مش در ساختمان چیست؛ و چه کاربردی دارد؟

  چهارشنبه، 06 دی 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
مش در ساختمان چیست؛ و چه کاربردی دارد؟
مش فلزی(مش فولادی) از جمله محصولات پرکاربر در صنعت ساختمان سازی است. مش در ساختمان با هدف تقویت قسمت‌های بتنی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به شما قول می‌دهم با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی درباره توری مشبک فلزی بدست آورید.

مش فلزی(مش فولادی) از جمله محصولات پرکاربر در صنعت ساختمان سازی است. مش در ساختمان با هدف تقویت قسمت‌های بتنی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مش بندی کف ساختمان از جمله رایجترین موارد استفاده از این محصول در ساخت و ساز است که احتمالا بارها اجرای آن را دیده باشید. در این مقاله با هدف آشنایی هرچه بیشتر با توری فلزی مشبک و اهمیت آن در صنعت ساختمان سازی، قصد داریم فقط و فقط به توری مش بپردازیم.
از همین باب، کار را با تعریف مش در ساختمان آغاز می‌کنیم و پس از مرور انواع مش ساختمانی، کاربرد این محصولات را بررسی می‌کنیم. در مجموع به شما قول می‌دهم با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی درباره توری مشبک فلزی بدست آورید. در انتها نیز به موارد مانند قیمت توری مش، خرید و نحوه ثبت سفارش توری مش فولادی با قیمت مناسب و ارزان نسبت به دیگر جاها خواهیم پرداخت.

منظور از مش در ساختمان چیست؟

افرادی که در پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کنند، به خوبی می‌دانند که در همان مراحل اولیه، عملیاتی به نام مش بندی در ساختمان وجود دارد. مش گذاری در ساختمان به معنای ساخت توری فلزی دست ساز توسط کارگران ساختمان است. این کار با هدف مسلح کردن بتن و افزایش استحکام سازه صورت می‌گیرد.

البته بسیاری از اوقات با هدف تسریع در انجام پروژه از مش جوشی آماده استفاده می‌شود. در این صورت تنها باید توری روی محل مدنظر قرار بگیرد. به عبارتی در این روش دیگر نیاز به جوشکاری میلگردها نبوده و توری به صورت آماده در محل بارگذاری می‌شود.

مشخصات مش در ساختمان سازی

به طور کلی مش ساختمانی با مشخصات نسبتا متفاوت در بازار به فروش می‌رسد. همانطور که مشخص است، مش فولادی از نظر جنس، نوع میلگرد، قطر میلگرد و ابعاد چشمه می‌تواند با با محصولات مشابه متفاوت باشد.
مشخصات کلی توری فلزی مشبک در جدول زیر شرح داده شده است:

مشخصات مش فولادی در صنعت ساختمان

جنس میلگرد

مفتول آهن سیاه ، گالوانیزه ، استیل

نوع میلگرد

ساده ، آجدار

قطر میلگرد

6mm ، 8mm ، 10mm ، 12mm

ابعاد چشمه

1010 ، 1515 ، 2020 ، 2525 ، 30*30

در ادامه هر یک از مشخصات مش ساختمانی را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جنس میلگرد مش در ساختمان

در صنعت ساختمان سازی از انواع مش ساختمانی با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود. در واقع جنس میلگرد به کار رفته در شبکه مش می‌تواند مفتول آهن، گالوانیزه و یا استیل باشد. اما باید قبول کرد میلگردهای گالوانیزه طرفداران بیشتری دارند.

نوع میلگرد توری مش ساختمانی

میلگردهایی که برای استحکام بتن در سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند ساده یا آجدار باشند. هر یک از این میلگردها مشخصات و کارایی متفاوتی دارند. جهت مشاهده قیمت میلگرد و خرید میلگرد می‌توانید به لینک https://fouladtofighi.com/rebar/ مراجعه نمایید.

میلگرد

قطر میلگرد مش فولادی ساختمان

اگرچه ضخامت میلگردها بسیار متفاوت است، اما معمولا ضخامت میلگردهای به کار رفته در توری فلزی جوشی بین 6 الی 12 میلی متر قرار دارد. میلگرد 6 ساده و میلگرد 8 آجدار جزو محبوبترین گزینه‌ها برای ساخت شبکه مش ساختمانی هستند.

ابعاد چشمه مش فولادی در صنعت ساختمان

از آنجا که چشمه‌های توری مشبک فلزی به شکل مربع می‌باشند، طول و عرض چشمه‌ها در اکثر محصولات برابر است. ابعاد چشمه در مش فلزی می‌تواند 1010 ، 1515 ، 2020 ، 2525 ، 30*30 باشد. این ابعاد بر حسب سانتی‌متر است.

منظور از مش بندی چیست؟

مش بندی در ساختمان یا همان مش گذاری در ساختمان با هدف افزایش استحکام بتن انجام می‌شود. اما شاید بخواهید بدانید این کار چگونه صورت می‌پذیرد. در این روش میلگردها به صورت دو به دو عمود بر هم روی یکدیگر قرار گرفته و به همدیگر جوش داده می‌شوند. در این صورت شبکه‌ای از میلگردها ایجاد خواهد شد و شباهت زیادی به ورق‌های مشبک(توری فلزی مشبک) دارند.
اما تفاوت آنها با مش آماده این است که در روش مش‌بندی، شبکه میلگرد مورد نظر در محل و به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی با استفاده از میلگرد، خاموت و ... ساخته خواهد شد.

انواع توری مش در ساختمان

مش فولادی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به چند دسته تقسیم می‌شود. با صرف نظر از دسته بندی‌های فرعی، به طور کلی مش در ساختمان سازی به دو دسته تقسیم میگردد. در ادامه انواع مش ساختمانی را معرفی خواهیم کرد:

  • مش فلزی سبک: به توری‌هایی گفته می‌شود که در ساخت آن از میلگردهای سبک نظیر 6 یا 8 میل استفاده شده است.

  • مش فلزی سنگین: به مش هایی که گفته می‌شود که در ساخت آن از میلگردهایی با ضخامت 10 یا 12 میل استفاده شده است.

از آنجایی که مطالب این نوشته(به دلیل محبوبیت) برگرفته از سایت صنایع فولاد توفیقی می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری درمورد مش در ساختمان دارید عبارت "مش فولاد توفیقی" را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت فولاد توفیقی شوید.

کاربرد انواع مش ساختمانی چیست؟

آیا می‌دانید کاربرد توری فلزی مشبک چیست؟ در این قسمت پس از آشنایی با مش گذاری در ساختمان، مشخصات مش‌ها و انواع توری مش، قصد داریم مهمترین کاربردهای این محصولات را معرفی کنیم. در لیست زیر می‌توانید با مهمترین موارد استفاده از انواع شبکه مش آشنا شوید.

شبکه مش

در واقع از شبکه میلگرد مش برای ساخت موارد زیر استفاده می‌شود:

  • فونداسیون بتنی

  • سقف کامپوزیت

  • کف سازی سالن

  • انبار

  • اتوبان و فرودگاه

  • سد بتنی و پل

  • دیوار

  • پارکینگ

  • تونل

  • ...

هدف استفاده مش گذاری در ساختمان چیست؟

نوبت به بررسی هدف استفاده از مش در ساختمان می‌رسد. استفاده از توری فلزی یا همان توری فولادی در ساختمان بسیار رایج است، اما دلیل این موضوع به مزایای آن بازمی‌گردد. از امتیازات مشی جوشی در ساختمان سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزان تر بودن

  • برخورداری از مقاومت و استحکام بالا

  • نصب آسان و سریع

  • حمل و نقل راحت

  • کاهش هزینه های اجرا

بهترین نوع توری مشبک فلزی ساختمانی کدام است؟

همانطور که گفته شد، مش گذاری در ساختمان یک ایده آل جهت افزایش استحکام سازه است. همچنین اجرای مش در سازه نسبت به سایر روش‌ها سریعتر، آسانتر و مقرون به صرفه تر است. با این حال شاید تنوع مش فولادی شما را در انتخاب بهترین گزینه جهت خرید سردرگم نماید.
باید بدانید هیچ نمونه‌ای از مش فلزی نسبت به نمونه دیگری برتر ندارد. شما باید با توجه به نیازتان بهترین توری مش را انتخاب کنید. اگر در خرید مش برای پروژه ساختمان سازی به مشکل خوردید، بهتر است از کارشناسان خبره در این زمینه مشورت بگیرید.

خرید مش ساختمانی با قیمت به صرفه!

اگر به دنبال خرید مش فولادی هستید، احتمالا قیمت مناسب در اولویت شما قرار دارد. برای خرید توری مش ساختمانی با قیمت مناسب باید به یک نکته توجه کنید: از آنجا که قیمت مش جوشی به طور مستقیم به آهن آلات بستگی دارد، شما باید یک فروشگاه تخصصی آهن آلات با قیمت‌های مقرون به صرفه پیدا کنید.
با هدف کاملتر شدن این مقاله ما فروشگاه‌های زیادی را بررسی کردیم که در نهایت پس از استعلام قیمت آهن در فولاد توفیقی متوجه شدیم این سایت قیمت‌های پایینتری دارد. همچنین با مقایسه جامع پی بردیم فولاد توفیقی مش ساختمانی را نسبت به سایر رقبا با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رساند. بنابراین اگر قصد خرید توری فلزی مشبک را دارید، بهتر است حتما نگاهی به قیمت انواع مش ساختمانی در این سایت(fouladtofighi.com) بیندازید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (240 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (137 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (62 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (55 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (52 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت