک زدن به شکل دایره ای است، به عقب و جلو حرکت نکنید ؛ حرکت دایره ای مناسب ترین و بهترین حالت تمیز کردن است.

نگهداری مسواک در توالت

از آن جا که اغلب ظرف نگهداری مسواک را در فضای توالت نگهداری می کنید، هنگامی که سیفون را می کشید، محتویات کاسه توالت در تمام جهات اسپری می شود و متعاقب آن بر اثر تهویه ای که در تمام توالت ها وجود دارد، این آلودگی به بیرون حرکت می کند و بر روی هر جسمی که در مسیر باشد از جمله مسواک می نشیند؛ قرار دادن مسواک در جعبه مخصوص نگهداری باعث کاهش این مشکل می شود، ولی بهتر است از مکان دیگری نظیر آشپزخانه یا حمام برای نگهداری مسواک استفاده کنید یا حداقل داخل کابینت نگهداری شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل سابمیت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی