مشخصات کوله استاندارد برای مدرسه چیست؟

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشخصات کوله استاندارد برای مدرسه چیست؟
خرید کیف و کفش مناسب مدرسه، یکی از دغدغه های پیش روی خانواده ها بخصوص مادران در این روزهاست که در این بخش از ساعد نیوز شما مادران عزیز را برای انتخاب کوله مناسب راهنمای خواهیم کرد.

خرید کیف و کفش مناسب مدرسه، یکی از دغدغه های پیش روی خانواده ها بخصوص مادران در این روزهاست.تسمه های کوله پشتی باید طوری تنظیم شود که کوله از ناحیه آخرین مهره کمری که به موازات خط ناف در ناحیه پشتی قرار دارد، پایین تر نیامده و شانه ها را به طرف عقب نگه دارد.تمایل شانه ها به طرف جلو، بر جا ماندن آثار بند کوله ها، ایجاد قرمزی روی پوست افراد و افت کوله به سمت پایین از نشانه های استاندارد نبودن کوله پشتی است. کوله پشتی و محتویات آن باید کمترین وزن را به بدن دانش آموز وارد کند. جنس کوله باید از نوع سبک باشد که خود موجب اضافه وزن نشود.کوله پشتی ها باید دو بند ضخیم داشته باشند. بند نازک کوله پشتی به رگ های عصب و خونی آسیب وارد کرده و احتمال ایجاد دردهای عصبی مزمن و ناراحتی های پوستی را افزایش می دهد؛ چرا که آویزان کردن از یک طرف، باعث کج شدن اندام فرد و آسیب به ستون مهره ها می شود. تسمه های کوله پشتی باید به طور متقارن تنظیم شده باشد. عدم تقارن دو تسمه، موجب بر هم خوردن تعادل بدن می شود. دو بند کوله پشتی باید روی سینه قرار گیرد و بهتر است از کوله پشتی هایی که دارای بندهایی با حداقل عرض پنج سانتی متر است، استفاده شود.خانواده ها نباید دفتر و کتاب اضافی داخل کیف فرزندان خود بگذارند. بهتر است در کیف آنها حداکثر دو دفتر و دو کتاب با تعدادی مناسب قلم و خودکار گذاشته شود. توصیه می شود هنگام بلند کردن کوله پشتی به جای کمر، زانوها خم شوند و کتاب های سنگین تر در مرکز ثقل کیف و نزدیک به پشت فرد قرار گیرند. بهتر است والدین هر شب کیف فرزندان به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی را بررسی کرده و وسایل اضافی که باعث اضافه وزن کوله ها می شوند را خارج کنند. کوله پشتی هایی که بند در ناحیه کمر دارند فشار ناشی از سنگینی کوله ها را کاهش می دهند.

مشخصات کوله استاندارد

– کوله پشتی باید تا حد امکان سبک باشد تا حس بهتری نسبت به حمل آن داشته باشید .

– اندازه کوله پشتی را باید متناسب با سن و قد فرد انتخاب کرد.

– دارای قسمت های مختلف و یکسان برای وسایل باشد؛ طوری که بتوان به صورت متقارن از هر دو سمت راست و چپ آن استفاده کرد تا فشار بیشتری به هیچ سمتی از شانه و کمر وارد نشود و تعادل بدن حفظ شود.

– کوله پشتی استاندارد بهتر است دارای کمربندهای اضافی (کمربند سینه ای و کمربند لگنی) باشد تا هم بتواند جلوی فشار بیش از اندازه را بگیرد و هم این فشار را بر نواحی قویتر بدن پخش کند.

– برای نرم تر بودن و فشار کمتر و درد آور به عضلات پشت بهتر است در قسمت های مختلف آن (پشت و بندها) از اسفنج استفاده شده باشد.

– معمولاً برندهای استاندارد جهت حفظ ایمنی هنگام تردد در حین شب، از نوارهای شبرنگ روی کوله پشتی استفاده می کنند.

– کوله پشتی ای که جیب های داخلی آن زیاد باشد کوله بهتری نسبت به سایر کوله پشتی های دیگر است چرا که وزن داخل کوله پشتی میتواند به شکل یکنواخت تری تقسیم شود. علاوه بر این بندها هم بسیار مهم هستند. به دنبال کوله پشتی ای باشید که بندهای آن پهن باشد، با فرم بدن سازگار باشد و هوا را از خود عبور دهد. داشتن بند اضافه هم یک مزیت محسوب می شود چون می تواند به تقسیم وزن کمک کند. به علاوه مطمئن شوید که بندها و قسمت پشت کوله پشتی، لایه ی محافظ دارند.

– برای حمل نکردن اجباری کوله پشتی خود در صورتی که دچار اضافه بار شده اید و چاره ای دیگر ندارید، می توانید از کوله پشتی های چرخ دار استفاده کنید. استفاده از کوله پشتی های چرخ دار در مدارس رایج تر است و گاهی برای دانش آموزان انتخاب مناسبی محسوب می شود. اما این را هم در نظر بگیرید حتی اگر کوله پشتی شما هم چرخ داشته باشد وقتی که اضافه بار زیادی داشته باشید و آن را خیلی سنگین کرده باشید موقع بالا بردن از پله فشار زیادی به شما وارد می شود.

– دقت داشته باشید در زمان خرید کوله های چرخ دار کوله پشتی ای را انتخاب کنید که ارتفاع آن به گونه ای باشد که برای حمل آن وضعیت نرمال ایستاده بدن کودک حفظ شود و او دچار خمیدگی فقزات نشود.

– بهتر است در کوله های چرخدار چرخ ها اندازه ای بزرگ باشند که کوله نلغزد و واژگون نشود.اینجوری کودک شما هم از زمین خوردن در امان می ماند.

نکات مرتبط با خرید کوله پشتی مناسب

کودکان و بزرگسالانی که هر روز از کوله پشتی استفاده می کنند باید در هنگام تهیه کوله پشتی مناسب برخی فاکتورهای مهم که به شرح زیر می باشند را مورد توجه قرار دهند.

عرض کوله پشتی

عرض کوله پشتی نباید بیشتر از عرض بالا تنه کودک باشد به نحوی که کوله پشتی به طور صحیح روی کمر قرار بگیرد و از شانه ها بیرون نزند. بهتر است به تهیه یک عدد کوله پشتی مناسب بپردازید که عرض آن کمتر از بالا تنه می باشد.

بندهای کوله پشتی

شما باید به انتخاب یک کوله پشتی مناسب بپردازید که بند آن قابلیت تنظیم را دارد و می توانید در هنگام پوشیدن تیشرت یا کت زمستانی از کوله پشتی خود استفاده کنید. نباید بند کوله پشتی بسیار بزرگ باشد که باعث آسیب رساندن به شانه ها شود. برخی از انواع کوله پشتی دارای بند مخصوص کشاله ران هستند که به رفع فشار از شانه ها کمک می کنند. اگرچه بندهای مخصوص کشاله ران در کوله پشتی مخصوص هاکی طراحی شده است برخی از انواع کوله پشتی معمولی نیز دارای چنین قابلیتی می باشند. اگر شما در هنگام استفاده از کوله پشتی دچار درد کمر یا شانه شده اید بهتر است از بندهای مخصوص کشاله ران نیز استفاده نمایید. بند مخصوص قفسه سینه نیز به افزایش پایداری کوله پشتی کمک می کند. در صورتی که کوله پشتی شما در هنگام راه رفتن جابجا می شود بهتر است بندهای مخصوص قفسه سینه را ببندید.

طول بالا تنه

طول کوله پشتی به ویژه در کودکان و زنانی که بالا تنه کوچکی دارند اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا برخی از انواع کوله پشتی مخصوص مردانی هستند که بالا تنه آنها بزرگ است. هنگامی که از کوله پشتی استفاده می کنید بندهای آن را تنظیم نمایید به نحوی که کمی پایین تر از شانه های شما قرار بگیرد. باید قسمت انتهای کوله پشتی در ناحیه کمر قرار بگیرد و از کشاله ران پایین تر نرود. روش دیگری که به منظور بررسی طول کوله پشتی مورد استفاده قرار می گیرد این است که بند مخصوص کشاله ران به آن متصل شده باشد و با امتحان کردن آن متوجه خواهید شد که آیا کوله پشتی با شرایط جسمانی شما مطابقت دارد یا خیر. در صورتی که در ناحیه شانه ها فاصله ایجاد شده باشد باید بدانید که کوله پشتی برای شما خیلی بزرگ است و در صورتی که بندهای کوله پشتی پایین تر از کمر قرار بگیرند متوجه خواهید شد که کوله پشتی مورد نظر با بالاترین شما تناسب ندارد.

کوله پشتی مخصوص کودکان و زنان

کوله پشتی مخصوص زنان یک گزینه عالی برای تعداد زیادی از آن ها محسوب می شود زیرا علاوه بر آنکه ارتفاع کوتاه تری دارند دارای بندهای مخصوص شانه هستند که با ساختار بدن زنان تناسب دارند. کوله پشتی مخصوص کودکان نیز برای کودکان توصیه می شود زیرا بالا تنه مناسبی دارد و بزرگتر از عرض شانه های آنها نیست. زنانی که بالا تنه کوتاهی دارند می توانند از این نوع کوله پشتی به عنوان یک نوع کیف مناسب استفاده کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (126 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (86 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (65 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (56 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه