مشاغل مناسب سبک یادگیری منطقی (ریاضی)

  شنبه، 24 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشاغل مناسب سبک یادگیری منطقی (ریاضی)
سبک یادگیری منطقی یا ریاضی یکی از انواع یادگیری است که در این مطلب درباره اهمیت یادگیری منطقی، یادگیرندگان منطقی، ویژگی‌هایشان و مشاغل مناسب برای آن‌ها صحبت می‌کنیم. هم‌چنین نکاتی برای مطالعه‌ی یادگیرندگان منطقی بیان می‌کنیم که با رعایت این نکات، مطالعه برای آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

به گفته ی «هاوارد گاردنر» (Howard Gardner)، روان شناس رشد، ۷ سبک یادگیری وجود دارد که یادگیری منطقی یکی از آن هاست. سبک یادگیری منطقی یا ریاضی یکی از انواع یادگیری است که در این مطلب درباره اهمیت یادگیری منطقی، یادگیرندگان منطقی، ویژگی هایشان و مشاغل مناسب برای آن ها صحبت می کنیم. هم چنین نکاتی برای مطالعه ی یادگیرندگان منطقی بیان می کنیم که با رعایت این نکات، مطالعه برای آن ها آسان تر می شود.

تعریف یادگیرنده ی منطقی

افراد با سبک یادگیری منطقی از مغز خود برای استدلال منطقی و ریاضی استفاده می کنند. به راحتی الگوها را تشخیص داده و می توانند مفاهیم به ظاهر بی معنا را به راحتی به یکدیگر متصل کنند. فراگیران منطقی اغلب به طبقه بندی و گروه بندی اطلاعات تمایل دارند. این کار به درک بیشتر آنها کمک می کند. این افراد، قادر هستند محاسبات پیچیده انجام دهند و پس از ارائه راه حل برای یک مشکل، رویه هایی را برای استفاده از آن در آینده ایجاد کنند. برای آن ها یک مطالعه آماری جذاب تر از ادبیات و خواندن روزنامه است. به عنوان مثال، کسانی که هنگام مطالعه و استخراج نکات کلیدی از مطالب، تهیه لیست های منظم را ترجیح می دهند، معمولاً یادگیرندگان منطقی هستند. به طورکلی آن ها زمانی می توانند چیزی را یاد بگیرید که تصویر بزرگ تر (big picture) آن را همراه با منطق و استدلال درک کنند. آنها افرادی هستند که می خواهند دلایل کارها را بدانند و از بازی هایی مانند شطرنج و کارهای فکری لذت می برند. فراگیران منطقی می توانند در زمینه هایی مانند تحقیقات علمی، حسابداری، یا برنامه نویسی رایانه شغل خود را دنبال کنند.

مدادها

ویژگی های یادگیرندگان منطقی

  • آن ها به راحتی از حس ششم خود استفاده می کنند؛
  • از زندگی در یک محیط سازمان دهی شده لذت می برند؛
  • بسیار خلاق و از نظر فکری توانا هستند؛
  • در دروس ریاضی و علوم بسیار عالی اند؛
  • آن ها در مسائل کمی و حل معادلات ماهرند؛
  • در حل جدول و پاسخ به معماها کارکرد خوبی دارند؛
  • آن ها در تشخیص الگوها، روابط و ارتباطاتی که بین برخی اشیا وجود دارد بسیار توانمند هستند؛
  • آن ها درباره درست بودن هرچیز بسیار دقیق هستند؛
  • با وجود اینکه یادگیرندگان منطقی به نظر خشک و جدی می آیند، اغلب خوش قلب هستند؛
  • آن ها از قوانین، مقررات و فرایندها به شدت تبعیت می کنند؛
  • اغلب سؤالات منطقی می پرسند؛
  • در کارهای تحقیقاتی بسیار حرفه ای هستند؛
  • آن ها گیمرهای بسیار خوبی هستند، به خصوص در بازی های سخت؛
  • مفاهیم انتزاعی را خیلی خوب متوجه می شوند.

نکات مطالعاتی برای یادگیرندگان منطقی

از یادگیرنده ی منطقی می توان به عنوان یادگیرنده ی ریاضیاتی یاد کرد. زیرا از سروکار داشتن با اعداد لذت می برد. این دسته از افراد به راحتی می توانند معادلات پیچیده و بغرنج ریاضی شامل مثلثات، جبر، معادلات چندمجهولی و امثال آن ها را حل کنند. در ادامه نکات مطالعاتی برای یادگیرندگان منطقی را ارائه کرده ایم:

نکات کلیدی را بنویسید

یادگیرندگان منطقی دوست ندارند مطالب را به صورت طولانی بنویسند. آن ها ترجیح می دهند نکات کلیدی را بنویسند. بنابراین این کار را هنگامی که در حال مطالعه هستند نیز انجام می دهند؛ فقط نکات کلیدی را یادداشت می کنند و بعدا می خوانند. در نتیجه، این کار بهره وری آن ها را بیشتر می کند.

مطلب را استدلالی کنید

اگر معلمان دانش آموزی در این دسته دارند، بايد در هنگام تدریس، بین مطالب ارتباط ایجاد کنند و بیشتر از استدلال کمک بگیرند. اگر معلم بین مطالبی که آموزش می دهد ارتباط برقرار نکند، مطلب برای این دسته از افراد مبهم به نظر می رسد. اگر منطق و استدلال به یادگیری ضمیمه شود، باعث می شود یادآوری اطلاعات در صورت نیاز برای آن ها آسان شود.

فقط انجامش دهید

یادگیرندگان منطقی می توانند زمان زیادی را صرف فکر کردن درمورد چگونگی انجام کاری کنند، تا حدی که ممکن است هرگز خود آن کار را انجام ندهند. از این پدیده می توان با نام «فلج تحلیلی» یاد کرد. بنابراین معلم هایی كه چنين دانش آموزانی دارند بهتر است برای جلوگیری از فلج تحلیلی، آن ها را تشویق کنند تا زودتر کار مورد نظر را انجام دهند. به خصوص كه فلج تحلیلی می تواند دلسردی و همچنین ناامیدی را برای آن ها به دنبال داشته باشد.

علائمی که نشان می دهد يك کودک یادگیرنده منطقی است

اگر کودکی در بازی شطرنج خیلی خوب است، یعنی منطقی فکر می کند. برای انجام این بازی وجود یک ذهن منطقی ضروری است زیرا نیاز به تفکر منطقی دارد؛ همچنین اگر کودکی از حل جدول و پاسخ دادن به معماها لذت می برد، این احتمال بسیار زیاد است که یک یادگیرنده ی منطقی باشد. این ها نشانه های دیگری هستند که به والدين کمک می کند متوجه شوند آیا کودک یا نوجوان شان یک یادگیرنده منطقی است یا نه:

  • اگر رمان ها یا فیلم های پلیسی را بسیار جذاب و جالب می داند؛
  • اگر فرزندتان از انجام برخی از بازی های بسیار دشوار لذت می برد؛
  • اگر علوم رایانه و برنامه نویسی لذت می برد؛
  • اگر با اعداد کلنجار می رود و در محاسبات بسیار سریع است؛
  • اگر هر مشکلی را مسئله ای علمی می بیند یا واقعا علم را دوست دارد؛
  • اگر به دروس یا موضوعات علمی علاقه نشان می دهد.
کودک منطقی

مشاغل مناسب برای یادگیرنده ی منطقی

برنامه نویسی که معمولا برای انواع دیگر یادگیرندگان کار دشواری است، برای آن ها آسان است. با این حال ممکن است یادگیرندگان منطقی گاهی اوقات غیر دوستانه و جدی باشند! در این بخش مشاغل مناسب برای یادگیرنده ی منطقی را معرفی خواهیم کرد.

علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر رشته ای بسیار گسترده است؛ رشته های مختلفی در آن وجود دارد که شامل برنامه نویسی کامپیوتر، کدنویسی به زبان های مختلف، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و غیره می شود. برای موفقیت در این حوزه باید درک خوبی از منطق و تفکر منطقی داشته باشند.

مشاوره ی مدیریت

برای اینکه بتوانند از عهده ی این نقش به خوبی برآیند، باید از نظر منطقی قوی باشند. آن ها باید نظریه های مدیریتی و مشاوره ای را نیز با دقت بررسی کنند. اگر از لحاظ منطقی قوی باشند، می توانند در این کار موفق شوند.

دانشمند داده

دانشمند داده یا دیتا ساینتیست فردی است که وظیفه ی جمع آوری، سازمان دهی و تجزیه وتحلیل داده ها را دارد و به افراد شاغل در صنایع مختلف کمک می کند وظایفشان را به بهترین شکل انجام دهند. این نقش در حال حاضر تقاضای زیادی دارد و نیازمند تفکر تحلیلی و فرایندهای منطقی بسیار زیادی است.

وکیل

اکثر مردم فکر می کنند تفکر منطقی برای دانشجویان هنر است، اما وکلا نیز باید به طور منطقی فکر و عمل کنند. برای پیشرفت در این حرفه، باید یک متفکر منطقی باشید. توانایی ارائه ی پرونده خود در دادگاه کافی نیست، وكلا باید برخی از موقعیت های بحرانی را نیز تجزیه و تحلیل کنند. وکلا همیشه در حال فعالیت، و افراد بسیار باهوشی هستند. هیچ یکنواختی و ملالی برای آن ها وجود ندارد.

بانکداری سرمایه گذاری

مجموعه ی افراد در این حوزه، مسئول سرمایه های هنگفت شرکت ها و سازمان های بزرگ مختلف هستند. آن ها این وجوه را سرمایه گذاری می کنند تا سودهای کلانی برای شرکت های کارفرما به دست آورند. برای اینکه در این حرفه خوب رشد کنند، باید منطقی استدلال کنند.

بانکداری

یادگیرنده ی منطقی، یادگیرنده ای سریع است که از سروکار داشتن با اعداد لذت می برد. در این مطلب در مورد سبک یادگیری منطقی یا ریاضی توضیح دادیم و نکاتی را بیان کردیم که رعایت آن ها باعث می شود مطالعه برای افرادی با این سبک یادگیری اثربخش تر شود. همچنین ویژگی های یادگیرندگان منطقی و مشاغل مناسب برای آن ها را بیان کردیم. امیدواریم مطالعه ی این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (596 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (278 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (270 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (264 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (255 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (205 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (176 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (148 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (122 نظر) شعرخوانی زیبای رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی با تسلط بسیار بالا/ دلنشین و پرمعنا+ویدیو (116 نظر) رهبر معظم انقلاب تغییر چهره دادند؛ رهبری با لباس مبدل اصلا قابل شناسایی نبودند +فیلم (115 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (101 نظر) خلاقیت پسر بچه اصفهانی در تبدیل دوچرخه کلاسیک دهه شصتی به موتور پرشی با یک تکه حلبی حماسه ساز شد +فیلم/ آقا این به مغز مهندسای ایلان ماسک هم نمیومد (97 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده آرش میر احمدی هنرمند جوان پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (89 نظر) پاسخ دندانشکن جهان پهلوان علیرضا حیدری به حرف های سخیف مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری +فیلم/ دوست دارم بچم با بچه های عادی جامعه زندگی کنه (88 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 31 شهریور 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال روزانه امروز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه شنبه 31 شهریور 1403
قاب نوستالژی؛ نگاهی به بازی های بچه های دهه شصتی/ هفت سنگ، لی لی، الک دولک+عکس
ماجرای تلخ و شیرین نوجوان لاغر اندام نوازنده!/ از خرید اولین گیتار در 13 سالگی تا لحظه مرگ این مرد خوش صدا مرتضی پاشایی!+ ویدئو
فراخوان پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع ارشد و دکتری
(ویدیو) خاطره‌ی بانمک و فراموش‌نشدنی رضا عطاران از محمدرضا گلزار سر فیلم " توفیق اجباری"/ 🤔😅
دانشگاه تبریز در جمع 3 دانشگاه برتر وزارت علوم
(ویدئو) حمید معصومی نژاد و قهوه خوردنش در ایتالیا خبر ساز شد!/ آموزش آداب خوردن قهوه به سبک حمید معصومی نژاد در رم!😉
(عکس) ست زیبای مریم مومن و گیتی قاسمی، بازیگر جوکر 2 در اکران فیلم "لختگی"
(ویدیو) سکانس خنده دار جوکر با دبیری سوسن پرور/ فقط نرگس محمدی که میگه یبار دیگه میگی ایَ یَ الحالُ😂
(ویدیو) سوال جواب حامد آهنگی از الیکا عبدالرزاقی/ شوهرش امین زندگانی رو قشنگ نابود کرد😂
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید