مراحل آزمون GRE چگونه است؟

  شنبه، 04 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراحل آزمون GRE چگونه است؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون GRE

آزمون جنرال GRE متداول ترین نسخه در ایران و البته جهان است که مورد تقاضای اکثر دانشگاه های آمریکا و کانادا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. تمامی مراکز مورد تأیید ETS برای برگزاری آزمون GRE در ایران نیز هر هفته این آزمون را به صورت منظم و کامپیوتری برگزار می کنند.

این آزمون دارای ۳ قسمت درک واژگان (verbal section)، ریاضیات (quantitative section) و قسمت نوشتاری تحلیلی (analytical writing section) می باشد.

  • سؤالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که در ۳۵ دقیقه باید پاسخ داده شود، نمره این بخش بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می شود.
  • سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که باید در ۳۰ دقیقه پاسخ داده شود. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می شود.
  • قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می شود.

نحوه پخش سوالات در آزمون جی ار ای

شروع آزمون شما با بخش رایتینگ Writing خواهد بود. همانطور که در بالا گفته شد بعد از یک ساعت سوالات بخش های واژگان و بخش ریاضی آزمون برای شرکت کنندگان توزیع می گردد. اما به این نکته توجه داشته باشید که در برگزاری این دو بخش ترتیب ثابتی وجود ندارد، برای مثال ممکن است در بخش اول شما به سوالات ریاضی پاسخ دهید و سپس سوالات واژگان انگلیسی را داشته باشید و یا بالعکس.

همچنین لازم به ذکر است در امتحان جی ار ای دو بخش بدون نمره هم برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که این بخش ها شامل بخش Unscored و بخش Research است.

بخش Unscored شامل سوالاتی در حوزه ی واژگان و یا ریاضی است که در بین سوالات شما قرار دارد و شما از محل سوالات و نوع سوالات اطلاع نخواهید داشت، در این بخش مشاهده شده است که شرکت کنندگان با استفاده از حدسیات سعی در حذف برخی سوالات نموده اند، این کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود و شرکت کننده نمی تواند با توجه به میزان سختی سوال بدون نمره بودن آن سوال را پیش بینی نماید.

بخش Research یکی دیگر از بخش هایی ست که در این آزمون شامل امتیاز و نمره نمی شود، این بخش بر خلاف دیگر بخش ها بدون نمره محل مشخصی دارد و معمولا در انتهای امتحان برای شرکت کنندگان قرار داده می شود و به شرکت کنندگان اعلام می شود که این بخش شامل نمره نیست لازم به ذکر است در هر آزمون جی ار ای شرکت کنندگان تنها با یک بخش بدون نمره روبرو خواهد بود نه هردو بخش.

تصویر

بررسی بخش های امتحان

  • بخش رایتینگ تحلیلی GRE

این بخش مهم از آزمون جی ار ای شامل دو قسمت اصلی ست که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • Issue writing

در این بخش شرکت کننده می بایست به یک سوال پاسخ دهد و برای پاسخگویی به این سوال سی دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. پاسخ این بخش بصورت تایپی وارد می شود و شما باید برای مدیریت زمان خود بر روی مهارت تایپ خود نیز کار کنید. از نظر محتوا، این بخش شباهت زیادی به بخش Task2 امتحان آیلتس دارد.

  • Argument writing

بخش دیگری که در قسمت نگارشی امتحان جی ار ای مورد بررسی قرار می گیرد بخش Argument است. این قسمت از رایتینگ از نظر محتوایی و نوع سوال کاملا با سوالات تافل و آیلتس متفاوت بوده و تمرین جداگانه ای برای کسب حداکثر نمره می طلبد.

در این قسمت پاراگرافی از یک نویسنده به عنوان سوال به شما داده می شود که آن پاراگراف شامل تحلیل ها و شواهدی برای یک مبحث خاص است که منجر به یک نتیجه گیری شده است و شما می بایست از این استدلال ها و شواهدی که نویسنده استفاده کرده است منطقا ایراد گرفته و نظرات و مستدلات خود را در قالب یک متن ارائه دهید.

  • بخش واژگان (Verbal)

یکی دیگر از بخش های مهم و تاثیرگذار در آزمون بین المللی GRE بخش دایره لغات و واژگان است که در سال های اخیر با توجه به تغییر سیاست های برگزارکنندگان این آزمون، دستخوش تغییراتی شده است.

این بخش که وابسته به دایره ی لغات شماست تا آگوست سال ۲۰۱۱ با تمرکزی محسوس بر روی دامنه ی لغات، شرکت کنندگان در آزمون را وادار به حفظ لغات، کلمات مترادف و متضاد می کرد اما از آن تاریخ به بعد این آزمون در سیاستی جدید به کار خود ادامه داد که در آن درک مطلب و مهارت خواندن متن از اهمیت بالاتری برخوردار است.

این آزمون که در ابتدا به اسم Revised GRE شناخته می شد پس از منقضی شدن آخرین مدارک صادره GRE در تاریخ آگوست ۲۰۱۶ به اسم اصلی خود تغییر نام داد.

در این قسمت شرکت کنندگان می بایست به سوالاتی در قالب جای خالی، سوالات مترادف و متضاد و سوالات مربوط به درک مطلب پاسخ دهند.

  • بخش ریاضیات

بخش ریاضی آزمون جی ار ای یکی از مهم ترین و موثرترین قسمت های این امتحان در مسیر کسب نمره ی مورد نظر شرکت کنندگان است.

بر خلاف تصورات متقاضیان شرکت در این آزمون که این ذهنیت را دارند که این بخش شامل سوالات سطح بالای ریاضی است، سوالات این بخش از نظر سطح آموزشی با سوالات دوره ی دبیرستان و پیش دانشگاهی مدارس ایران برابری می کند. ولی نکته ای که این بخش را به یکی از بخش های پیچیده ی این آزمون بدل می کند نیاز به سرعت عمل و از آن مهم تر قدرت تحلیل این سوالات و پاسخ ها است.

در این بخش شرکت کنندگان مجاز به استفاده از ماشین حساب هستند ولی کسب نمره ای که بتواند شما را در رسیدن به هدف تان کمک کند تنها نیازمند به دست آوردن پاسخ ها نیست و در بعضی از موارد شما می بایست پاسخی تحلیلی از آن سوال را ارائه دهید و پیشنهاد می شود برای رسیدن به نمره مورد نظر بیش از پیش بر روی مهارت های ریاضی و محاسباتی و همچنین سرعت عمل در پاسخگویی خود تمرکز نمایید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان