دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

مشکلات و معایب موتور ای اف 7 (ef7) 

پنجشنبه، 30 آذر 1402
موتور EF7 تنها موتور ایران است که بر پایه سوخت گاز و کاملا بروز طراحی شده است اما این موتور در کیفیت قطعات و فرآیند ساخت دارای مشکلاتی شده بود.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز معایب و مشکلات این موتورها بیان می شود.

طراحی موتور ملی EF7 در سال 1386 با کمک آلمانی ها تمام شد و این موتور از اواخر سال 1387 روی سمند قرار گرفت. مدتی بعد نسخه توربوشارژ آن نیز تولید و بر روی سورن و دنا پلاس نصب شد.

معایب و نقاط ضعف موتور EF7

  • کمترین قدرت و گشتاور: به دلیل اندازه کوچک و تعداد کم سیلندرها، EF7 ممکن است کمترین قدرت و گشتاور را در مقایسه با برخی از موتورهای بزرگتر داشته باشد.

  • عدم انعطاف‌پذیری: به دلیل طراحی خاص EF7، این موتور برای انواع خودروها مناسب نیست و فقط برای خودروهای کوچک و متوسط قابل استفاده است.

  • نیاز به نگهداری دقیق: EF7 برای حفظ کارایی و عمر طولانی، نیاز به نگهداری دقیق و مرتب دارد و در صورت عدم توجه به نگهداری، ممکن است مشکلاتی برای کارکرد موتور به وجود آید.

  • پرسود بودن تعمیرات: به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، تعمیرات EF7 ممکن است پرسود باشد و برای تعمیرات بزرگ‌تر، نیاز به تخصص و تجربه بیشتری داشته باشد.

سخن پایانی

به طور کلی، موتور ای اف 7 می تواند موتور خوبی برای محصولات ایران خودرو باشد، اما به شرطی که برای تولید آن از قطعات با کیفیت بالایی استفاده شود که در نهایت منجر به کم شدن استهلاک، افزایش عمر موتور و همچنین رضایت مشتری خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی