مشاوران سرمایه گذاری در بورس چه کسانی هستند

  دوشنبه، 03 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
مشاوران سرمایه گذاری در بورس چه کسانی هستند
ساعد نیوز:  همه ی افراد نمی‌توانند در بازار بورس موفق عمل کنند؛ حالا یا به این دلیل که شرایط و زمان کافی برای یادگیری این بازار را ندارند یا از تجربه کافی برای مدیریت سبد سهامشان برخوردار نیستند. در این شرایط، شرکت‌هایی از سمت سازمان بورس، مجوز فعالیت مشاوره‌ای گرفته‌اند.

همه ی افراد نمی توانند در بازار بورس موفق عمل کنند؛ حالا یا به این دلیل که شرایط و زمان کافی برای یادگیری این بازار را ندارند یا از تجربه کافی برای مدیریت سبد سهامشان برخوردار نیستند. در این شرایط، شرکت هایی از سمت سازمان بورس، مجوز فعالیت مشاوره ای گرفته اند. این افراد می توانند با مراجعه به چنین شرکت هایی از آنها برای خرید و فروش خود در بازار بورس مشاوره سرمایه گذاری بگیرند. این شرکت ها که با نام شرکت های مشاور سرمایه گذاری شناخته می شوند معمولا تحلیلگران و مشاوران متعددی دارند که بر اساس تحلیل و بررسی آنها پیشنهادها و سیگنال های خرید و فروش را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. شرکت های مشاور سرمایه گذاری و حتی شرکت های سبدگردانی اجازه تضمین سود ندارند و مشتری باید با علم به عملکرد آنها به این شرکت ها تکیه کند. البته و خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری یا سبدگردان، مراحل مختلف و ضوابط سختگیرانه ای از سمت سازمان بورس لحاظ شده است که باعث می گردد بیشتر مشاورها و شرکت های سبدگردان، عملکرد نسبتا خوبی داشته باشند.

آیا شرکت های مشاور سرمایه گذاری سیگنال خرید و فروش سهام هم ارائه می کنند؟

بله، برخی از آنها سیگنال خرید و فروش سهام را به اعضای ویژه سایت شان (که باید برای آن هزینه بپردازید) ارائه می دهند. برخی دیگر از شرکت ها تمرکزشان بر تحلیل بنیادی و تکنیکال صنایع و شرکت ها است.

شرکت های مشاور سرمایه گذاری چه خدماتی ارائه می کنند؟

شرکت های مشاور سرمایه گذاری خدمات خود را بر اساس دو رویکرد اصلی تحلیل در بازار بورس شامل تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی به سرمایه گذاران ارائه می کنند. در بخش تحلیل بنیادی ارزش دارایی های شرکت با در نظر گرفتن عناصر تاثیرگذار بر آنها شامل مدیریت شرکت ها، تغییرات شرایط اقتصادی و … محاسبه و ارزیابی می شود. در بخش تحلیل تکنیکال با استفاده از ابزار نمودارها و داده هایی نظیر قیمت سهام و تغییرات آن، حجم معاملات و… قیمت آینده سهم پیش بینی می شود.

شرکت های مشاور سرمایه گذاری بر اساس تحلیل ها، محاسبه ارزش ذاتی، ارزش فعلی و همچنین نمودارها، سیگنال خرید و فروش به سرمایه گذاران و متقاضیان ارائه می دهند.علاوه بر ارائه مشاوره و تحلیل بر مبنای دیتای واقعی و علمی، یکی دیگر از امکانات مشاوران سرمایه گذاری، تحلیل روانی رفتار بازار است. تحلیلگران بر اساس دانش، تجربه و تخصص خود در بازار می توانند دیدگاه مناسب و صحیحی در خصوص روانشناسی بازار بورس ارائه دهند.

تعریف مشاور سرمایه گذاری چیست؟

همان طور که توسط قانون مشاوران سرمایه گذاری آمریکا در سال ۱۹۴۰ تعریف شد، هر شخص یا گروهی که یا از طریق مدیریت مستقیم دارایی های فردی دیگر یا نشریات مکتوب، توصیه های سرمایه گذاری انجام داده یا در عوض دریافت هزینه، اوراق بهادار را تحلیل می کند، مشاور سرمایه گذاری گفته می شود.مشاوران سرمایه گذاری از انتشار مشاوره های فریبکارانه و جعلی و یا استفاده از پول مشتریان برای خریدوفروش اوراق بهادار در حساب های شخصی خودشان و بدون رضایت قبلی مشتری، منع شده اند.به مشاور سرمایه گذاری «مشاور مالی» نیز می گویند.

درآمدها

یک مشاور مالی به طور کلی از طریق کارمزدها، کمیسیون ها، یا ترکیبی از هر دو درآمد دارد. به عنوان مثال، یک مشاور مالی ممکن است از طریق یک یا چند روش زیر درآمد کسب کند

  • کارمزد ساعتی برای خدمات مشاوره
  • کارمزد ثابت، مانند ۵۰۰$ در هر سال، برای بررسی یک پرتفوی سالانه و یا۲۰۰۰$ برای یک طرح مالی
  • یک کمیسیون برای خرید و فروش اوراق بهادار، مانند $ ۱۲ برای هر معامله
  • یک کمیسیون (گاهی اوقات یک "ظرفیت" نامیده می شود (بر اساس میزان سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و یاسرمایه گذاری سالیانه متغیر
  • نشانه گذاری" A: وقتی شخصی اقدام به خرید محصولات یک "خانه")مانند اوراق قرضه است که کارگزار نگه می دارد)، یا یک علامت "پایین" زمانی که آن ها به فروش می رسد.
  • هزینه برای دارایی های تحت مدیریت، مانند ۱٪ در سال از دارایی های تحت مدیریت

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان