میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول بایوفلورا

  چهارشنبه، 08 آذر 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول بایوفلورا
کپسول بایوفلورا منجر به حفظ و تقویت سیستم گوارشی بدن می‌شود. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول بایوفلورا بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

کپسول های بایو فلورا یکی از انواع پروبیوتیک های غیر مضر برای سلامت انسان ها محسوب می شوند که اگر به صورت دائمی مصرف بشوند، در حفظ سلامت عمومی و کاهش مقدار PH در دستگاه گوارش بدن موثر می باشند. مصرف این دارو به محافظت از دستگاه گوارش می پردازد، از این رو اختلالاتی مانند عدم تحمل لاکتوز، آلرژی به مواد غذایی، مشکلات گوارشی یبوست و اسهال را رفع می کند. ضمن اینکه با مصرف این فرآورده اندازه طبیعی فلور قرار گرفته در دستگاه گوارش را مراقبت و تقویت می کند.

میزان مصرف کپسول بایوفلورا


  • روزانه 1-2 کپسول bioflora بعد از غذا یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر کپسول بایوفلورا


  • تولید اسیدلاکتیک و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه (SCFs) به‌عنوان محصول پایانی تخمیر و در نتیجه کاهش pH روده

  • کمک به جذب آب و یون‌ها در روده به واسطه SCFs جذب شده توسط سلول‌های روده

  • تولید بوتیرات به‌عنوان اصلی‌ترین منبع انرژی سلول‌های کلون و عامل اصل تمایز و رشد سلولی

  • سنتز ویتامین‌های ضروری بدن از جمله ویتامین‌های گروه B

  • تولید دامنه وسیعی از ترکیبات ضدمیکروبی همانند فاکتورهای لیپوفیلیک با وزن ملکولی کمتر از 3500 و در نتیجه ممانعت از رشد پاتوژن‌ها

  • رقابت بر سر جایگاه اتصال پاتوژن‌های میکروبی و ویروسی در سلول‌های اپی‌تلیال

  • افزایش ضخامت لایه مخاطی به‌عنوان سد جدا کننده لومن از سلول‌های اپی‌تلیال

  • تثبیت سدهای مخاطی در لایه‌های مخاطی غشاء و بهبود نفوذپذیری انتخابی آن

  • بهبود ایمنی غیراختصاصی در نتیجه بهبود پاسخ ایمنی به دامنه وسیعی از میکروارگانیسم‌ها

  • افزایش فعالیت فاگوسیت‌ها و افزایش تولید IgA

  • کاهش فعالیت و یا تولید آنزیم‌های بتاگالاکتورونیداز و نیتروزو رودکتاز در نتیجه ممانعت از تبدیل مواد پروکارسینوژن به کارسینوژن

  • دکانژوگه و هیدرولیز کردن اسیدهای صفراوی و کمک به کنترل چربی خون

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان: بیفیدوباکتریوم ها باعث القاء تولید آنتی بادی های اختصاصی و غیر اختصاصی شده و با تعدیل سیستم ایمنی، خواص آنتی توموری نیز دارند. مطالعات بالینی به اثبات رسانده که این باکتری ها می توانند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهند. همچنین بیفیدوباکتریوم لانگوم باعث افزایش مقاومت استخوان های بدن از طریق افزایش جذب کلسیم در روده می گردد.

  • کاهش ابتلا به بیماری های عفونی: مطالعات نشان می دهند، نوزادانی که با شیرخشک حاوی بیفیدوباکتریوم تغذیه شده اند، کمتر به اسهال مبتلا می شوند. نقش این باکتری ها در کنترل عفونت های روتاویروسی است که یکی از عوامل مهم ایجادکننده اسهال در کودکان می باشد. از مکانیسم عمل این باکتری های پروبیوتیک می توان به کاهش pH روده، ممانعت از بیماری زائی اشرشیا کلی و کلستریدیوم پرفرنجنس و تولید ترکیبات ضد میکروبی اشاره کرد.

  • سندروم روده تحریک پذیر (IBS): در مطالعات بالینی صورت گرفته بر روی اثر لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم ها در بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (IBS) مشخص شد که این باکتری ها در بهبود علائم مربوط به سندروم روده تحریک پذیر موثر می باشند.

  • بهبود و درمان بیماری هلیکوباکتر پیلوری: در مطالعات بالینی اثربخشی لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس در مبتلایان به هلیکوباکتر پیلوری و زخم معده به اثبات رسیده که، مصرف این باکتری می تواند در ریشه کنی و بهبود هلیکوباکتر پیلوری موثر واقع شود.

  • خواص ضد التهابی: تحقیقات نشان دهنده تاثیر بیفیدوباکتریوم ها در درمان و بهبود التهاب روده در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو فعال است. نتایج نشان می دهند که بیفیدوباکتریوم ها می توانند التهاب ایجاد شده توسط این بیماری روده ای را از بین ببرند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (200 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (147 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....