معجزه آسپرین در زیبایی پوست و مو

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معجزه آسپرین در زیبایی پوست و مو
اگر رنگ موی شما مات و بی رنگ و رو به نظر می رسد، قرص  آسپرین راه حل جالبی به شما پیشنهاد می کند. ۸-۶ قرص  آسپرین را در آب حل کرده و برای ۱۰ دقیقه بر روی موهای خود بمالید. پس از چند بار استفاده از محلول فوق شاهد  برق خاصی در موهای خود خواهید بود.آسپرین توانایی ترمیم موهای آسیب دیده را نیز دارد

احیای رنگ مو و ترمیم موهای آسیب دیده

اگر رنگ موی شما مات و بی رنگ و رو به نظر می رسد، قرص آسپرین راه حل جالبی به شما پیشنهاد می کند. ۸-۶ قرص آسپرین را در آب حل کرده و برای ۱۰ دقیقه بر روی موهای خود بمالید. پس از چند بار استفاده از محلول فوق شاهد برق خاصی در موهای خود خواهید بود.آسپرین توانایی ترمیم موهای آسیب دیده را نیز دارد. مقداری از آسپرین را در آب ولرم حل کنید و به شامپوی مورد نظرتان اضافه کنید باعث ترمیم و بازگشت رنگ طبیعی موهایتان می شود.

کاهش التهابات پوستی و درمان آکنه

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و می تواند در عرض چند دقیقه باعث کاهش التهاب نواحی ملتهب همانند جوش های روی پوست شود.قرص آسپرین را پودر کرده و در آب حل کنید و بر روی جوش صورت قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید، پس از شستشو جوش صورت شما کوچک تر شده و التهاب آن کمتر می شود.

تسکین خارش گزیدگی و زخم پوست

محلول معجزه آسای پودر آسپرین و آب برای تسکین سوزش پوست بر اثر گزیدگی یا زخم بسیار موثر می باشد.

درمان شوره سر

آسپرین به دلیل وجود سالیسییلک اسید ویژگی مرطوب کنندگی هم دارد که به تمیز شدن سر و کاهش شوره سر کمک می کند.دو قرص آسپرین را در مقدار یک قاشق شامپوی مورد استفاده تان (شامپوی معمولی) حل کرده و برای چند دقیقه قبل از شستشو بر روی سر قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

ماسک ضدلک آسپرین برای درمان لک های صورت

  • ۵ عدد آسپرین
  • ۲ قاشق عسل
  • ۱ قاشق ماست

آسپرین را پودر کنید و با ماست و عسل کاملا ترکیب کنید تا به شکل خمیر شود.قبل از گذاشتن ماسک صورتتان را با آب سرد بشوید تا آلودگی ها از روی پوستتان پاک شود.دستمالی را با آب داغ خیس کنید سپس روی پوست قرار دهید که باعث می شود جوش ها سرباز کند (مراقب باشید که پوستتان را نسوزانید). می توانید به جای دستمال گرم از بخور گرم استفاده کنید.پوست صورت را خشک کنید و ماسک آسپرین را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و با آب ولرم بشوید پوستتان نسبت به قبل شفاف تر می شود.

ماسک آسپرین برای پوست های چرب

این ماسک برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب می باشد

  • ۲ قطره روغن درخت چای
  • ۸ عدد قرص آسپرین
  • ۴ قاشق غذاخوری آب

قرص های آسپرین را پودر کنید و در ۴ قاشق غذاخوری آب به شکل خمیر درآورید. روغن درخت چای را به آن اضافه کنید. ماسک را بر روی پوست خود مالیده و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند. سپس صورت خود را بشویید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.در صورت تمایل می توانید روغن درخت چای را حذف نمایید و ماسک خود را با آسپرین و آب تهیه کنید.

ترمیم موهای آغشته به کلر:

تماس زیاد مو با آب استخر و دریا موجب می شود مویتان بیشتر آسیب ببیند.6تا 8 آسپرین را در لیوانی از آب حل کنید و این خمیر را 10 -15 دقیقه روی مو بمالید و بعد بشوید.

مواد لازم:

5 عدد آسپرین - 2 قاشق عسل - 1 قاشق ماست.

قبل از گذاشتن ماسک صورت را با آب سرد بشوید و دستمالی را با آب خیس کنیدو داخل ماکروفر به مدت نیم ساعت قرار دهید.سپس روی پوست قرار دهید که باعث می شود جوش ها سرباز کند سپس اطمینان حاصل کنید پوست خشک است و ماسک را روی صورت 30 دقیقه قرار دهید و با آب ولرم بشوید پوستتان نسبت به قبل شفاف تر می شود.

ماسک آسپرین و عسل

فواید زیادی برای پوست های مختلف دارد، سلول های مرده پوست را از بین می برد و به شادابی و جوان سازی پوست کمک می کند، همچنین این ماسک خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد آکنه نیز دارد، تهیه ماسک عسل و آسپرین بسیار ساده است و موجب درخشندگی و طراوت پوست می شود. وقتی شما آسپرین و عسل را با یکدیگر ترکیب می کنید ماسکی حاصل می شود که موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست، درخشش و طراوت بیشتر می شود. درمان شوره سر با آسپرین آسپرین، داروی شناخته شده است که خاصیت ضد تب و ضد التهاب دارد و موجب رقیق شدن خون در بیماران قلبی می شود؛ این دارو در قفسه دارویی اغلب خانه ها یافت، حتی در برخی لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این داروی ضد درد، در رفع خشکی و زبری پوست موثر است، افزون بر این یک داروی موثر در درمان شوره سر نیز شناخته می شود.

فواید عسل برای زیبایی پوست عسل یک ماده طبیعی است که خواص فوق العاده ای برای سلامت بدن دارد، هر زنبور برای تهیه نیم کیلو عسل ۱۰۰ هزار زنبور شهد بیش از ۲ میلیون گل را باید بمکند، عسل حاوی آنزیم های مواد مفید از جمله پتاسیم کلسیم فسفر آهن منیزیم بوده و حاوی ویتامین های b، c و k است. عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای زیبایی پوست است که در ماسک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از ماسک لایه بردار عسل و آسپرین به از بین بردن آلودگی ها، میکروب ها و آلودگی ها از سطح پوست موثر است همچنین خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی به دنبال دارد. فرمول ماسک آسپرین و عسل برای زیبایی پوست ماسک لایه بردار آسپرین و عسل برای انواع پوست مناسب است، اما کسانی که پوست حساس دارند این ماسک را هر ۱۵ روز یک بار استفاده کنند، کسانی که پوست چرب دارند از این ماسک می توانند ۲ بار در هفته استفاده کنند. این ماسک در پوست های مستعد آکنه بسیار موثر است و به از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • ۲ یا ۳ عدد قرص آسپرین
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب معدنی یا آب مقطر
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش آماده سازی و طرز استفاده

ابتدا قرص های آسپرین را خرد کنید و آب را به آن اضافه کنید؛ این مخلوط را خوب ترکیب کنید تا فرمول خمیری تولید شود درصورتی که نیاز بود می توانید آب بیشتری اضافه کنید تا خمیر یک دستی به دست بیاید سپس عسل را به این ترکیب اضافه و آن را خوب مخلوط کنید، قبل از استفاده از ماسک عسل و آسپرین صورت خود را خوب بشویید و لوازم آرایشی را از پوستتان با پاک کننده لوازم آرایش تمیز کنید. سپس ماسک را به همه جای صورت به جز دور چشم بمالید و به صورت دایره ای روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۶ تا ۷ دقیقه روی پوستتان باقی بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

دستورالعمل ماسک آسپرین و عسل

برای انواع پوست برای پوست های حساس یا آکنه های کیستی می توانید به فرمول این ماسک آلوئه ورا اضافه کنید تا این ماسک لایه بردار عسل و آسپرین به کنترل چربی پوست و پاکسازی صورت کمک کند. برای پوست های چرب و مستعد آکنه می توانید یک قاشق آب لیمو به فرمول ماسک اضافه کنید، زیرا آب لیمو حاوی ویتامین C بوده و خواص ضد میکروبی عسل را افزایش می دهد. برای پوست های خشک می توانید یک یا ۲ قاشق ماست به فرمول ماسک لایه بردار آسپرین و عسل اضافه کنید، این فرمول به آبرسانی و درخشندگی پوست های خشک کمک می کند.

خواص آسپرین برای بیماری قلبی

بیماری قلبی هر ساله جان افراد بسیاری را در نقاط مختلف جهان می گیرد و از این رو، یکی از دلایل پیشرو مرگ و میر است. با مصرف آسپرین می توان از حمله قلبی، یکی از جدی ترین عوارض بیماری قلبی پیشگیری کرد.

حملات قلبی می توانند به واسطه لخته های خون که جریان خون به قلب را مسدود می سازند، شکل بگیرند و ویژگی های رقیق کنندگی ضد پلاکت آسپرین می تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی را در افرادی که در معرض خطر قرار دارند، کاهش دهد. افرادی که در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند، اغلب دوز روزانه کم از دارو را دریافت می کنند و افرادی که از حمله قلبی رنج می برند می توانند آسیب ناشی از آن را با مصرف آسپرین به عنوان کمک های اولیه محدود کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (517 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (101 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!