دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

متقاعد کردن دیگران برای پذیرفتن اشتباه به روش پاسکال 

چهارشنبه، 12 مرداد 1401
پاسکال فیلسوف قرن 17 بهترین روش متقاعد کردن دیگران برای پذیرفتن اشتباه شان انتخاب صحیح کلمات و بازی با واژه های تاثیر گذار می داند. در ادامه بیشتر در این خصوص بحث خواهیم کرد.

بسیاری از افراد هنگامی که می خواهند دیگران را به انجام کاری متقاعد کنند به مشکلات زیادی بر می خورند. در حقیقت مشکل اصلی این جاست که همه افراد از مهارت های ارتباطی به میزان کافی برخوردار نیستند و همین عدم وجود مهارت ها منجر به این می شود که آن ها در گفت و گوهایشان شکست بخورند و زمانی که در محیط هایی نظیر محیط کار یا خانه نیاز به متقاعد کردن دیگران دارند نتوانند این کار را به خوبی انجام دهند. اگر شما نیز با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

متقاعد کردن چیست؟

قبل از اینکه به توضیح روش های متقاعد کردن بپردازیم بهتر است با مفهوم کلی آن بیشتر آشنا شویم، متقاعد سازی یا متقاعد کردن به صورت واژه به واژه به معنای راضی کردن دیگران می باشد. به صورت عامیانه و آنچه که در میان صحبت های روزمره همه ما نیز استفاده می شود متقاعد کردن همان معنی راضی کردن، مجاب کردن و یا قانع کردن را دارد.

در واقع شما طی متقاعد کردن دیگران با توضیحاتی که بیان می کنید موضوع مورد نظر را به آنان تفهیم خواهید کرد. فردی که متقاعد می شود یعنی مفهوم صحبت های شما را پذیرفته و راضی شده است. نکته مهم درمورد متقاعد کردن دیگران این است که شما می توانید یک موضوع ساده را به پیچیده و نامفهوم ترین روش ممکن بیان کنید که فرد مقابل درکی از صحبت های شما نداشته باشد یا اینکه موضوعی پیچیده را به ساده ترین روش ممکن بیان کرده و فرد مقابل را تفهیم کنید، دقیقا هنر متقاعد سازی بیانگر همین مورد می باشد.

فردی که روش های متقاعد کردن را آموزش می بیند و برای تسلط بر آن ها تمرین می کند قطعا پیچیده ترین موضوع را با ساده ترین روش بیان خواهد کرد. تصور کنید این موضوع تا چه حد می تواند بر روابط مختلف زندگی شما تاثیر گذار باشد، چه موقعیت های ایده آلی را می توانید کسب کنید و یا از چه شرایط منفی دور شوید.

متاسفانه کم نیستند تعداد افرادی که به دلیل عدم توانایی در متقاعد کردن دیگران با مشکل مواجه شده اند چون نمی توانستند واضح و شفاف دلایل خود را برای اجتناب از انجام کاری مشخص بیان کنند. بدون شک همه ما در زندگی بارها در موقعیتی قرار گرفته ایم و در آینده نیز مواجه می شویم که باید فرد یا افرادی را به درستی متقاعد کنیم، حال سوال این است که تاکنون به چه میزان در این زمینه موفق بوده ایم؟ بنابراین توصیه می شود برای بهبود کیفیت روابط با دیگران و پیشرفت در تمامی زمینه های زندگی به فکر یادگیری اصول متقاعد سازی باشید.

نظریه پاسکال در مورد متقاعد کردن دیگران برای پذیرفتن اشتباه

پاسکال بیان کرده است که اصلاح هرشخصی باید از روش درست صورت گیرد، وقتی هفدمان این است که اصلاح سودمند باشد و به سایرین خطاها را نشان دهیم و بدانیم از چه جنبه ی اهمیت دارد درست است اما جنبه ی اشتباه را هم باید به آنها نشان دهیم.به عبارت دیگر درک شخص و نگاه کردن به مسئله از دیدفرد مهمترین بخش تغییر عقیده است وقتی خودتان را جای فرد بگذارید بهتر می توانید بحث واحساس بیشتری ایجادکنید. گفتن اینکه شخصی اشتباه می کند راه متقاعد کننده ای برای فرد نیست و نباید به این روش پیش بروید.

پاسکال نوشته است :

افراد از اینکه اشتباه نکنند خوشحال می شوند در صورتی که همه ی جنبه ها را نمی بینند. هیچکس قادر به فهم همه چیز نیست اما نه به این معنی که اشتباه کنید. این نشات گرفته از واقعیتی است که می گوید انسان ها قادر به درک همه چیز نیستند بنابراین به جای اینکه به دیگران بگویید اشتباه می کنید سعی کنید جنبه های مختلف را در گفت و گو به آنها نشان دهیدکه قبلا ندیده اید. پاسکال معتقد است افراد با دلایل روشن که خودشان کشف می کنند نسبت به اینکه دیگران به آنها تلقی کنند بهتر متقاعد می شوند بنابراین نظریه پاسکال گفتن اینکه فرد درست می گوید قبل از اینکه مخالفت کنید راه بهتری برای متقاعد کردن است.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا فرد تدافعی عمل نکند و به شما این اجازه را دهد که نظرش را تغییر دهید و خیلی روی عقیده اش پا فشاری نکند انتخاب کلمات مناسب است.اگر سریعا در ابتدای صحبت به فرد بگوییدکه اشتباه می کند محرک خوبی برای ادامه مشارکت نیست اما اگر در ابتدا به نوعی طرف را تایید کنیم در واقع نقطه مشترکی ایجاد کرده اید که به نظر ما مسئله مهمی است چون دلیلی برای ادامه همکاری دارید و در این مدت شانس تغییر نظر فرد را پیدا خواهید کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟