موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی

  شنبه، 29 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی
در صورتی که از مشکل موخوره رنج می‌برید، معرفی روغن‌های طبیعی که در درمان موخوره موثر هستند، انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد. به ما در این مقاله از ساعد نیوز بپیوندید تا به بررسی دقیق و جامع روغن‌های طبیعی و تأثیراتشان بر بهبود وضعیت موهای شما بپردازیم.، با روش‌های استفاده از این روغن‌ها آشنا خواهید شد تا به راحتی موخوره را درمان کنید.

اگر مدام بابت موخوره موهایتان کلافه هستید؛ بهتر است با روغن های طبیعی برای رفع موخوره آشنا شوید!

بهترین روغن‌ها برای از بین بردن موخوره


این روغن‌ها از دو شاخه شدن موها جلوگیری می‌کنند، کوتیکول‌ها را ترمیم، ریشه‌ها را تغذیه و آسیب‌های مربوط به نوک موها را برطرف می‌کنند. این روغن‌ها همچنین ظاهر کلی مو را بهبود می‌بخشند و آن‌ها را سالم جلوه می‌دهند. بهترین روغن‌ها برای موخوره عبارتند از:

1. روغن نارگیل


بدون شک این اولین بار نیست که درباره فواید روغن نارگیل می‌شنوید و آخرین بار هم نخواهد بود. روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای پوست، ناخن و مهم‌تر از همه مو است. روغن نارگیل دارای قابلیت‌های زیادی است که مشکلاتی مانند شوره سر، کم‌پشتی، خشکی و موخوره را درمان می‌کند. البته روغن‌های طبیعی گاهی بسیار سنگین و قوی هستند، بنابراین از مقدار کم آن شروع کنید و در صورت نیاز به آن اضافه کنید. کافی است بعد از این که موهایتان را به خوبی در حمام شستید و بیشتر رطوبت آن را گرفتید، یک چهارم کف دست خود را با روغن نارگیل پر کرده و آن را روی موهای خود بمالید. ماساژ موها را با روغن نارگیل از نوک موها تا بالای ساقه ادامه دهید. سپس موهای خود را در حوله یا دستمال تمیز بپیچید و 30 دقیقه صبر کنید.

2. روغن آرگان


این محصول نه تنها ریشه مو را آبرسانی می‌کند، بلکه می‌تواند نوک موها را هم از هر گونه آسیبی در امان نگه دارد. شما باید ساقه موهایتان را مدام با روغن آرگان ماساژ دهید تا علاوه بر تقویت موها، احتمال موخوره و ریزش در آن به کمترین میزان ممکن برسد. روغن آرگان منبع ویتامین E، امگا 6، اولئیک اسید، اسیدهای چرب مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر ضدالتهاب است. این عناصر در کنار هم می‌توانند بسیاری از مشکلات مو را درمان کنند.

روغن

3. روغن بادام


این روغن برای موهای بلند یک نعمت به حساب می‌آید. اگر روغن بادام را به طور مداوم به موها بمالید، هیچ اثری از موخوره باقی نمی‌ماند. موخوره باعث می‌شود که مراحل رشد مو دچار اختلال شود. در روغن بادام ویتامین‌ها و عناصر آنتی‌اکسیدان زیادی وجود دارد که علاوه بر بهبود سلامت موها، موخوره را هم درمان می‌کند.

4. روغن جوجوبا


این روغن مواد مغذی حیاتی موها را تامین می‌کند. مواد مغذی از قبیل؛ ویتامین C، ویتامین B، ویتامین E و روی در روغن جوجوبا، نیاز روزانه موها را تامین می‌کند. این عناصر هم موها را تقویت می‌کند، هم ریشه موها را آبرسانی می‌کند و هم از موها در برابر شوره محافظت به عمل می‌آورد. ماساژ دادن موها با استفاده از روغن جوجوبا نه تنها خشکی نوک مو را از بین می‌برد، بلکه شما را از شر دو شاخه شدن موها خلاص می‌کند.

روغن چوب صندل


روغن چوب صندل به عنوان یکی از موثرترین روغن‌ها در درمان موخوره، شناخته شده است. این روغن با خواص آرام‌ بخش و ترمیم‌کننده خود، تاثیر چشمگیری در احیای سلامت مو دارد و به سرعت موخوره‌ها را درمان می‌کند. برای استفاده موثر از روغن چوب صندل، توصیه می‌شود که آن را با روغن زیتون ترکیب کنید تا خاصیت نرم‌کنندگی و تغذیه‌کنندگی آن افزایش یابد.
چند قطره از این ترکیب را به دست آورده و به آرامی بر روی موهایتان ماساژ دهید تا کاملا جذب شوند. این ترکیب را می‌توانید برای مدت زمان 30 دقیقه روی موهایتان نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. استفاده منظم از این روغن می‌تواند به ترمیم موخوره و بازگرداندن درخشندگی طبیعی موهایتان کمک کند.

موخره گیری

جمع بندی


استفاده از روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، زیتون، آرگان، و جوجوبا می‌تواند به درمان موثر موخوره کمک کند. این روغن‌ها با تغذیه و تقویت ساقه مو و ریشه، به حفظ رطوبت و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر از جمله شکنندگی و خشکی مو کمک می‌کنند. استفاده منظم از این روغن‌ها نه تنها سلامت موها را بهبود می‌بخشد بلکه درخشندگی و زیبایی طبیعی موها را نیز بازمی‌گرداند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (333 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (106 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (65 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (52 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (41 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (41 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) نگاهی به عکس حاج آقا و حاج خانوم های سینمای ایران/ از نیوشا ضیغمی تا رضا گلزار و امیر جعفری در مکه مکرمه (34 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (33 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (33 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (30 نظر) نگاهی به تدارکات مفصل و رنگارنگ آزاده نامداری برای تولد یک سالگی گندم‌بانو، چشم و چراغ خونه/ طراحی جذاب و فانتزی کیک حرف نداره+عکس (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 29 خرداد 1403 + فیلم
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است